Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حالا که تمام شرکت‌ها در تلاش‌اند به سوی استفاده از انرژی پایدار حرکت کنند، شرکت بنتلی تصمیم گرفته تا در این راه با دیگران همراه شود. مدیر عامل این شرکت اخیرا اعلام کرده که شرکت بنتلی بسیار مشغول وصل کردن گذشته به آینده است. وی در مصاحبه اخیر خود در رابطه با پروژه‌های جدیدشان گفت: "هدف ما تماما الکترونیکی کردن خودروهایمان است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در سال ۲۰۱۸ اولین خودرو هیبریدی خود را با عنوان Bentayga Hybrid در مراسم Geneva Motor Show معرفی کرد. این شرکت تا به حال تصمیم قطعی درباره چگونگی پردازش و قابلیت‌های خودروی الکترونیکی خود نگرفته است چرا که به نظر آن‌ها گزینه‌های خیلی زیادی بر روی میز قرار دارد. اما چیزی که از آن مطمئن هستند این است که آن‌ها نمی‌خواهد سیستم انتقال قدرت خودرو‌های حال حاضر خود را به سیستم الکترونیکی تبدیل کنند.

انتظارات بالای این شرکت از خود

مدیرعامل این شرکت دلیل این مسئاله را اینگونه توضیح داده است: " ما می‌توانستیم سیستم الکترونیکی را در یکی از خودروهایمان که در بازار وجو دارد قرار دهیم و به این صورت اولین ماشین تمام هیبریدی خود را تولید کنیم، اما این عمل از نظر ما یک اقدام حرفه‌ای نیست. " وی افزود " هدف شرکت بنتلی صرفا تولید یک خودرو الکترونیک نیست، بلکه هدف تولید محصولی است که در حد برند بنتلی باشد. ما در نظر داریم خودرویی تولید کنیم تا بیشترین میزان قدرت در میان این دسته از خودرو‌ها را داشته باشد. " گفتنی است شرکت بنتلی زیر مجموعه کمپانی فولکس واکن است در نتیجه انتظار می‌رود این دو شرکت در طراحی، ساخت و پردازش سیستم قدرت رسانی الکترونیکی با هم همکاری بسیاری داشته باشند. هالمارک، مدیر عامل این شرکت همچنین اعلام کرده است که خودرو الکترونیکی بنتلی به هیچ‌وجه کوچک نخواهد بود و این خودرو قرار است با یک فضای داخلی جادار و راحت تولید و عرضه شود، برای مثال او نام خودرو Jaguar I-Pace را به زبان آورد که این ماشین تنها ۱۴ اینچ از خودرو Range Over شرکت لندروور است. لازم است در نظر داشته باشیم که ماشین‌های هیبریدی فضای کمتری را برای قرارگیری موتور اشغال می‌کنند در نتیجه فضای داخلی محصول آینده کمپانی بنتلی قرار است بسیار بزرگ باشد.

بیشتر بخوانید: رندرهای جدید از خودرو فوق‌العاده زیبای داج

چهار موتور در یک خودرو

هالمارک درباره آن که آیا تا زمان عرضه نسل جدید باتری‌ها صبر می‌کنند یا خیر، گفت: " من نمی‌گویم که قرار نیست تا انتشار نسل بعدی باتری‌ها صبر کنیم، بخصوص وقتی می‌دانیم تاریخ انتشار این باتری‌ها در اواسط سال ۲۰۲۰ است. همچنین این باتری‌ها ۳۰% از باتری‌های لیتیمی سبکتر هستند. "عموم ماشین‌های الکترونیکی برای هر محور از یک موتور استفاده می‌کنند. یعنی اگر فقط چرخ‌های جلویی محور قدرت باشند یک موتور، و اگر چرخ‌های عقب هم دخیل باشند از دو موتور استفاده می‌کنند. شرکت بنتلی، اما در نظر دارد راه متفاوتی را پیش بگیرد و برای هر چرخ موتوری مجزا قرار دهد. این ایده اولین بار در طراحی مفهومی EXP 100 GT سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شد. بر خلاف چیزی که به نظر می‌رسد شرکت بنتلی هیچ عجله‌ای در عرضه خودرو الکترونیکی خود ندارد. انتظار می‌رود ساخت و عرضه اولین خودرو الکترونیکی این شرکت سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود. هالمارک در آخر گفت که این شرکت در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۱ یک نسخه به روز شده از Bentayga را به دنیا عرضه کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت فولکس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول

خودرو نیسان سیلفی e-Power مدل ۲۰۲۳ (Nissan Sylphy) از نظر قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، کمپانی پارس خودرو موفق شد تا مجوز استاندارد دو خودروی نیسان تیدا و نیسان سیلفی را برای واردات به ایران اخذ کند. نسخه فیس لیفت ۲۰۲۳ این خودرو در دو نسخه هیبرید و بنزینی به بازار چین عرضه شده است.

فیس لیفت خودرو چیست؟

پیش‌تر هنگامی‌که خودرویی به بازار عرضه می‌شد، سال‌ها زمان می‌برد تا نسخه دیگری از آن وارد بازار شود. نسخه جدید تغییرات بسیار زیادی به خود می‌دید و درواقع با خودروی کاملاً متفاوتی روبه‌رو بودیم که قابلیت‌های کاملاً جدیدی داشت. اما این روزها خودروسازان ترجیح می‌دهند در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مجموعه‌ای از تغییرات کوچک را به ماشین اضافه کنند که به آن فیس لیفت می‌گویند.

بررسی نیسان سیلفی e-Power مدل ۲۰۲۳

نیسان سیلفی e-Power مدل ۲۰۲۳ یک سدان هیبریدی کامپکت زیبا و جذاب از این شرکت ژاپنی است که با موتوری منحصر به فرد به بازار عرضه شده است. این خودرو که در کلاس C قرار می‌گیرد، از لحاظ طراحی خارجی و داخلی، امکانات رفاهی و سیستم‌های پیشرفته ایمنی، عملکرد قابل قبولی در سطح خود دارد.

خودرو کامپکت ( Compact car)

به گروهی از خودروها گفته می‌شود که از یک سوپرمینی بزرگ‌تر و از یک خودروی اندازه متوسط کوچک‌تر باشند.

خودرو سدان (Sedan)

به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار می‌گویند که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می‌تواند دو یا چهار در داشته باشد. سدان متداول‌ترین شکل طراحی بدنه خودرو است.

مشخصات فنی نیسان سیلفی e-Power مدل ۲۰۲۳

در نسخه e-power نیسان سیلفی از پیشرانه‌های بنزینی و برقی استفاده شده است. پیشرانه بنزینی این خودرو، یک موتور با حجم ۱.۲ لیتر، سه سیلندر و تنفس طبیعی است که هیچ نقشی در مدار قدرت این خودرو نداشته و تنها وظیفه آن شارژ باطری‌های این خودرو است. پیشرانه برقی نسخه e-power نیسان سیلفی، می‌تواند روی هم رفته ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و توان تولید شده را به چرخ‌های جلو منتقل کند. استفاده از این ترکیب در بخش قوای محرکه باعث شده تا مصرف سوخت این خودرو به ۳.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر برسد.

مشخصات کلی
مدل موتور (بنزینی) HR12
نوع موتور (بنزینی) ۱.۲ لیتر
ظرفیت موتور ۱۱۹۸ سی سی تنفس طبیعی
نوع موتور (الکتریکی) موتور سنکرون آهنربای دائم
قدرت ۱۳۶ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن.متر
گیربکس کاهنده تک مرحله‌ای
سیستم تعلیق جلو / ‏عقب مستقل مک فرسون با میله پایداری / ‏یکپارچه ‬تورشن بیم
نوع باطری لیتیوم یون سه گانه
سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۳.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
سیستم ترمز جلو / ‏‬عقب دیسک خنک شونده / ‏‬دیسک
فرمان برقی حساس به سرعت
بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ و سایز آلومینیومی ۲۱۵ / ‏۵۰R17
ابعاد و ظرفیت نیسان سیلفی e-Power مدل ۲۰۲۳
طول ۴۶۴۹ میلیمتر
عرض ۱۸۱۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۴۵ میلیمتر
فاصله محورها ۲۷۱۲ میلیمتر
وزن خالص ۱۴۸۰
ظرفیت صندوق عقب ۵۴۶
حجم مخزن سوخت ۴۱
امکانات و تجهیزات نیسان سیلفی e-Power مدل ۲۰۲۳

قیمت نیسان سیلفی e-Power وارداتی

نیسان سیلفی e-Power در تیپ‌های متنوعی عرضه می‌شود تا نیازهای مشتریان مختلف را پوشش دهد. با در نظر گرفتن هزینه‌هایی مانند حقوق گمرکی، سود واردکننده و هزینه‌های بازاریابی، انتظار می‌رود نیسان سیلفی e-Power در بازار داخلی با قیمتی بالای یک میلیارد تومان به فروش برسد.

کد خبر 747752

دیگر خبرها

  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...