Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- محمدحسین عابدی: حال و هوای استان سمنان در نخستین شب بدون حاج قاسم سلیمانی ابری است و اشک و آه نصیب چشمان و دل‌های مردم شهرهای مختلف این دیار شده است. مردمی که از دور و نزدیک خود را با مساجد و تکایا و معابر اصلی شهرها و روستاها رسانده‌اند تا سوگ فرمانده را به عزا بنشینند. فراغی سخت و جانکاه اما شیرین برای لقاءالله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حس غریبی است یتیم شدن اما از آن غریب‌تر این است که انسان باید یک‌چشم اشک خون باشد و یک‌چشم شادمان چراکه شامگاه تحقق آرزوی دیرینه سردار، به‌خودی‌خود شادمانی دارد اما غم فراغ را باید چه کرد؟ چه انتظاری است از دل‌داری که غمگین نباشد آن‌هم وقتی همه‌مان یتیم شده‌ایم.

مساجد میزبان مردم

خیابان‌ها را گز می‌کنی بی‌هدف؛ فقط می‌دانی باید یکجا بروی … جایی که دیگر همشهریانت هم باشند جاییکه مجالی برای دو قطره اشک باشد. جایی که بلندگویی نوحه‌ای سر دهد. مساجد، تکایا… نزدیکشان که می‌شوی انگار شام غریبان محرم است عده‌ای شمع روشن می‌کردند، عده‌ای اشک به چشم دارند، عده‌ای نظاره می‌کنند هاج و واج! ۲۰ ساعتی گذشته ولی مگر آدم باور می‌کند؟

اکثریت او را از نزدیک ندیدند اما سردار دل‌ها مگر از راه چشم سر وارد قلب‌ها شده است؟ کمی جلوتر خانواده‌هایی هستند که عکسش را به دست دارند. سوگواره‌ای برپا است در این شب که اتفاقاً پس از هفت، هشت روزی که تب‌وتاب هوا برگشته بود، دوباره سرد شده است آن‌قدر سرد که سوز سرما صورت را خش می‌اندازد. ولی سرما آخرین چیزی است که مردم به آن فکر می‌کنند.

دلتنگی‌ها عاشقانه برای ما که یتیم شدیم

حاج قاسم ببین عاشقانت را کیلومترها آن‌سوتر در شاهرود و سمنان و دامغان! چه اشکی می‌ریزند در نبودنت. چقدر یتیم شده‌اند همه، حتی آنانی که مویی سپید کرده‌اند. حق مطلب را شاید آن دختر شهید مدافع حرم گفت که ما امروز دوباره یتیم شدیم...

یکی می‌گوید: سردار شهید شد اما دشمنان بداند ایران بیشه شیران و سرداران است، دیگری می‌گوید باید انتقام گرفت کسی دیگر می‌گوید خون شهید بر زمین نمی‌ماند...

خانمی که گوشه چادرش را بر چهره دارد گویا نجوا می‌کند با سردار، کم‌کم می‌توان فهمید چه می‌گوید. چیزهایی می‌گوید مثل‌اینکه هوای ما را هم داشته باش و شفاعتمان کن. یک قول‌هایی هم از سردار می‌گیرد معلوم نیست چیست فقط خودش می‌داند، سردار و خدایش...

رفتن دلتنگی دارد

مهدی عرب عامری از هیئتی‌های شاهرود اما در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: رفتن سردار دل‌تنگی می‌آورد اما عزممان را برای مقابله با دشمنان اسلام بیشتر می‌کند. من از حماقت آمریکایی‌ها تعجب می‌کنم که باهدف قرار دادن سردار سلیمانی سبب شدند تا همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی علیه آمریکا متحدتر شوند.

وی می‌گوید: خدا شهادت را نصیب همه کند چراکه ما ملتی هستیم که در مکتب امام حسین (ع) بزرگ‌شده و ولایتمدار آموخته‌ایم، درنتیجه نخستین رکن ولایتمداری ما همین شهادت‌طلبی ما است.

جنایت آمریکا دوباره نشان داده شد

محمد یحیایی از مردان روزهای فخر و افتخار نیز به خبرنگار مهر، می‌گوید: آمریکای بار دیگر گوشه‌ای از جنایتکاری‌اش را علیه ایران و مسلمانان نشان داد و با این کار باید تابوت خودش را ساخته‌شده بداند.

یحیایی می‌گوید: ما گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و منتظر جان‌فشانی درراه انقلاب همان راهی که سلیمانی‌ها در آن گام نهاده‌اند، هستیم چراکه خط سرخ شهادت ادامه دارد.

وی می‌افزاید: روزی کسی از ما پرسید آیا راه شهادت هنوز باز است و آن زمان هنوز موضوعی چون داعش پدید نیامده بود ما همان موقع نیز گفتیم که بله؛ باب شهادت همیشه و همواره باز است چراکه عداوت دشمنان علیه ایران اسلامی هرگز تمام نمی‌شود.

گوش به فرمان رهبری

دیگر شهروند استان سمنان نیز بابیان اینکه ما گوش‌به‌فرمان رهبری هستیم تا اگر جانمان قابل باشد برای انقلاب فدا کنیم، تأکید می‌کند: تأثیری که خون شهیدان انقلاب به‌خصوص شهید سلیمانی برجای می‌گذارد عمیق است چراکه از قدیم می‌گویند خون شهید جریان ساز محسوب می‌شود.

محمد اسماعیل فرجی می‌افزاید: دشمنان باید بدانند که خون پاک شهدا بر زمین نمی‌ماند و هر لاله‌ای که خونین بال به سمت معبود پر بکشد ۱۰ سرباز دیگر اسلحه و پرچم او را به دست می‌گیرند تا علم مبارزه و انقلاب بر زمین نماند.

شهدا در خط مقدم هستند

فرزند شهید عامری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: شهدا همیشه در خط مقدم جهاد بوده و هنوز هم هستند چراکه ما معتقد هستیم اینان زندگانی هستند که نزد خدای متعال روزی می‌خورند و کراماتشان همیشه به مردم می‌رسد.

وی می‌گوید: نسل امروز انقلاب همگی ولایتمدار هستند و آماده جان‌فشانی لذا دشمنان باید بدانند که ما با شهادت سردارمان قوی‌تر خواهیم شد چراکه عزممان برای ریشه‌کنی استکبار بیشتر می‌شود.

سردار رفت و امشب همه را تنها گذاشت، اما جای‌جای استان سمنان و ایران اسلامی امشب منزل سردار دل‌ها است همان‌جا که رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در آن حضور یافتند تا تسلی دل فرزندان و همسر سردار سلیمانی باشند.

شام بی سردار

سرداری که برای اولین شب از بالا نظاره‌گر ما است چون ستاره‌ای درخشان… می‌گویند شهید در سه جا حضور دارد اول جایی که به شهادت رسیده، دوم منزل و سوم مزارش… و خوشا به حال رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده سردار که امشب در کنارش هستند و خوشا به حال مردمان ایران‌زمین چراکه همه جای این خاک خانه سردار سلیمانی است.

سردار امشب ما را تنها گذاشتی اما ببخش ما را که در دلتنگی ات اشک می‌ریزیم می‌دانیم بین مان هستی اما چه کنیم با دلمان که نمی‌تواند باور کند رفتنت را… سردار دل‌ها وقتی به سمنان آمدی تا در سالگرد دوست و همرزمت شهید شاطری سخن بگویی حق مطلب را با بیان شیوایت درباره شهادت گفتی اما مگر دلمان آرام می‌گیرد بدون تو...

سردار شامگاه نخستین شب نبودنت چه سخت بر ما می‌گذرد. سختی که روزی بر دشمنان تحمیل خواهد شد آنانی که خونت را بر زمین ریختند تا ما امروز در ایران اسلامی واژه انتقام را در مدرسه انقلاب و در زنگ ایثار، بخش کنیم… ما را فراموش نکن… نزد معبود… آنجا که خانه‌ات است.

کد خبر 4815522

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران شاهرود سردار سلیمانی سمنان انقلاب ایالات متحده آمریکا استکبار جهانی شهید قاسم سلیمانی 9 دی بوشهر سردار سلیمانی ایلام قزوین خطبه های نماز جمعه شیراز آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان مشهد شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟

سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده سردار مجاهد شهید محمدرضا زاهدی به بیان خاطراتی از شهید راه قدس پرداخت.

کد خبر 750672

دیگر خبرها

  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی دیدار کردند
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • اجلاسیه شهدا در گراش