Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امروز جمعه 13 دی در گفت‌وگوی ویژه خبری که با موضوع بررسی ابعاد ترور سپهبد قاسم سلیمانی روی آنتن رفت، درباره اینکه که رئیس‌جمهور آمریکا می گفت قصد جنگ ندراد ولی دست به ترور سردار سلیمانی زد گفت: ترامپ الان هم می گوید قصد جنگ نداریم، البته عرضه جنگ هم ندارد، تاریخ هم ثابت کرده ترامپ از ابتدا مرد جنگ نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم اظهارات وی را به نقل از فارس بخوانید؛

* سردار قاسم سلیمانی شب گذشته از سوریه وارد بغداد شد و بعد از سوار شدن بر خودرو توسط پهپادهای آمریکایی به شهادت رسید و این احتمال وجود دارد که اسرائیل از سوریه اطلاعات پرواز سردار سلیمانی را گرفته و به آمریکا داده باشد به همین دلیل این توطئه یک توطئه آمریکایی ـ اسرائیلی است.

*{با اشاره به انگیزه ترامپ برای ترور سردار سلیمانی}: در این رابطه تحلیل های متفاوتی وجود دارد، یکی اینکه آمریکا در چند ماه گذشته تحقیر شده بود یک تحلیل همین که ترامپ برای انتخابات نیاز داشت قهرمان‌سازی کند و یکی هم اینکه ترامپ احساس می کرد آبروریزی بزرگی برایش در کنگره رخ داده و یک تحلیل هم این است که عربستان برای این اقدام به ترامپ فشار آوردند.

*واقعیت این است که همه این دلایل بوده ولی آمریکا دست به یک انتحار سیاسی و نظامی زده است و ریسک بزرگی کرده است. ما فکر می کنیم ترامپ در یک شرایط عادی دست به این اقدام نزده است.

*سردار سلیمانی فرزند ایران بود. فکر می‌کنیم ترامپ امروز متوجه شده چه کاری کرده است. با شهادت سردار سلیمانی یک قیام بزرگ در ایران و عراق رخ داد.

*جبهه مقاومت هم اکنون آماده است و هر لحظه ممکن است دست به اقدامی بزند آمریکا با این اقدام خودش را در باتلاق گرفتار کرد.

*ما حق دفاع از خودمان را داریم و تجربه نشان داده هر ملتی کوتاه می آید و تسلیم می شود سرنوشت تلخی خواهد داشت به همین دلایل حتما انتقام می گیریم. به مردم قول می دهیم انتقام ما بسیار سخت خواهد بود و کاری می کنیم دیگر کشوری دست به چنین اقدام هایی نزند.

این خبر درحال تکمیل است...

2727

کد خبر 1338457

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) از پیشرفت روند عادی سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی و رسیدن آن به مراحل پایانی خبر داد.

به گزارش مشرق، بلینکن افزود: آمریکا و عربستان در طول ماه گذشته میلادی اقدامات فشرده ای را برای عادی سازی روابط ریاض و تل آویو انجام دادند.

وی اضافه کرد: احتمال دارد، تلاش‌های دوجانبه عربستان و آمریکا در این باره به زودی به نتیجه برسد.

بلینکن گفت: ابتدا باید به جنگ در غزه پایان دهیم و روند تشکیل کشور مستقل فلسطینی را آغاز کنیم تا پس از آن روند عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل به پیش رود.

وی با ادعای اینکه تنها عاملی که از برقراری آتش بس جلوگیری می کند، جنبش حماس است، افزود: با دوستانمان برای پایان دادن به جنگ در غزه و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری تلاش می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: یک پیشنهاد سخاوتمندانه مقابل حماس گذاشته شده است و امیدواریم که تصمیم درستی بگیرد.

بلینکن درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح نیز مدعی شد که تاکنون در این باره، طرحی به واشنگتن ارائه نشده است و بدون وجود طرحی که جان غیرنظامیان را حفظ کند، واشنگتن از این عملیات حمایت نمی کند.

وی بیان کرد: روسیه طرحی برای نابود کردن اوکراین داشت ولی با شکست روبه رو شد.

بلینکن درباره روابط واشنگتن و پکن نیز گفت: روابط بسیار پیچیده و رقابتی داریم و باید برای تبدیل نشدن این روابط به درگیری، همواره گفت و گو کنیم.

وزیر خارجه آمریکا امروز در یک سفر منطقه‌ای برای رایزنی درباره آتش‌بس در غزه و شرکت در نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وارد ریاض شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی