Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در سوریه گفت: با لیاقت، شجاعت و کارآمدی و برنامه ریزی حاج قاسم و یاران او از جمله آقای ابومهدی المهندس و دیگران، داعش در نتیجه یک اتحاد بین مبارزین ایرانی، فلسطینی، سوری، عراقی، افغانی و پاکستانی نابود شد.

«حسین شیخ‌الاسلام»، تحلیلگر مسائل سیاسی و سفیر سابق ایران در سوریه، درباره اقدامات تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، نماد مبارزه با داعش در منطقه به خبرنگار سیاسی برنا گفت: آمریکا داعش را ایجاد کرد تا به عنوان جایگزینی برای قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، مردمسالاری دینی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک لیبرال دموکراسی غربی در مقابل مردمسالاری دینی و به عبارت دیگر در برابر تمدن دینی در حال تشکیل شکست خواهد خورد. خوشبختانه با لیاقت، شجاعت و کارآمدی و برنامه ریزی حاج قاسم و یاران او از جمله ابومهدی المهندس و دیگران، داعش در نتیجه یک اتحاد بین مبارزین ایرانی، فلسطینی، سوری، عراقی، افغانی و پاکستانی نابود شد. از این رو این قضیه بسیار بااهمیت است چراکه ایران توانست با تدبیر رهبری و لیاقت و شجاعتی که نیروی سپاه قدس از خود نشان داد، چنین اتحادی را بین کشورهای منطقه ایجاد کند و در صحنه‌های حساس به کار ببرد.

شیخ‌الاسلام افزود: این اتحاد را می‌توان با ناتو مقایسه کرد. ناتو به‌رغم اینکه بیش از 70 سال است تشکیل شده است تمام تلاشش این است که بتواند در میان ارتش‌های منظم هماهنگی ایجاد کند تا بتواند در موقعیت‌های حساس از آنها استفاده کند اما حاج قاسم از تمام کشورهای یادشده با ملیت‌های مختلف به ویژه در مبارزه با داعش که نیروهای نامنظم هم بودند، در یک طراحی قوی توانست تروریسمی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند را از بین ببرد. تروریسمی که آمریکا سعی کرد از آن در برابر قدرت جمهوری اسلامی ایران استفاده کند و همچنین بتواند فرهنگ  اسلامی را تضعیف و تمدن اسلامی را نابود کند. حداقل می‌توان گفت که نیروهایی که حاج قاسم در مبارزه با داعش به کار گرفت به عنوان یک کشور نبودند که پایتخت داشته باشند و همچنین پایگاه و پادگانی نیز نداشت که بخواهد نیرو تربیت کند.

او ادامه داد: از این رو چنین اقدامات شجاعانه‌ سردار سلیمانی برای قدرت‌های غربی بسیار سنگین بود و راهبردهای آنها را در منطقه، با شکست مواجه کرد. حمله آمریکایی‌ها در چند روز گذشته که باعث کشته شدن نیروهای حشدالشعبی در شرق سوریه و غرب عراق شد، در راستای تقویت داعش بود چراکه نیروهای حشدالشعبی در حال مبارزه با داعش و به نوعی فعال در از بین بردن داعشی های پراکنده هستند. 

این تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به ادامه داشتن راه سردار سلیمانی، بیان کرد: فقدان سردار سلیمانی، ضایعه بزرگی است و در آن شکی نیست اما شاگردان ایشان حضور دارند. شاگردانی که در یمن با تروریست‌ها در حال مبارزه هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران تروریسم تمدن سوریه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند