Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه در وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که ۳۵۰۰ نیروی چترباز از این کشور به غرب آسیا اعزام خواهند شد. ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از سه منبع آگاه در پنتاگون و یک مقام ارتش آمریکا  مدعی شد که این کشور قصد دارد 3500 نیروی چترباز به منطقه عملیاتی تحت نظارت سنتکام (منطقه غرب آسیا) اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع آگاه به خبرنگار ان‌بی‌سی گفته‌اند که نیروهای جدید قرار است در عراق، کویت و سایر نقاط منطقه مستقر شوند تا به زعم مقامات آمریکایی با تهدیدها علیه این کشور در منطقه مقابله کنند.

آنها همچنین مدعی شده‌اند که اعزام نیروهای بیشتر به غرب آسیا واکنشی مستقیم به ترور سردار سلیمانی در عراق توسط نیروهای آمریکایی و انتقام‌جویی احتمالی ایران نیست.

بامداد امروز جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد الشعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله بالگردی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند؛ حادثه مهمی که تنش‌ها بین آمریکا و ایران را به بالاترین سطح در چند سال اخیر رسانده است.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

بیانیه شورای‌عالی امنیت ملی| جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبه‌رو خواهند شدعراقچی: مردم آمریکا روزی خواهند فهمید که ژنرال سلیمانی جان چند نفر از آنها را نجات داده استابراز نگرانی پوتین و ماکرون از پیامدهای ترور سردار سلیمانیواکنش رسانه های آلمانی به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا/ اقدامی تنش زا و احمقانهنامزد احتمالی انتخابات آمریکا با انتقاد از ترامپ: مردم آمریکا خواستار جنگ با ایران نیستند

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط خاورمیانه سردار قاسم سلیمانی اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاورمیانه سردار قاسم سلیمانی اخبار آمریکا خاورمیانه سردار قاسم سلیمانی اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است، اظهار داشت: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد، افزود: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است و این اهمیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بار‌ها پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: بیگانگان به دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. آنها از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند؛ در حالی که ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشور‌های مسلمان منطقه دادیم و بر منافع دو جانبه با کشور‌های منطقه تأکید داریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم، یادآور شد: امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، برادری، امنیت و دوستی است و معتقدیم که بیگانگان مخل امنیت خلیج فارس هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصادی یا دریامحور کشور عنوان کرد: مسئولان باید فرمان معظم‌له را اجرا و همچنین زمینه آشنایی جوانان را با دریا و جزایر ایجاد کنند؛ در همین زمینه ما سال ۱۳۹۰ راهیان نور دریایی را ایجاد کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست