Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:47:56 GMT

آمریکا بزرگ‌ترین خطای راهبردی را مرتکب شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۵۷۵۷۷

آمریکا بزرگ‌ترین خطای راهبردی را مرتکب شد

سردار غلامعلی ابوحمزه در حاشیه مراسم یادبود سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش حاج قاسم سلیمانی در میدان‌های مختلف نبرد و اقتدار جهان اسلام، اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین ویژگی این شهید بزرگوار، این بود که بسیار اهل مطالعه بود تا بتواند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها درست عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی اطاعت مطلق از ولایت فقیه است و یکی از عواملی که وی را محبوب قلب‌ها کرده بود، تبعیت از ولایت فقیه بود.

وی با اشاره به اینکه بصیرت و دشمن شناسی از دیگر ویژگی‌های این شخصیت الهی بوده است، ادامه داد: مصداق این امر این بود که وی سه ماه قبل از فروپاشی داعش، این موضوع را مطرح کرد، ویژگی دیگر حاج قاسم سلیمانی اخلاق وی بود لذا حتی یک هم بار ندیدید که از خود حرفی بزند.

سردار ابوحمزه با بیان این مطلب که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تمام کارهایش برای رضای خداوند بود، اظهار کرد: شجاعت از دیگر ویژگی‌های این سپهبد بزرگ بود که در همه میدان‌ها جلوتر از دیگران حرکت می‌کرد همچنین از دیگر ویژگی این شهید بزرگوار مردم داری ایشان بود و همیشه تواضع داشتند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با آمریکا و اسرائیل غاصب از دیگر ویژگی‌های بارز این مرد الهی بود، اظهار داشت: ایشان به هرآنچه می‌گفت عمل می‌کرد و در همه صحنه‌های خطرناک سینه خود را سپر می‌کرد و در مقابل استکبار ایستاد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین خطای راهبردی آمریکا در طول این ۴۰ سال، این اتفاق تلخ بود و رسماً مسئولان آمریکایی مسئولیت این جنایت را عهده دار شدند لذا این حرف به این معنا هست که دست جمهوری اسلامی ایران کاملاً باز هست و با تمام قدرت در هر کجای دنیا آمریکایی‌ها را تنبیه خواهیم کرد.

کد خبر 4815508

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه ثارالله کرمان قاسم سلیمانی قاسم سلیمانی 9 دی بوشهر سردار سلیمانی ایلام قزوین خطبه های نماز جمعه شیراز آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان شهرکرد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا

دانشگاه‌های آمریکا یکی از مهم‌ترین عناصر قدرت نرم راهبردی آن به شمار می‌روند. نقش دانشجویان و اساتید تنها به کسب علم محدود نمی‌شود، بلکه بیشتر به شخصیت‌سازی و جوانه زدن تمایلاتی می‌رسد که پشتوانه درک حقیقت هستند. این همان چیزی است که جرقه‌های تحصن و تظاهرات در محکومیت جنایت نسل کشی رژیم صهیونیستی را در فلسطین اشغالی برانگیخته است.

به گزارش ایسنا، متن پیش رو یادداشت احمد القطامین، تحلیلگر سیاسی اردن است که در پایگاه خبری«راهبرد معاصر»منتشر شده است:

وقتی صحبت از نقش دانشگاه ها در زندگی اجتماعی هر کشوری می شود، از بستری تعاملی صحبت می شود که در آن دو عنصر علم و اندیشه با هم ارتباط تنگاتنگ دارند و در نتیجه لوکوموتیوی را تشکیل می دهند که جامعه را هدایت می کند و آن را در جنبه های مختلف تحت تأثیر قرار می دهد.


وقتی از نقش دانشجویان و اساتیدشان در زندگی جوامع صحبت می‌کنیم، در واقع وارد دنیایی پیچیده و به هم پیوسته می‌شویم که تأثیر آن در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فکری گسترده است. دانشگاه‌ها فقط مراکز آموزش نیستند، بلکه قطب‌های حیاتی ای هستند که بر توسعه جوامع تأثیر می‌گذارند و اجتماع حول محور آن شکل می‌گیرد.

تحولات اخیر نشان دهنده پیدایش محوری راهبردی و تعیین کننده است که مواضع دولت آمریکا را درقبال موضوع فلسطین به دو مرحله جدا تقسیم می کند


دانشجویان تنها افرادی نیستند که از اساتید خود دانش دریافت می کنند، بلکه آنها نیروی محرکه راهبردی برای تحول هستند که با دریافت آموزش و پروراندن مهارت ها، قادر به تجزیه و تحلیل موضوعات، ابداع راه حل ها و بکارگیری آنها در محیط می شوند.

می توان گفت، نقش دانشجویان و اساتید دانشگاه تنها به کسب علم محدود نمی شود، بلکه بیشتر به شخصیت سازی، تقویت ارزش ها و جوانه زدن تمایلاتی می رسد که پشتوانه درک حقیقت هستند و به شکل گیری مواضع اخلاقی در زمینه موضوعات اساسی مطرح شده کمک می کند.


این در واقع همان چیزی است که جرقه های تحصن و تظاهرات در محکومیت جنایت نسل کشی رژیم صهیونیستی را در فلسطین اشغالی برانگیخته است. تحولات اخیر نشان دهنده پیدایش محوری راهبردی و تعیین کننده است که مواضع دولت آمریکا را درقبال موضوع فلسطین به دو مرحله جدا تقسیم می کند.


نخبگان سیاسی آمریکا که دوره های طولانی هژمونی صهیونیست ها بر مؤسسات آمریکایی به دنبال سرکوب اعتراضات بودند، اکنون شاهدند دانشگاه های آمریکا با نهایت قدرت به محلی برای مبارزه با صهیونیست ها تبدیل شده اند و نمی توانند جلوی این حالت غیرقابل کنترل را بگیرند. دانشگاه های آمریکا یکی پس از دیگری به جنبش اعتراضی می پیوندند و ماهیت و وحدت شعارهای مطرح شده به وسیله دانشجویان از تمام خطوط قرمز تعیین شده به وسیله طبقه سیاسی حاکم در آغاز جنبش مردمی فراتر رفته است.


این شعارها از درخواست آتش بس در غزه و تسهیل دسترسی به کمک های بشردوستانه به شعارهای صریح در محکومیت صهیونیسم و نژادپرستی و توقف جنایت ها و نسل کشی های رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. تظاهرات دانشگاهیان باعث افزایش ترس میان نخبگان سیاسی حاکم بر آمریکا شده است و با توسل به زور شروع به تهدید و ارعاب کرده اند.


 وقایع آمریکا ساعت به ساعت متشنج می شود. تیم‌های پلیس و سرویس‌های امنیتی به کمپ‌های معترضان در بسیاری از دانشگاه‌ها حمله کرده، به محوطه‌های دانشگاهی یورش برده و صدها دانشجو و استاد دانشگاه را به شیوه‌ای بسیار خشن و تحقیرآمیز دستگیر کرده اند.


در این مرحله نخستین حلقه‌های قدرت نرم دانشگاه‌ها شکسته شد و به نظر می‌آید آمریکا از نظر اخلاقی در برابر جهانیان در حال سقوط است. شاهد صحنه‌هایی هستیم که از صحنه های هجوم حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی عجیب و توهین‌آمیز نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است
  • ویژگی‌های معلم خوب در مدرسه شهید کاظمی اردبیل
  • رکورد داران خطای پنالتی در تاریخ لیگ برتر فوتبال
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان