Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: شورای امنیت ملی عراق در جلسه اضطراری که جمعه شب به ریاست "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر دولت پیشبرد این کشور برگزار شد، تجاوزگری اخیر آمریکا که درپی آن سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جانشین شهید نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسیدند، مردود و آن را نقض حاکمیت این کشور دانست.


به گزارش خرداد، دفتر عبدالمهدی که نسخه‌ای از آن در اختیار شبک تلویزیونی "سومریه نیوز" قرار گرفته است، شورای امنیت ملی عراق حمایت خود را از موضع نخست وزیر دولت پیشبرد که حمله آمریکایی‌ها را نقض حاکمیت عراق دانسته بود، حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 شورای امنیت ملی عراق تجاوزگری آمریکا را مردود دانست و این اقدام را انحراف از نقش و شروط حضور نظامیان آمریکایی دانسته است.
این شورا خواستار جلسه اضطراری مجلس نمایندگان عراق شد تا برای حفظ عزت، امنیت و ثبات عراق موضعی رسمی و یکپارچه گرفته و تصمیمات ضروری در خصوص این مسأله اتخاذ شود.
 پیش از این "عبدالامیر رشید یارالله" فرمانده عملیات مشترک عراق نیز تاکید کرد که تجاوز اخیر آمریکا، نقض آشکار حاکمیت عراق و خروج واشنگتن از ماموریت‌های مشخص شده‌ است یعنی مبارزه با داعش و حمایت و آموزش نظامی نیروهای عراقی است.
"برهم صالح" رییس جمهوری عراق نیز با تاکید بر عواقب امنیتی ترور سردار سلیمانی برای عراق و منطقه، همه را به خویشتن‌داری و برخورد مدبرانه با اوضاع فراخواند.
"محمد الحلبوسی" رییس مجلس عراق نیز این حمله بزدلانه و تروریستی را نقض آشکار حاکمیت این کشور و زیرپا گذاشتن معاهدات بین المللی دانست.
سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس سحرگاه جمعه توسط حمله پهپادهای آمریکایی به شهادت رسیدند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی پس از این جنایت جمعه شب تأیید کرد که دستور ترور سردار سلیمانی را وی صادر کرده است.
این اقدام تروریستی آمریکا با واکنش گسترده بین المللی در روز جمعه همراه شده است و اخبار و گزارش‌های مرتبط با آن همچنان در صدر اخبار رسانه‌های بین المللی است. برچسب ها: شورای امنیت ملی عراق ، حاکمیت عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: شورای امنیت ملی عراق حاکمیت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس


به گزارش تابناک، سرهنگ محسن سلیمانی با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از مناطق روستایی چالوس که منجر به تیراندازی و مجروح شدن 2 نفر از اهالی این روستا شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی 7 نفر از عوامل این درگیری با انجام اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شناسایی و در کمتر از 6 ساعت دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ سلیمانی از دستگیری یکی دیگر از عاملان این درگیری که قصد فرار به استان های شرقی کشور را داشت خبر داد و اظهار داشت:  در بازرسی از خودروی متهم یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه 16 عدد فشنگ ساچمه ای  کشف شد.

وی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، اذعان داشت: امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و با کسانی که بخواهند آن را خدشه دار کنند با برخوردی قاطعانه مواجه خواهند شد.

 

دیگر خبرها

  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی