Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@07:45:00 GMT

تمام ایران در سوگ حاج قاسم نشست+فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۵۳۴۴۵

تمام ایران در سوگ حاج قاسم نشست+فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

شهادت حاج قاسم سلیمانی تمام ایران را عزادار کرد و در تمام شهرها مردم با برگزاری مراسم عزا و دسته‌جات عزاداری در سوگ این شهید بزرگ اسلام نشستند.

خبرگزاری فارس؛ ملت عزیز ایران سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. خبر جان سوز بود. هیچ کس تحمل این درد را نداشت. تمام ایران سراسر ماتم شد. اخباری که از گوشه گوشه کشور مخابره می‌شود فقط عزا و ماتم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کرمان شهر این سردار بزرگ صاحب عزا است. نمازجمعه امروز این شهر متفاوت از تمام نمازجمعه‌هایی بود که تا کنون برگزار شده بود. خطیب نماز جمعه تمام خطبه را با اشک قرائت کرد و صدای ناله و گریه مردم لحظه‌ای قطع نشد.

 

نماز جمعه خواهران کرمان

نمازجمعه برادران کرمان

حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امام جمعه موقت کرمان خاطره ای نقل کرد که عشق این سردار بزرگ را به شهادت نشان داد: در دیدار آخر با حاج قاسم گفتم برای ما دعا کن پاسخ داد شما برای ما دعا کنید، چند سال پیش وقتی خبر شهادت سردار منتشر شد خودش در پاسخ گفت، شهادت چیزی است که من در کوه‌ها و بیابان‌ها  دنبال آن می‌گردم و حالا به آرزویش رسید.

بعد از نماز جمعه نیز مردم کرمان در خیابان‌ها به سوگواری پرداختند.

 

راهپیمایی مردم قم در محکومیت ترور سردار سلیمانی

اما شهر قم نیز در جوش و خروش است. طبق معمول همیشه مراجع عظام تقلید پیش‌قدم هستند. آیت الله صافی پیام داد: شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می گویم . نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم .

آیت الله مکارم شیرازی نیز در پیام خود اعلام کرد: شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی نظیر و شجاع همه را تکان داد. او مردی بزرگ و کم‌نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو.

آیت الله نوری همدانی هم در پیام تسلیت خود گفت: بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

آیت الله جوادی آملی نیز در پیام خود اعلام کرد:  شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانی (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه‌دار و عواطف رادمردان مجاهد را متالّم کرد.

آیت الله سبحانی نیز در پیامی سردار قاسم سلیمانی را شجاع و دل بسته اعتلای اسلام و حفظ ایران دانست و گفت: این شهید والا مقام، خدمات بزرگی در سالها فرماندهی سپاه انجام داد.

در پیام آیت الله علوی گرگانی نیز آمده است: بار دیگر چنگال ددمنشانه استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد.

اما مردم قم نیز در کنار مراجع تقلید در سوگ این سردار بزرگ سپاه اسلام نشستند. مردمی که از خوی وحشی گری آمریکا خشمگین بودند به خیابان‌ها آمدند و علیه آمریکا شعار دادند:

 

خروش مردم خراسان رضوی در پی حمله تروریستی آمریکا

مردم شهرستان‌های خراسان رضوی نیز پس از نماز جمعه شهرهای خود با راهپیمایی، حمله تروریستی به کاروان حامل سردار شهید قاسم سلیمانی در بغداد را محکوم کردند و برای این شهید والامقام عزاداری کردند.

در شهرستان نیشابور مردم پس از نماز جمعه تا میدان امام خمینی (ره) پیاده‌روی و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل یاد این سردار را گرامی داشتند.

در شهر مشهد نیز مردم پس از نماز جمعه با راهپیمایی و عزاداری خشم خود را نسبت به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اعلام کردند.

 

 

تبریز به احترام حاج قاسم ایستاد

مردم عزادار  تبریزی با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فرمانده شهیدم راهت ادامه دارد، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز حاج قاسم قهرمان پیش خداست امروز»، «مهدی صاحب زمان تسلیت تسلیت رهبر انقلاب ما تسلیت تسلیت» و ... به عزاداری پرداختند.

مردم انقلابی و شهید پرور تبریز در این راهپیمایی همچنین با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فرمانده عزیزم شهادتت مبارک، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی، هیهات من الذله، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای ، جنایت دولت آدمکش آمریکا را در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همراهانش به شدت محکوم کردند.

 

مردم تبریز در عزای این سردار بزرگ سپاه اسلام مسیر مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تا میدان ساعت را راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی، نمازگزاران تبریزی دسته‌های سینه‌زنی تشکیل داده‌اند و با در دست داشتن تصاویر حاج قاسم سلیمانی، به عزاداری شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پرداختند و فریاد زدند: «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، حاج قاسم دلاور با شهداست امروز»

 

اصفهان داغدار سردار سلیمانی شد

در استانی که اکنون همه آن را به شهدای بزرگی چون شهید حججی می‌شناسند بار دیگر داغدار سردار دیگری شد. مردم اصفهان امروز در سوگ سردار دل‌ها از مصلی تا گلستان شهدا عزاداری کردند.

در حال بروز رسانی . . .

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسم سلیمانی شهید حاج قاسم اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ حدیثه پیشه از مسئولان کاروان زیارتی دختران حاج قاسم گفت: این زائران از استان اصفهان در قالب ۵۰ دستگاه اتوبوس از ۴۰ منطقه در اصفهان راهی کرمان شدند تا در کنار مزار مرد میدان، با شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت، برای پیروی از راه سردار دل‌ها تجدید میثاق دوباره ایی ببندد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی افزود: مدت زمان این سفر حدود ۵۰ ساعت است، پیاده‌روی اجتماع‌گونه از مصلای امام علی (ع) کرمان تا بیت‌الزهرا و در نهایت حضور در مزار سردار دل‌ها در ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه (زمان شهادت) از برنامه‌های این سفر زیارتی است.


زمان اعزام کاروان زیارتی دختران حاج قاسم، در اردیبهشت است و پشتوانه این اعزام عظیم، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم است که در ایام شهادت سردار دل‌ها برگزارمی شود و ایده این کاروان از اصفهان است.


امسال سومین سال متوالی است که دختران حاج قاسم از اصفهان به سوی مزار سردار سلیمانی راهی شدند.

دیگر خبرها

  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • سردار رادان: دشمن با تمام توان درحال از بین بردن حجاب است
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها