Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نام واقعی شهید ابومهدی المهندس  «جمال جعفر» بود. او یکی از فرماندهان عراقی بود که برای مدتی نماینده پارلمان این کشور نیز بود. جمال جعفر در سال ۱۹۷۳ وارد دانشگاه پلی تکنیک و بخش مهندسی مدنی شده و مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی مدنی در سال ۱۹۷۷ دریافت کرد. او در ادامه به حزب اسلامی الدعوة پیوست و بعد از حوادث رجب سال ۱۹۷۹ نامش همراه با تعداد زیادی از دانشجویان عراقی تحت تعقیب رژیم عراق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی - بعد از این که صدام حسین حاکمیت عراق را در سال ۱۹۷۹ در دست گرفته بود و محمد باقر صدر مرجع شیعیان عراق از دنیا رفت، ابو مهدی المهندس مجبور به ترک عراق شد. وی مدتی را در کویت به سر برد، اما در سال ۱۹۸۳ و بعد از اینکه تعدادی از همراهان وی در کویت بازداشت شدند، از این کشور خارج شده و به ایران عزیمت کرد.

 

او ۲۰ سال در ایران اقامت داشت و عضو مجلس اعلای اسلامی عراق بوده و فعالیت‌های خود را به عنوان یک سیاستمدار در این مجمع و یک فرد نظامی در سپاه بدر دنبال می‌کرد. او در ادامه فرمانده سپاه بدر شد.

المهندس بعد از سقوط حاکمیت صدام حسین فرماندهی سپاه بدر را کنار گذاشت و به عنوان یک شخصیت مستقل وارد فعالیت‌های سیاسی شد. وی در عین حال روابط خود را با دوستان و نزدیکانش قطع نکرد. او بعد‌ها و با بروز پدیده داعش به یکی از از فرماندهان نیرو‌های تازه تاسیس الحشد الشعبی تبدیل شده و حضور تاثیرگذاری در میدان‌های مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش به عنوان دست پرورده آمریکا در منطقه داشت که نهایتا منجر به ریشه کن شدن داعش در منطقه شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ابومهدی المهندس اخبار سیاسی صدام حسین داعش ایران حمله تروریستی عراق کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهن‌ سال‌ ترین معلم ایران درگذشت

رئیس آموزش و پرورش مهاباد آذربایجان غربی گفت: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

به گزارش فارس، رئیس آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب بازنشسته شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • کهن‌ سال‌ ترین معلم ایران درگذشت
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • «ما ملت امام حسینیم» از حاج علی تا حاج قاسم