Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اعلام کرد: سردار قاسم سلیمانی به عنوان یک مسئول بلندپایه ایرانی نقشی بین‌المللی در حمایت از حقوق بشر انسان‌ها بویژه مردم غرب آسیا از طریق مبارزه با تروریسم بین‌المللی و دولتی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ 

رویه ایالات متحده آمریکا در مبارزه با خواست ملت‌ها و سرکوب حقوق انسان‌ها پدیده جدیدی نیست. اقدامات خشونت‌بار این کشور در کودتا علیه نظام‌های مردمی از جمله کودتای دهه 1950 میلادی علیه دولت ملی ایران، در تجهیز صدام علیه ملت ایران، در تأیید و تقویت تروریست‌های منافق، در تجهیز و تسلیح القاعده و طالبان و ‌داعش علیه ملت‌های غرب آسیا نشان‌گر آن است که آمریکا مظهر تروریسم نظامی و اقتصادی دولتی می‌باشد.

متأسفانه به علت عدم برخورد جدی با جرائم بین‌المللی آمریکا در طول تاریخ، شاهد استمرار عملکرد خشونت‌بار و سبوعانه این کشور هستیم. سردار قاسم سلیمانی به عنوان یک مسئول بلندپایه ایرانی نقشی بین‌المللی در حمایت از حقوق بشر انسان‌ها بویژه مردم غرب آسیا از طریق مبارزه با تروریسم بین‌المللی و دولتی داشت.

وی در مواجهه با تروریسم داعش نقشی کلیدی ایفا کرد و نزد ملت‌های منطقه به چهره‌ای محبوب تبدیل شده بود و لذا حامیان تروریست‌ها مدت‌ها در صدد ترور او بودند. جنایتکاران آمریکایی در نقض توافقات دوجانبه با عراق و توافقات بین‌المللی، در احترام به حاکمیت دولت‌ها و عدم توسل به زور علیه استقلال ملت‌ها و چهره‌های مسئول دولتی مرتکب جنایت بین‌المللی نابخشودنی شدند. این جنایت در حقیقت برای حمایت از تروریست‌ها در منطقه انجام شد.

دولت آمریکا با کارنامه ننگین حرمت‌شکنی بشری و حمایت از سازمان‌های تروریستی، حق ادعای حمایت از آزادی، برابری و حقوق بشر را ندارد. آمریکا مسئول مستقیم ترور سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیت بین‌المللی مبارزه با ترور و وحشت در جهان می‌باشد. آمریکا و شخص رئیس جمهور آن کشور علاوه بر جنایت‌های گذشته، با ترور فرماندهان ایرانی و عراقی افزون بر نقض حق حاکمیت و استقلال عراق مرتکب جنایت بین‌المللی شده¬اند.

حضور آمریکا در کشورهای منطقه غرب آسیا جز کشتار، شکنجه، ناامنی و ترور دستاوردی نداشته است. ضروری است سازمان‌های بین‌المللی دولتی و غیر دولتی، مسئولین کشورها و نهادهای مدنی، خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا و اعمال مجازات مسئولین آمریکا را پیگیری نمایند تا برای همیشه ریشه اقدامات تروریستی در جهان خشکانده شود. 

لذا در همین راستا مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها درخواست تشکیل یک دادگاه بین‌المللی برای محاکمه مسئولین آمریکایی و همه افرادی که مسئول جنایات علیه صلح و بشریت از جمله در ایجاد و حمایت از‌  گروه‌های تروریستی در منطقه غرب آسیا هستند را دارد. جامعه بین‌المللی تجربه تشکیل محاکم بین‌المللی یوگسلاوی و سیرالئون را دارد.

با توجه به اعتراف مقامات آمریکایی در پذیرش مسئولیت ترور مقام بلندپایه ایرانی، انتظار ملت ایران از سازمان ملل متحد اقدام براساس ماده 39 منشور ملل متحد است تا با مجازات مقامات آمریکایی، به وظایف خود به طور مستقل و جدای از ملاحظات سیاسی عمل نماید.

خواسته ما تشکیل محکمه کیفری ویژه رسیدگی به جرائم بین‌المللی آمرین و عاملین این جنایت در نقض منشور سازمان ملل متحد، اسناد حقوق بشری و اسناد مبارزه با تأمین مالی، تجهیزاتی و عملیاتی اقدامات تروریستی در راستای حفظ صلح عادلانه است.

علاوه بر مجازات آمرین و عاملین مستقیم و غیر مستقیم، با توجه به خسارات عظیم مادی و معنوی، جبران خسارات مردم منطقه غرب آسیا به عهده دولت آمریکا است و سازمان ملل متحد می بایست این کشور را تا جبران تمام خسارات مربوط به اقدامات تروریستی پیگیری نماید.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر قاسم سلیمانی تروریسم آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۶۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا

اعضاء هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، تجمع می کنند.

اعضاء هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، تجمع می کنند.

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مشهد مقدس در محکومیت عملکرد شنیع آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه حامی فلسطین

 

اجتماع دانشجویان و دانشگاهیان استان خوزستان در محکومیت تعرض به دانشجویان و اساتید حامی فلسطین در آمریکا

 

تجمع دانشجویان و دانشگاهیان تبریز در حمایت از دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین در جهان

 

اجتماع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای شهید بابایی قزوین

 

تجمع دانشجویان دانشکده شاهد در پی اعتراض به دستگیری دانشجویان آزاده‌خواه در آمریکا و دولت های غربی

 

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران

اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نزجار از نقض آزادی بیان توسط کشور مدعی آزادی برگزار می شود

این تجمع یکشنبه ۹ اردیبهشت ، بعد از نماز ظهر در مقابل سر در دانشکده پزشکی برگزار خواهد شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تجمع اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی فلسطین
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند