Web Analytics Made Easy - Statcounter

سحرگاه جمعه در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت، شخصیت‌های سیاسی از جریان‌های مختلف در پیام‌ها و بیانیه‌هایی به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو در پیام درگذشت سردار سلیمانی گفت: بی‌تردید این نه پایان یک ماجرا، بلکه آغاز حماسه‌ای خواهد بود که به پیروزی نهایی خط مقاومت ختم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت هلال‌احمر جمهوری‌اسلامی‌ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: صلح و آرامش نیاز و اولویت اول جهان و مخصوصا منطقه خاورمیانه است و این اقدام غیرانسانی و خشونت آمیز آن هم به طور آشکار از سوی یک دولتِ مدعی حقوق بشر و مداخله جو در منطقه خاورمیانه خیانتی بزرگ به پاسداشت صلح و به بشریت خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، نیز اظهارداشت: جنایت دولت آمریکا در به شهادت رساندن این بزرگمرد سدهای مقاومت را مستحکمتر و قلب‌های مجاهدان را مطمئن‌تر و ‌اراده‌های آنان را استوارتر خواهد ساخت.

«طحان نظیف» عضو حقوقدان شورای نگهبان در پیام تسلیت خود نوشت: ما فرزندان انقلاب اینک برای رویارویی با شیطان بزرگ آماده‌ایم، منتظر فرمان رهبر، چکمه‌های‌مان آماده و کوله‌هامان بر پشت، همه با هم، یکصدا و یکدل. تاریخ ایران از امروز شروعی دیگر خواهد داشت.

«شهیندخت مولاوردی» دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهان و متعاقبا پذیرش رسمی مسوولیت آن، تجاوز به حاکمیت ملی دولت‌ها، نقض فاحش اصول کلی حقوقی بین الملل و ترویج تروریسم دولتی در آشکارترین شکل ممکن است؛ جنایتی که تنها جنگ افروزان و صلح ستیزان عالم از آن خشنودند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای اعلام کرد: سلیمانی فرزند شجاع ملت ایران بود که علاوه بر دفاع از امنیت و استقلال کشور در برابر نفوذ بیگانگان، بلکه از حقوق ملت‌های مظلوم منطقه در برابر استکبار آمریکا و توحش داعش حمایت می کرد. بنابراین آمریکا واذناب منطقه‌ای او اطمینان داشته باشند که جنایت آنها بی پاسخ نخواهد ماند.

رییس و اعضای کمیسیون ماده ده احزاب در پی شهادت سردار سلیمانی بیان کردند: شهادت این چهره شاخص و منحصر به فرد بین المللی مقاومت موجب ضعف و اضمحلال ظالمین در عرصه جهانی انسجام ملی و همگرایی و وحدت هرچه بیشتر بین اقشار و گروه‌های مختلف مردمی و نیز تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی است.

«جلیل کوهپایه زاده» رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، «علی طیب نیا» وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی، «حمیدرضا جلایی‌پور» فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو هیات علمی دانشگاه علومی دانشگاه تهران، حزب اعتدال و توسعه، «سیدحسین مرعشی»، «شاپور محمدی» رییس سازمان بورس، عضو هیات موسس شبکه ملی وارثون، سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مدیرعامل بانک کشاورزی، «سید رضا تقوی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، «وحید قبادی دانا» معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، «محمد حاج رسولی ها» مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، «محمد رضوانی‌فر» مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «زهرا شجاعی» رییس دوره ای ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب(صدف)، شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان، جمعیت فدائیان اسلام، «اسکندر مؤمنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، «سیدشهاب الدین صدر» رییس جبهه پیشرفت، رفاه وعدالت، جبهه پایداری، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، محمد مهدی مهدیان رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون، هیات رییسه دانشگاه تهران، «حسن منتظر تربتی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، «بهزاد محمدی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «علیرضا صادآبادی» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، «مهدی میراشرفی» رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، «اردشیر سعدمحمدی» مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، «طاهر موهبتی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، «مهدی یوسفی» رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، «احمد مرتضوی مقدم» رییس دیوان عالی کشور، «خسرو شهبازی» سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، «کاظم لطفیان» دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و «محمد کاظم بهرامی» رییس دیوان عدالت اداری نیز در بیانیه و پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب، مردم و خانواده وی تسلیت گفتند.

برچسب‌ها پیام تسلیت قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیام تسلیت قاسم سلیمانی پیام تسلیت قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی در کراچی
  • واکنش به حواشی دکترای افتخاری رئیسی از دانشگاه کراچی
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق