Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@00:09:25 GMT

توضیح خبرآنلاین در باره یک خبر

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۵۹۵۷۹

از اولین دقایق پس از انتشار خبر شهادت سردارسلیمانی، خبرگزاری خبرآنلاین وظیفه حرفه ای خود را آغاز کرد و لحظه به لحظه اخبار مربوط به این اقدام وحشیانه امریکا را به اطلاع مخاطبان رساند.

به گزارش ایسنا خبرگزاری خبر آنلاین در باره چگونگی و محتوای یکی از اخبار منتشره‌اش درباره سردار سلیمانی توضیحاتی به این شرح ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از خبرهای منتشر شده در کانال تلگرامی خبرآنلاین( و نه نسخه سایت اصلی) خبری به نقل از یورونیوز منتشر شد که در آن از تعبیر"کشته شدن" برای این سردار ملی ما استفاده شده بود. روال حرفه ای رسانه ها این است که به هنگام اقتباس خبر از منابع دیگر، رعایت حداکثر امانت را  بکنند و در این مورد نیز این اقدام به لحاظ حرفه ای قابل مناقشه نیست. معهذا مسئول مربوطه با تشخیص اینکه در شرایط حاضر ممکن است این لفظ مورد سوتفاهم قرار گیرد به فاصله چنددقیقه ، خبر مزبور از کانال حذف شده است.

متاسفانه از چندساعت قبل یک جریان رسانه ای وابسته به یک قشر خاص، تلاش کرده بدون توجه به دیدگاه خبرآنلاین نسبت به جبهه مقاومت و بدون توجه به اصل حرفه‌ای  یادشده، واژه "کشته شدن" را توهین آمیز تلقی کند و با فضاسازی موجبات حمله به خبرآنلاین را فراهم نماید. این در حالی است که چندین رسانه دیگر با رویکرد ملی و انقلابی ، اما با رعایت اصل حرفه‌ای پیش‌گفته از تعبیر"کشته شدن" بهره گرفته اند.

خبرآنلاین به گواهی دهها خبر،تصویر و فیلم منتشره از بامداد امروز(اعم از نسخه وب و کانال) با انجام فعالیت حرفه‌ای، ادای دینی کوچک به خون سردار بزرگ اسلام شهیدقاسم سلیمانی داشته؛ همانطور که در طول همه سالهای گذشته ، با افتخار معرف تلاشهای سترگ آن شهید بزرگوار ، سپاه افتخارآمیز قدس و جبهه مقاومت بوده‌است.

ضمن این توضیح و پوزش، امید می‌رود ملت هشیار ایران، ثمره خون حاج قاسم سلیمانی را که همانا اتحاد و انسجام ملی در مقابل دشمنان است پاسداری کنند و اجازه ندهیم این حادثه دردناک که یکی از آثار مبارک آن، همدلی کل ملت و احزاب و جناح‌های سیاسی است تحت تأثیر بهانه‌هایی قرار گیرد که اختلافات فرعی و بی‌ارزش را دوباره احیا کند و دشمن اصلی فراموش شود
و همه ظرفیت‌های رسانه‌ای انقلاب را در جهت روشنگری و حفظ خط مقاومت در مقابل سلطه رسانه‌ای جبهه استکبار حفظ کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، پیش از گسترش رسانه‌ها، روزنامه‌های کثیر الانتشار مهم‌ترین رسانه‌های کنکور در کشور بودند. یکی از روش‌های جذاب رسانه‌ها پس از پایان کنکور چاپ تست‌ها و پاسخ آن‌ها بود. مرور چند تست ادبیات از کنکور ریاضی نیم قرن پیش به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۷ تیر ۱۳۵۲ خالی از لطف نیست:

- کلیله و دمنه را چه کسی برای اولین بار به نظم درآورد؟

- کتاب حاوی از کیست؟

- سبک خراسانی در چه نوع شعری بیشتر سروده شده؟

- پسوند گاه در درمانگاه حالت زمانی دارد یا مکانی؟

- بیشترین موضوع کتاب‌های نوشته شده فارسی همزمان با حمله مغول چیست؟

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902894

دیگر خبرها

  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • خبر داغ درباره مجوز حرفه‌ای استقلال
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • واکنش رسمی پورتو به حضور طارمی در اینتر
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد