Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@03:38:40 GMT

دعا کنید 1012 شهید گلزار شهدای کرمان من باشم

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۵۱۵۹۴

دعا کنید 1012 شهید گلزار شهدای کرمان من باشم

مدیر کل سابق بنیاد شهید استان کرمان گفت: در گلزار شهدای کرمان دیدم سردار حاج قاسم گریه می کردند، رفتم خدمتشان سلام و احوال پرسی کردم، گفتم سردار هزار و 11 شهید، گلزار شهدای کرمان دارد؛ ایشان گفتند دعا کنید که من هزار و دوازدهمین باشم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد حسنی سعدی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به خاطره ای از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در گلزار شهدای کرمان دیدم سردار حاج قاسم گریه می کردند، رفتم خدمتشان سلام و احوال پرسی کردم، گفتم سردار هزار و 11 شهید، گلزار شهدای کرمان دارد؛ ایشان گفتند دعا کنید که من هزار و دوازدهمین باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رو به سردار گفتم خدا نکند ان شاالله باشید و صد و بیست سال خدمت کنید؛ گفتند نه؛ خدمتشان گفتم دو بار از سمت شما پیغام داده اند که دوست دارید پس از دوران مجاهدت و 120 سال خدمت اگر شهید شدید کنار شهید یوسف الهی خاک سپاری شوید.

مدیر کل سابق بنیاد شهید استان کرمان افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفتند که من به محسن رجائی و محسن نامجو پیغام داده ام که اگر جائی کنار شهید یوسف الهی نبود حداقل در نزدیکی او خاکسپاری شوم.

سردار حسنی سعدی ابراز کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در آفتاب پتو می انداختند ، متکاء می گذاشتند و پدرشان را می خواباندند و دست پدرشان را می بوسیدند؛ ایشان به شهدا علاقه بسیار داشتند و بسیار ناراحت بودند از اینکه بین خودشان وشهداء فاصله افتاده بود.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی اسم چند شهید را می بردند و می گفتند که من عاشق شهدا هستم، تصریح کرد: در زمان شهادت اولین شهید مدافع حرم شهید محمد جمالی ایشان دستور دادند که با هم شهید را داخل قبر بگذاریم.

مدیر کل سابق بنیاد شهید استان کرمان افزود: با هم رفتیم پائین داخل قبر؛ شهید حاج قاسم سلیمانی یک انگشتر عقیق در آوردند؛ من قسمت بالای بند کفن را گرفته بودم و شهید حاج قاسم قسمت پائین  کفن را گرفته بودند به من گفتند انگشتر را زیر زبانشان بگذارم و خودشان تربت مخصوص کربلا داشتند و روی کفن و قبر پاشیدند.

سردار حسنی سعدی گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از دنیا هیچ چیز نداشت و منزل خود را وقف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کرده بودند که در آن جا فعالیت های فرهنگی و عبادی انجام می شد؛ ایشان کارت حقوقی که داشتند مدتی به دست مسئول دفتر بنیاد شهید استان کرمان داده بودند و می گفتند کسانی که مشکل دارند از همین ذره حقوقی که هست به آنان بدهید و می گفتند یک ریال از این حقوق حق من نیست.

وی با تأکید بر اینکه  قطعا مردان بزرگی از سیره، راه، جهاد و مظلومیت ایشان پا خواهد گرفت، بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تعقیبات نماز عجیبی داشت و به صورت حفظ برخی سوره های بزرگ را می خواند و همچنین خیلی خالصانه تعقیبات نماز می خواندند و رعایت حلال و حرام را داشتند و فرزندان شهدا را عمو جان صدا می کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هرکس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: مسئولیت یک امانت الهی است و هر مدیر باید به تکلیف خود عمل کند، خدمت در بنیاد شهید علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمت‌گذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

وی افزود: خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و غیره به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است، خاطرنشان کرد: هر فردی که در گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردوهای دانش‌آموزی گلزار و یادمان شهدا باشد.

حسنی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است، گفت: خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله میان فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است و وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلاءها را رفع کنیم.

کد خبر 748383

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم