Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه فوق‌العاده بعد از ظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پی شهادت سردار سلیمانی گفت: در این جلسه شهادت مجاهد و فرمانده بی بدیل سپاه قدس حاج قاسم سلیمانی به امت اسلامی و ملت‌های مستضعف و ملت ایران و مهد مقاومت تبریک و تسلیت گفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رئیس کمیسیون با اشاره به سوابق رزمندگی، انقلابی و ولایتمداری و نقش سردار سلیمانی در دفاع مقدس از دلاوری‌ها، مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های او یاد کرد.

وی افزود: در این جلسه نقش سردار سلیمانی در مبارزه با گروه‌های تروریستی، تکفیری، داعش و سایر گروه‌های تروریستی و تقویت محور مقاومت و امید دادن به جهان اسلام و مسلمانان اشاره شد که نقشی کم نظیر بود.

نقوی حسینی بررسی ابعاد جنایت آمریکایی‌ها و اقدامات کمیسیون را هدف برگزاری این جلسه عنوان و خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی بر اجرای قوانین تصویب شده علیه آمریکا همچون تروریست خواندن نیروهای آمریکایی در منطقه تاکید کرد و خواستار انجام اقداماتی با هماهنگی سایر مراجع و نهادهای مربوطه شد. همچنین در این جلسه مقرر شد پیشنهاداتی از سایر نمایندگان گرفته شود و بعد از جمع‌بندی به دستگاه‌های مربوطه ارائه شده و در صورت لزوم قوانین لازم به تصویب برسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور مسئولانی از دستگاه‌های امنیتی و نظامی در این جلسه افزود: در این جلسه ابعاد این عملیات تشریح شد. گفته شد که جمهوری اسلامی ایران همه طرح‌های مورد نظر آمریکایی‌ها در سطح منطقه و داخل را خنثی کرده و هیچ گونه از طرح‌های براندازی علیه ایران یا آشوب و اغتشاش آنها در داخل به ثمر نرسیده است. همانطور که در لبنان، عراق و سوریه به نتیجه نرسیده، این مجموعه ناکامی‌ها، کینه‌های آمریکایی‌ها علیه حاج قاسم سلیمانی را افزایش داد. آمریکایی‌ها معتقد بودند فعالیت‌های ایشان باعث شکست آنها در منطقه شده، بغض و کینه خاص داشتند و حذف او را مورد هدف قرار دادند.

نقوی حسینی افزود: در این جلسه نقش شهید سردار سلیمانی در حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق ایجاد وحدت شیعه و اهل سنت و تقویت حاکمیت مرزی عراق و سوریه به عنوان یک مستشار برجسته مطرح شد که بسیار مهم بود. همچنین ناامیدی آمریکایی‌ها از تصمیم ایران مقابل تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه بیان شد که موجب شروع دخالت آنها در عراق، لبنان و سایر کشورها شد تا حوزه نفوذ ایران را محدود کرده و از این طریق به ایران فشار آورند. مانع اصلی را برای خود سردار سلیمانی می‌دانستند.

به گفته وی، تبلیغات معنادار آمریکایی‌ها مبنی بر پذیرفتن این عملیات جنایتکارانه و به شهادت رساندن سردار سلیمانی و آمدن ترامپ به صحنه نشان از بهره برداری‌های جدی و منطقه‌ای آمریکایی‌ها از این حادثه دارد.

نقوی حسینی در پایان اظهار کرد: در این جلسه مطرح شد که صهیونیست‌ها در این حادثه با آمریکایی‌ها همکاری داشته و شریک در این عملیات جنایتکارانه بودند. در پایان جلسه پیشنهاداتی درباره نحوه پاسخ به این عملیات مطرح و تاکید شد که شهادت سردار سلیمانی باعث انسجام ملی در داخل کشور، تقویت محور مقاومت و بیمناک بودن آمریکایی‌ها در منطقه خواهد شد.

کد خبر 475213 برچسب‌ها قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است

علیرضا حقیقیان سفیر کشورمان در تاجیکستان اعلام کرد که امنیت در منطقه آسیای مرکزی بسیار حائز اهمیت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حقیقیان امروز سه شنبه با حضور در آکادمی مدیریت دولتی ریاست جمهوری تاجیکستان در نشست مرکز دوستی و همکاری سازمان همکاری شانگهای با حضور مقامات وزرات امور خارجه و سفرای کشورهای عضو و ناظر سازمان مذکور شرکت نمود.

وی در سخنرانی خود در این نشست که به موضوع «آسیای مرکزی – هسته سازمان همکاری شانگهای فضای صلح و رفاه مشترک» اختصاص داشت، با اشاره به اینکه آسیای مرکزی از نظر ژئوپلیتیکی، در تقاطع تمدن‌ها و قاره‌ها قرار دارد، اظهار داشت: از نظر سیاسی، ثبات و امنیت در آسیای مرکزی بسیار حائز اهمیت است.

این دیپلمات کشورمان خاطر نشان کرد: این منطقه از نظر اقتصادی، از ظرفیت‌های زیادی از جمله منابع طبیعی نفت و گاز و مواد معدنی برخوردار است و به عنوان هسته اصلی سازمان همکاری شانگهای بوده و برای صلح و رفاه مشترک در جهانی به هم پیوسته عمل می‌کند.

سفیر ایران در دوشنبه اضافه کرد: از طریق همکاری‌های ژئوپلیتیکی، گفتگوهای سیاسی، توسعه اقتصادی، ابتکارات حمل و نقل و ترانزیت، همکاری انرژی و تبادل فرهنگی، منطقه می‌تواند مسیری را به سوی آینده‌ای روشن برای مردم خود و جهان به طور کلی ترسیم کند.

تسلیت سفیر ایران در تاجیکستان به ملت روسیه

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اعتراف مقام آمریکایی درباره ایران به روایت سردار فدوی
  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • عملیات نظامی ایران با این حرکت عجیب، موفق به پایان رسید /ماجرای شهادت و مفقودالاثری ۱۸ اسیر چه بود؟
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است