Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:05:15 GMT

«زردچوبه» به درمان سرطان کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۵۹۶۵۸

«زردچوبه» به درمان سرطان کمک می‌کند

دانشمندان باور دارند کورکومین مرکب موجود در ادویه زردچوبه دارای پتانسیل کشتن تومور است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان باور دارند کورکومین مرکب موجود در ادویه زردچوبه دارای پتانسیل کشتن تومور است.

با بررسی ۵ هزار مطالعه مشخص شد، کورکومین سلول‌های سرطانی را کشته و رشد را متوقف کرده است؛ سرطان‌های سینه، ریه، خون، استخوان، معده، روده، پانکراس و پروستات از جمله مواردی هستند که بواسطه زردچوبه متوقف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورکومین یک ماده فعال در زردچوبه است که عامل رنگ زرد این ادویه محسوب می شود. زردچوبه دارای خواص قدرتمند ضدالتهابی بوده و یک آنتی اکسیدان قوی است و به همین جهت می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان و یا پس از ابتلا سرعت رشد تومورها را کاهش دهد.

محققان آمریکایی تأکید می‌کنند، زردچوبه می‌تواند داروی مؤثر برای درمان سرطان باشد و به جنگ با تومورها برود. 

سخنگوی تحقیقات سرطان انگلیس گفت: شواهدی وجود دارد که کورکومین، ماده‌ای در زردچوبه می‌تواند سلول‌های سرطانی را در برخی سرطانها از بین ببرد؛ اما ما به تحقیقات بیشتری احتیاج داریم.

پژوهشگران در سرتاسر جهان، همواره به ­دنبال پیدا کردن روش‌هایی برای درمان این بیماری بوده‌اند و در این راستا، راه‌­های طبیعی درمان همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

به گفته دانشمندان، زردچوبه همچنین با مهار سلول‌های سرطانی از انتشار پروتئین های مضر می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سالم شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرطان درمان کورکومین زردچوبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!

دانشمندان در تحقیقات خود به الگویی رسیده‌اند که نشان می‌دهد، حجم داخل جمجمه به‌ صورت آرام و پیوسته با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند. این پژوهش که توسط دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) انجام شد، نشان داد که حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ به دنیا آمده‌اند، ۶.۶ درصد بیشتر و مساحت آن ۱۵ درصد بزرگ‌تر است.

دریافت 29 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی