افتخار شهادت خواسته خود سردار سلیمانی بود / انتقام سختی میگیریم
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۵۲۵۶۳
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلاموالمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه تبریز گفت: کسی که همواره خدا را یاد کند، خدا همنشین او خواهد بود و محبت خدا را به همراه دارد.
وی افزود: کارهای خود را برای رضای خدا انجام دهیم نه برای تعریف و تمجید شدن از طرف مردم. افتخار شهادت، خواسته خود سردار سلیمانی بود که به آن نائل شدند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: نماینده مجلس باید دلسوز مردم و طبقات محروم باشد و روحیه مبارزه با راحتطلبی و مفاسد اقتصادی داشته و از اشرافی گری دور باشد. نمایندهای که با پول قدرتهای بزرگ انتخاب میشود، وامدار آنها میشود.
امامجمعه تبریز گفت: رضاخان تحت تأثیر افکار آتاتورک سیاست کشف حجاب و لباس متحدالشکل را در ایران اجرا شد.
وی گفت: هرچند با تبعید خفتبار رضاخان، قانون منع اجباری حجاب برداشته شد اما فرهنگسازی مسموم در دوره پهلوی دوم با شدت بیشتری ادامه یافت.
آل هاشم ادامه داد: حجاب و چادر گرچه محافظ جنسیت خانمها است اما در اصل محافظ اصالت و صیانت بخش هویت اسلامی و انسانی بانوان است.
وی گفت: والدین و مسئولین مدارس نسبت به حجاب خانمها اهتمام کنند.
نماینده ولیفقیه در استان افزود: خطای راهبردی آمریکا در حمله به مقر حشدالشعبی عراق در هفته قبل موجب تعجب ناظران بینالمللی و تحلیلگران سیاسی شد، این اقدام تا حدود زیادی انسجام آسیبدیده بافت درونی عراق را ترمیم کرده و روحیه ضدآمریکایی در مردم عراق شعلهور شد.
وی افزود: ترس آمریکا از رزمایش و ائتلاف مشترک دریایی در منطقه به دلیل ترس از تجمع سه کشور چین با ثروت انبوه خود، روسیه با توانمندی خود و ایران با عمق راهبردی کمنظیر خود است.
آل هاشم ادامه داد: شهادت سردار پرافتخار اسلام سپهبد سلیمانی نهتنها ملت ایران بلکه مسلمانان را عزادار کرد و همه مسلمانان جهان اشک میریزند.
وی گفت: همزمانی شهادت شهید قاسم سلیمانی در ایام ولادت حضرت زینب (س) و در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) نشان از مقبولیت مجاهدتهای این سردار عزیز و خدمات او در دفاع از حریم ولایت است.
امامجمعه تبریز ابراز داشت: این شادی لحظهای آمریکا و صهیونیستها دیر نخواهد پایید که به عزا تبدیل خواهد شد. ای اسرائیل بدان؛ مردم ایران اجازه نخواهند داد خون شهید سلیمانی هدر رود، نا زندهایم رزمندهایم.
وی افزود: عزم ما برای گرفتن انتقام است، این جنایت بزرگ به معنای اعلام جنگ در وسعت نامحدود به مقاومت است و هیچکس نمیتواند نتایج آن را برآورد کند.
کد خبر 4815081منبع: مهر
کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی 9 دی بوشهر قاسم سلیمانی ایلام قزوین سردار سلیمانی آلودگی هوا شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه گرگان بیرجند شهرکرد مشهد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۲۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
معمای کف و سقف مجاز حجاب
پس از پیروزی انقلاب و روی کار آمدن جمهوری اسلامی،سبک زندگی مردم و به ویژه پوشش افراد، چه زن و چه مرد به یک مناقشه پایان ناپذیر بدل شد و این مسئله امر تازه ای نیست که مثلا ربطی به مرگ مهسا امینی و وقایع پس از آن داشته باشد. همه به یاد می آورند سال های اول انقلاب را که بر روی دست جوانان با پیراهن آستین کوتاه رنگ پاشیده می شد و یا حتی پوشیدن لباس های رنگی ممنوع بود. همین چند سال پیش بود که سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی، پوشیدن چکمه را مظهر تبرج و آن را غیر قانونی اعلام کرده بود. اما چرا این مناقشه در جامعه ایران قابل حل نیست؟ بسیاری از تحلیلگران سیاسی و اجتماعی دلیل تداوم چالش میان حکومت و مردم بر سر حجاب را عدم پذیرش این قانون از سوی مردم می دانند. اما به نظر می رسد مسئله فراتر از این امر است. در جوامع اقتدارگرا، اغلب قوانینی وضع می شود که مقبول عامه نیست ولی همان قوانین،بیکم و کاست با قدرت از سوی حکومت اعمال می شود. در ایران، با استناد به دین مبین اسلام که دین اکثریت قاطع مردم است، قوانین شریعت اجرا می شود. اما افراد برداشت های فردی خود را از برخی امر دینی دارند. از سوی دیگر بخش بزرگی از قوانین شرع، بیشتر امری فردی است که تعهد فرد به خدای او و مجازاتش هم الهی است. بر همین مبنا، افراد، اعمال مجازات از سوی حکومت، برای امری که بین آنها و پروردگارشان است را نمی پذیرند. با این حال مشکل در این هم نیست چرا که آن چیزی که به نام حجاب در ایران مورد مناقشه بین افراد جامعه با حکومت شده، چندان ربطی به پوشش شرعی ندارد. بر اساس شرع اسلام جز وجه و کفین هیچ بخشی، حتی به اندازه یک تار مو از بدن زن، نباید در معرض دید نامحرم باشد. چنین حجابی در ایران در بین اکثریت زنان جامعه رواج ندارد و آن حدی هم که حکومت بدان رضا داده بسیار نازلتر از حد شرعی است. اما همین میزان از حجاب مورد تایید حکومت هم مقبول بخش بزرگی از جامعه نیست و خود نظام سیاسی هم به این واقعیت اگاه است کماینکه وقتی فرمانده نیروی انتظامی دلیل عدم ورود روسای سابق جمهوری، به مسئله برخورد با بی حجابی را، ترس آنها از ریزش آرایشان می داند، یعنی او به زبان دیگر می گوید که کاندیدای ریاست جمهوری که مدافع برخورد با بی حجابان باشد در انتخابات رقابتی رای نمی آورد، چرا که اکثریت مردم موافق برخورد ماموران با بی حجابی نیستند. از سوی دیگر حکومت مایل است که اجبار به حجاب را در محدوده امر دینی نگه دارد تا آن را نه خواست حکومت و امری حکومتی بلکه خواست خدا و دین قلمداد کند و چون این حجاب با حجاب شرعی تفاوت فاحشی دارد، قادر به تعیین حدود و ثغور برای آن نیست و قوانین مربوط به آن هم دقیقا به همین علت از منطق کافی برای اجرا برخوردار نیستند؛ برای مثال همانگونه که در بالاتر هم گفته شد یک روز پوشیدن چکمه جرم بود و امروز نیست یا پوشش مهسا امینی که در آن روز توسط پلیس دستگیر شد امروز دیگر نه تنها جرم نیست که حتی آرزوی حکومت است یا مثلا اگر زنی امروز با پوشیدن کلاه تمام موهای خود را به پوشاند مرتکب جرم شده اما اگر یک شال ده سانتی متری بر سر کند که ده سانت از موهایش از جلو و نیم متر موهایش از عقب پیدا باشد از منظر قانونی ایرادی ندارد. در واقع نظام سیاسی قادر نیست که معیار شفافی را به عنوان پوشش حکومتی مشخص کرده و همان را اعمال کند. در این شرایط نه مردم می دانند تکلیفشان با حکومت چیست نه مامور حکومت می داند که دقیقا از مردم چه می خواهد. در واقع چیزی در میان است که سقف و کف آن نامشخص است. حال چگونه ممکن است قانونی لازمالاجرا شود اما حدود آن مشخص نباشد؟ تا کنون تنها ماده قانونی برای حجاب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بوده که در آن بر رعایت حجاب شرعی که همان وجه و کفین است تاکید شده و اگر قرار باشد نیروی انتظامی قانون مربوط به حجاب را اجرا کند باید بر همان مبنا، همه زنانی که حتی یک تار مویشان پیداست را دستگیر کنند. در قانون جدید هم که هنوز تصویب نشده بر پوشیدگی همه موی سر بانوان تاکید شده است. یعنی در هر صورت باید حکومت اول مشخص کند چه میزان از برهنگی سر مجاز است. قطعا حکومت نمی تواند شفاف اعلام کند که مثلا بیرون بودن بخشی از موی سر ایراد ندارد چرا که این دیگر حجاب شرعی نیست. در آن صورت باید اعلام کند که این یک پوشش اجباری حکومتی است اما حاکمیت، مایل نیست در مظان چنین اتهامی قرار گیرد و به اقتدارگرایی در حجاب متهم شود ولی تا زمانی که تکلیف حد و مرز تشخیص حجاب از بیحجابی روشن نشود، خروجی این قانون ،جز نمایش نزاع مردم و حکومت، چیز درخور دیگری ندارد و این چالش، به دلیل اجرای سلیقه ای از سوی مجریان و مردم اجتنابناپذیر است. 2121 برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901041