Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی سریعترین حافظ قرآن با بیان این‌که ریشه تمامی مشکلات و مسائل جامعه، فراموشی و دوری از قرآن است، گفت: اگر قرآن در قلب و وجود ما جا بگیرد و به آن عمل کنیم دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت

زهرا بزرگر 15ساله و دانش آموز پایه نهم در مدرسه حلیمه شهر اربطان شهرستان هریس در استان آذربایجان شرقی است که توانسته رکورد جهانی سرعت در حفظ قرآن کریم را به نام خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در یک خانوده‌ مذهبی به دنیا آمده است؛ پدرش کارشناس قرآنی اداره آموزش و پرورش ناحیه خواجه و مادرش نیز خانه دار است.   

او در گفت‌گو با ایسنا، گفت: سال گذشته به همراه خانواده سفری به کربلا داشتیم که مادرم در این زیارت خواستار کمک و یاری خدا در حفظ قرآن من شد، پس از آن موقع بود که احساسی در وجودم رخنه کرد و مرا به سمت حفظ قرآن کشاند.   

برزگر افزود: زیر نظر آقای راثی، استاد نخبه قرآنی در مرداد ماه 98 شروع به حفظ قرآن کریم کرده و پس از گذشت 110 روز  در 26 آبان ماه 98 مصادف با ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) موفق به حفظ متن عربی و ترجمه فارسی قرآن کریم شدم.  

وی ادامه داد: اوایل با قرآن مانوس نبودم اما پس از آشنایی با محفل استاد راثی علاقه‌ام به قرآن شدت یافت و با اشتیاق زیادی در کلاس‌های قرآنی شرکت کردم؛ اکنون آنقدر به قرآن وابسته شده‌ام که جزوی از وجود و جانم شده و تا پایان عمر نمی‌توانم از آن دست بکشم. 

برزگر درخصوص هدف و انگیزه خود در حفظ قرآن، اظهار کرد: به عنوان یک دانش آموز بسیجی، به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان تربیت 110 میلیون حافظ قرآن لبیک گفتم.  

وی با اشاره به حمایت‌های استادش در حفظ قرآن کریم، بیان کرد: خانواده‌ام نیز سختی‌های این راه را به جان خریده و با وجود فرزند کوچک در خانه، فضای آرامی در خانه حاکم کردند تا بتوانم در اوج آرامش، قرآن را حفظ کنم.  

وی افزود: پس از حفظ قرآن، احساس می‌کنم که به خدا نزدیک تر شده‌ام به طوریکه دیگر نمی‌توانم از قرآن دور شوم؛ باعث دگرگونی و تغییر در عقاید و رفتار و حتی تقویت حافظه‌ام نیز شده است.    

این حافظ نوجوان قرآنی در خصوص حفظ سریع قرآن، افزود: روزانه 10 الی 13 ساعت مشغول حفظ یک صفحه از قرآن کریم بودم که بعد به هشت صفحه در روز رسید.  

وی ادامه داد: در طی دوماه مهر و آبان با اجازه مدیر به مدرسه نرفتم اما این دو ماه غیبت هیچ تاثیری در وضعیت درسی‌ام نگذاشت به طوریکه تمامی نمراتم در حد عالی بود. 

به گزارش ایسنا، تایید حفظ قرآن وی توسط رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی انجام شده و از سوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان به عنوان سریع ترین حافظ قرآن نیز مورد تقدیر قرار گرفته است. 

  انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حافظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه در حاشیه مراسم آیین تکریم فرهیختگان و فعالین قرآنی در فرماندهی یگان‌های ویژه پاسداران فراجا، ضمن درود و رحمت بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت و مدافعان حرم به ویژه سید شهدای مقاومت شهید سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" و شهیدان عرصه نظم و امنیت و همچنین شهدای مظلوم فراجا اظهار کرد: خدا را شاکریم که کارکنان یگان ویژه در مسیر انس با قرآن قرار دارند چرا که قرآن تنها نسخه شفابخش انسان‌های آزاد است؛ بر اساس تجربیات و پژوهش‌های مختلفی که صورت گرفته مشخص شده کارکنانی که با قرآن بیشتر آشنا هستند در اجرای ماموریت هایشان موفق‌تر عمل کرده اند.

وی ضمن اشاره به طرح "من قرآن می‌خوانم" و طرح "حافظان قرآن کریم" در یگان‌های ویژه فراجا، بیان کرد: این طرح معنوی نقطه طلایی انس گرفتن نیرو‌های ولایی یگان ویژه با قرآن است، در این طرح بیش از سی هزار نفر از کارکنان، فصیح خوان و مفسر قرآن کریم شده اند و ۵۳۰ نفر هم به عنوان حافظان قرآن کریم از ۱ جزء تا حافظ کل قرآن به جامعه قرآنی کشور معرفی شده اند که از این نظر هم یگان ویژه پیشگام تعلیم و تربیت حافظان قرآن کریم است.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: نفرات برتر و برگزیده این مسابقات به سفر زیارتی کربلای معلی مشرف خواهند شد و همچنین فرماندهانی که باعث رشد و تربیت و تعالی فرهنگ قرآنی در بین کارکنان و خانواده‌ها شده اند هم مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های سالیانه یگان ویژه در سراسر کشور برگزاری مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح یگان‌های ویژه باعث می‌شود تا اولا همه خانواده‌ها و کارکنان از ظرفیت قرآنی یکدیگر آگاه شده و ثانیا در تربیت نیروی انسانی متدین و ولایی بتوان استفاده بهینه کرد.

فرمانده پلیس ویژه با بیان اینکه انس با قرآن در خانه و خانواده تاثیر مثبت در رفتار و کردار دارد، گفت: انس با قرآن تحکیم روابط سالم در خانواده‌ها را رقم می‌زند، خداشناسی، مردم داری، اخلاق نیک و حفظ ارزش‌های اسلامی، دوری از معصیت همه از آثار مفید نگاه و توجه به قرآن است؛ تک تک آیات قرآن درس زندگی است باید این درس‌ها را فراگرفت و به آن عمل کرد و در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی یک نفر با قرآن انس می‌گیرد و با ابعاد مختلف آن آشنا می‌شود تاثیر بسزایی در کسب موفقیت در همه مراحل زندگی وی دارد، اذعان کرد: انس عمیق با قرآن کریم زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و بهره گیری از آموزه‌های قرآنی، راه را بر شکل گیری بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه خواهد بست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • حضور ۱۵۴ حافظ قرآن کریم بوشهری در کسب مدرک تخصصی
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی
  • آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن آذربایجان غربی
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان