Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) هشدار داد که فردا (شنبه) سیارکی بزرگ از گروه سیارک‌های آپولو از نزدیکی زمین عبور می کند. این سیارک درصورت برخورد با زمین می تواند انفجاری مهیبی در آسمان ایجاد کند.

به گزارش ایرنا به گزارش پایگاه اینترنتی اینترستینگ اینجینیریگ، سیارک آپولویی (Apollo asteroid)، یک گروه از سیارک‌های نزدیک به زمین هستند که به دلیل سیارک «آپولون ۱۸۶۲» نخستین سیارک این گروه که توسط ستاره‌شناس آلمانی «کارل ویلهلم راینموت» در دههٔ ۱۹۳۰ کشف شد، به این نام خوانده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها سیارک‌های زمین‌گذر هستند که محور نیم‌قطر بزرگ مدارشان بیشتر از زمین است.

مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا (CNEOS)، این سیارک را که قرار است فردا از نزدیکی زمین عبور کند «۲۰۱۹ YB۴» نامگذاری کرده است. قطر این سیارک حدود ۲۶ متر تخمین زده شده است که در صورت برخورد به جو زمین می‌تواند انفجار مهیبی در آسمان ایجاد کند.

سیارک ۲۰۱۹ YB۴، یک سیارک آپولو است، به این معنی که در یک مدار بسیار عریض در منظومه شمسی می‌چرخد. مدار این سیارک در حین چرخش به دور خورشید در دو نقطه با مدار زمین تداخل دارد و انتظار می‌رود تداخل بعدی آن با زمین ساعت ۵:۳۳ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی زمین روز شنبه چهارم ژانویه باشد.

در این رویداد این سیارک برخوردی با زمین نخواهد داشت؛ در عوض زمانی که به جو زمین می‌رسد، می‌سوزد و منفجر می‌شود. اما این بدان معنا نیست که انفجار مهیبی ایجاد نخواهد کرد. انرژی ناشی از انفجار این سیارک معادل انفجار ۳۰ بمب اتم خواهد بود.

اگر این سیارک از فاصله نزدیک‌تری از کنار زمین عبور می‌کرد، می‌توانست مشکلات حادی ایجاد کند اما مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین ناسا گزارش داده است که این سیارک از فاصله بسیار ایمنی از کنار زمین عبور می کند.

لینک کوتاه: asriran.com/002xsn

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پرتغال به رقبا: ما رونالدو را داریم! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، تا چند هفته دیگر همه لیگ‌های باشگاهی ‏فوتبال به پایان رسیده و نگاه‌ها به دومین تورنمنت ملی بزرگ فوتبال، ‏یورو، دوخته خواهد شد. ‏

کریستیانو رونالدو، ستاره بزرگ پرتغالی، امروز با پوشیدن پیراهن تیم ‏ملی کشورش مقابل دوربینها قرار گرفت و این برای هیجان‌زده کردن ‏همه فوتبال‌دوستان کافی بود. پیراهنی که این اسطوره پرتغالی در ‏یورو 2024 به تن خواهد کرد. ‏

جام جهانی 2022 برای سی آر سون و هوادارانش آنطور که انتظار ‏داشتند پیش نرفت و او در یک‌چهارم نهایی با تورنمنت خداحافظی ‏کرد. یوروی امسال فرصت دیگری است تا رونالدو و پرتغال برای فتح ‏یک جام بزرگ تلاش کنند. ‏

رونالدو با فتح این جام بیگانه نیست و در سال 2016 قهرمانی اروپا را ‏تجربه کرده است. هشت سال از آن روزها گذشته ولی کریستیانو ‏همچنان باارزش‌ترین دارایی تیم ملی پرتغال است. ‏

به همین خاطر بود که فدراسیون فوتبال پرتغال برای نمایش پیراهن ‏جدیدش و به رخ کشیدن آمادگی فوتبال این کشور برای شرکت در ‏یورو امروز کریستیانو رونالدو را جلوی دوربین گذاشت. ‏

دیگر خبرها

  • پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین
  • احتمالا در آشوب‌های اولیه منظومه شمسی، مشتری در تشکیل ماه موثر بود
  • هشدار پرتغال به رقبا: ما رونالدو را داریم! (عکس)‏
  • بسکتبال NBA | برد نزدیک نیکس و دردسر بزرگ قهرمان
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • صدور هشدار زرد هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند