Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، دولت ایالات متحده امروز (جمعه) بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط نظامیان تروریست آمریکایی در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سفارتخانه آمریکا در بغداد با صدور پیام هشداری، از اتباع خود در عراق خواست هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری همچنین تصویری از استقرار نیروهای ضد شورش عراق در اطراف مجموعه سفارت ۴۲ هتاری آمریکا در بغداد منتشر کرد.

 

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران که با همراهی فرماندهان سپاه، بنیاد شهید، مدیریت شهری، امور ایثارگران منطقه ١۴ همچنین جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم بزرگداشت، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی ایران در سوریه را محکوم و اظهار داشت: این شهدا میدان جهاد را برگزیده‌اند و به آنچه در جستجوی آن بودند نائل شدند.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق که به شهادت تعدادی از فرماندهان و اعضای سپاه در سوریه انجامید، تاکید کرد: ما هشدار می‌دهیم هیچ عملی از هیچ دشمنی در مورد نظام مقدس ما بدون پاسخ نخواهد ماند و هنر ملت ایران شکستن قدرت امپراطوری‌ها و اثبات پیروزی حقیقت ایمان است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هدف اصلی انقلاب احیای مجدد عظمت اسلام در عصر حاضر و نجات امت اسلام از بردگی طاغوت بود، عنوان کرد: قتال در راه مظلومان مسلمانی که تحت سیطره اشرار عالم قرار دارند برای ما که پاسداران انقلاب اسلامی هستیم زیباترین مسئولیت و مأموریت است.

مراسم اربعین شهادت شهدای کنسولگری در منطقه ١۴ با مدیحه سرایی سخنرانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ویژه برنامه‌های گرامیداشت به پایان یافت.

کد خبر 6099994

دیگر خبرها

  • ببینید | روایت سردار سلیمانی از علت ردصلاحیت شدن خود در گزینش سپاه
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟ + تصاویر
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • سردار فدوی: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار است
  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس