Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه های علمیه در پیامی به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با بیان این که دشمنان ایران و عراق بدانند راه سرخ سردار سلیمانی با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت تصریح کرد: شهادت سرداران سرافرازlملت ایران و عراق نوید بخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز جمعه مرکز خبر حوزه، متن پیام تسلیت آیت الله علیرضا اعرافی به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم؛ وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ شهادت سردار بزرگ و رشید دنیای اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی، مراجع عظام تقلید در نجف اشرف و قم دامت برکاتهم، ملتهای شریف ایران و عراق و تمامی جهان اسلام و آزادگان جهان تسلیت عرض می نماییم.

در این پیام آمده است:‌ خون این شهیدان والامقام بار دیگر نشان داد که دو ملت بزرگ ایران و عراق دارای سرنوشتی مشترک بوده و در این راه از نثار خون عزیزترین فرماندهان خود دریغ نخواهند کرد.

پیام ادامه یافته است:‌ جنایت بزدلانه نیروهای تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن این شهیدان عزیز بار دیگر ثابت کرد که دشمن از هیچ‌گونه عمل ناجوانمردانه‌ای برای جلوگیری از استقلال و سعادت ملتهای منطقه دریغ نمی‌کند.
پیام حاکیست:‌ شهادت این سرداران سرافراز نوید بخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود.
در این پیام تاکید شده است: حاج قاسم سلیمانی سرباز و سردار اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و ملت ایران بود که به آرمان عزت و هویت و تمدن اسلامی اذعان داشت و دربرابر تروریسم ایستاد و از ملت بزرگ عراق و ایران دفاع کرد و در پایان به فوز عظیم شهادت و لقاء الله نائل آمد و دشمنان اسلام و ایران و عراق و امت اسلامی بدانند رفتن سردارانی چون حاج قاسم و ابو مهدی عزیز گرچه سخت و جانکاه است اما راه سرخ آنان با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت.
در این پیام آمده است:‌ حوزه های علمیه ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهدای عزیز،  بر ادامه راه آنان تا نابودی باطل و پیروزی حق تأکید کرده و باور دارد رزمندگان اسلام، پاسخ سختی را به این جنایت خواهند داد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س)

نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت.

متن پیام آیت الله سید محمد سعیدی در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی بدین شرح است: شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام، سرباز ولایت حاج قاسم سلیمانی که با مجاهدت مخلصانه و شجاعت وصف ناپذیر خویش سرآمد مبارزه با استکبار جهانی و شیاطین و اشرار عالم بود، غم بزرگی بر دلهای مستضعفین جهان نشاند، این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحناه‌فداه و مقام معظم رهبری مدظله العالی و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.
پیام ادامه یافته است: بی تردید ملتهای ایران، عراق سوریه و… دِین خود را به مجاهدت های ایشان و همرزمان مقاومشان در مقابله با تروریست های تکفیری که با حمایت های مستقیم قدرت های مستکبر جهان برای حکومت عراق و شام دندان تیز کرده بودند، فراموش نخواهند کرد.
پیام حاکیست:‌ نایل آمدن به مقام پر فیض شهادت پاداش حرکت بی وقفه ایشان در مسیر مجاهدت با شیاطین عالم بود و بی‌شک راه او پرشتاب تر از قبل طی خواهد شد و به وعده صادق مقام معظم رهبری مدظله العالی انتقام سختی در انتظار تروریست هایی خواهد بود که دست پلیدشان به خون مطهر او و شهیدان همراهش آغشته شد.
در این پیام آمده است: از جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها علو درجات سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را از خداوند بزرگ مسئلت دارم و شهادت عظیم را به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 

آیت الله مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز با صدور پیامی گفت: مصیبت بسیار بزرگی که امروز اتفاق افتاده و یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر یا بی‌نظیر را از جامعه‌ی ما گرفته به پیشگاه مقدس ولی عصر ارواحنا فداه و همه‌ی علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب تسلیت عرض می کنم.

در این پیام آمده است:‌ البته همه‌ی ما هم از منابع دینی و هم از تجارب عینی آموخته ایم که این مصیبت‌ها به دنبالش پاداش‌های الهی وجود دارد که برکاتش شامل همه‌ی امت می‌شود. و تا به حال ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده ایم، کما اینکه از شهادت سیدالشهداء (ع) که بزرگترین فاجعه انسانی درعالم بود بیشترین فایده را برده ایم و امروز اسلام و انقلاب و مکتب تشیع و آموزه‌های اهل بیت (ع) به برکت این شهادت باقی مانده و اگر این شهادت اتفاق نیفتاده بود معلوم نبود من و شما هم چه اطلاعی از حقایق اسلام و تشیع و از مکتب اهل بیت (ع) داشته باشیم.

پیام حاکیست:‌ بنابراین از یک جهت هم، جای تبریک دارد که این حادثه باعث این می‌شود که برکات گسترش پیدا کند و فیوضاتش شامل همه‌ی عالم اسلام بشود. به همین مناسبت هم مقام معظم رهبری در پیامشان هم تبریک و هم تسلیت فرمودند.

پیام ادامه یافته است:‌خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را با سیدالشهداء محشور کند و این خلأ را با الطاف خودش و با کسانی که بتوانند بهترین جانشین برای ایشان باشند، پر کند و زمینه‌ای برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم بشود.

 رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

در پیام حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز آمده است: بسم‌ رب الشهداء و الصدیقین؛ مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِر وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تاسف و تأثر عمیق شد.

در این پیام بیان شده است:‌ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بارها جان خود را در معرض تهاجم دشمن قرار داد و در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه مجاهدت کرد؛ او مانند دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا بر روی دست داشت.

پیام حاکیست: ضربه ای که آن شهید بزرگوار و همرزمانش به گروه ستمگر و روسیاه داعش زد تنها ضربه به این گروه تروریستی و پلید نبود بلکه ضربه‌ ای سخت‌ به سیاست خباثت‌آلودی بود که ایجاد جنگ داخلی در منطقه و نابودی مقاومت ضدّ صهیونیستی و تضعیف دولت های مستقل را به وسیله‌ رؤسای شقیّ این گروه گمراه هدف گرفته بود.

در این پیام آمده است: این نه اولین و نه آخرین باری است که دلی نورانی و سرشار از عشق و ایمان و وفاداری به آرمانهای بلند الهی، هدف تیر خشم و عناد و عصبیت از سوی زمره جنایتکار و فاسدی که ادامه‌ی حیات خود را در خدمتگزاری به دشمنان اسلام دانسته است، قرار می‌گیرد و دست خائنِ خودفروخته‌یی، نهال ثمر بخش انسان والایی را قطع می‌کند.

پیام ادامه یافته است:‌ اگر چه شهادت این سردار بی قرار، به دست شقی ترین و نکبت بار ترین دشمنان جهان اسلام او را به آرزوی دیرینه اش رساند و خداوند متعال مزد تلاش هایش را با شهادت عطا فرمود و شهادت او فقدان و ثلمه بزرگی است ولی خون پاک او و هم رزمانش درخت مقاومت در منطقه را تنومندتر خواهد کرد و نیروی مقاومت محکمتر از قبل در میدان جهاد ایستاده و انتقام سختی از کفار و تروریستها خواهند گرفت.

پیام حاکیست:‌ اینجانب شهادت مجاهد خستگی ناپذیر جبهه های جنگ با کفار و تروریست، فرمانده دلاور و قهرمان نیروی قدس، به همراه یار دیرینه اش، ابومهدی المهندس و جمعی از هم رزمانشان بر اثر حمله تروریستی آمریکا را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، سپاه پاسداران، ملت شریف ایران و همه مجاهدان عالم تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌

همچنین آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)‌ در پیامی بیان داشت: شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران آقای حاج قاسم سلیمانی رحمة الله علیه و همراهان غیور و مجاهدش اگرچه حادثه ای بس ناگوار است و قلوب همه آزاد مردان و مجاهدان را جریحه دار نمود اما در واقع برگ زرینی در تاریخ جهاد و شهادت در اسلام است.

پیام حاکیست:‌ آمریکای جنایتکار و ترامپ خبیث با این ترور ناشیانه طبل زوال استکبار و آغاز رشد جهاد و فداکاری را در همه عالم به صدا درآوردند، این شهید بزرگوار الگویی بس راسخ و موثر برای جوانهای منطقه و همه دلدادگان به راه مقاومت است، این حادثه بزرگ را محضر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبری معظم انقلاب و همه ملت عظیم الشان ایران و مجاهدان در راه خدا و مجموعه معظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جان برکفان سپاه قدس و خانواده های عزیز این شهیدان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

پیام ادامه یافته است: امید آنکه با این شهادت انگیزه دفاع از اسلام و مقابله با کفر جهانی خصوصا آمریکا در همه ملت ها افزون گردد و هرچه زودتر شاهد اضمحلال استکبار خصوصا اسرائیل غاصب باشیم . ان شاء الله

جامعه المصطفی العالمیه

در پیام جامعه المصطفی العالمیه نیز آمده است: من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر، شهادت مجاهد فداکار و سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و همراهان عزیزش به ویژه مهندس ابومهدی را به بقیه الله الاعظم ارواحنافداه و به رهبر استوار انقلاب اسلامی و همه آزادیخواهان جهان تسلیت عرض می کنیم.

پیام حاکیست:‌ او به آرزوی دیرین خود رسید و پاداش چهل سال مجاهدت مخلصانه در راه خدا را به دست آورد، حاج قاسم سلیمانی بی شک اسطوره ماندگار مقاومت و پایمردی در مسیر حق و عدالت و دفاع از مظلومان جهان خواهد ماند، اما دستان جنایت پیشه ای که این حادثه را رقم زدند کیفر سختی را تحمل خواهند کرد.

در پیام سردار شاهچراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم نیز آمده است:‌ من المُومِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ماعاهَدُوااللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ مابَدَّلُوا تَبدیلاً؛ در پی اقدام وحشیانه آمریکای جنایتکار، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پس از سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، به خیل یاران شهیدش پیوست.

پیام حاکیست:‌ او که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود و همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید»، مایه آرامش امت اسلام و همواره در خطوط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام و انسانیت حاضر بود.

پیام ادامه یافته است: اینجانب شهادت مجاهد مخلص و خستگی ناپذیر، مبارز عاشق و عارف، بسیجی مخلص و مطیع ولایت، سردار سرافراز سپاه اسلام، سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین آحاد بشریت، آمریکای جنایتکار و تروریست که عمری را مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با کفار و شیاطین عالم در آرزوی شهادت سپری کرد را به پیشگاه حضرت، ولی عصر ارواحنا له فداء، فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران و مردم ولایتمدار استان قم تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

در این پیام آمده است: ضمن اعلام آمادگی پاسداران، بسیجیان؛جوانان انقلابی و عموم مردم شریف استان قم برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظامی اسلامی ایران اعلام میدارد، بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد. /

برچسب‌ها حوزه علميه قم ایثار و شهادت قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم ایثار و شهادت قاسم سلیمانی حوزه علميه قم ایثار و شهادت قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | طرح مجاهدین خلق در سال ۵۴، برای ترور آیت الله بهشتی !

تعداد بازدید : 7 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق تربیت نسل آینده است
  • فیلم| طرح منافقین خلق در سال ۵۴، برای ترور آیت‌الله بهشتی!
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • ببینید | طرح مجاهدین خلق در سال ۵۴، برای ترور آیت الله بهشتی !
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی