Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالهادی فقهی زاده در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گفت: برپایی نمایشگاه قرآن کریم در راستای ادای وظایف ذاتی وزارتخانه همه ساله در مناطق مختلف کشور انجام می‌شود و این رویکرد در ترویج فرهنگ قرآنی نقش مهمی دارد.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور یادآور شد: در استان قزوین و مسئولان فرهنگی درصدد بوند پس از چند سال وقفه این نمایشگاه برگزار شود که با کیفیت مناسبی برگزار می‌شود و سال‌های بعد هم برنامه‌های فاخری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع معاونت قرآن و عترت تصریح کرد: جشن رمضان را به عنوان یک برنامه کلان قرآنی در سراسر کشور در ماه رمضان برگزار کردیم و در این ماه همراه با مجالس مردمی قرآنی این رویداد مورد استقبال قرار گرفت.

فقهی زاده بیان کرد: در سطح ملی این معاونت جشنواره‌هایی را در رشته‌های فرهنگی، هنری و علمی برگزار می‌کند که فعالیت‌هایی را در رشته‌های خوشنویسی، تصویر سازی، موشن گرافی و برخی رشته‌های هنری تدارک دیده‌ایم.

وی اظهار داشت: در کنار این کارها برخی جشنواره‌ها مانند آیات سبقه علمی، پژوهشی، فرهنگی پیدا کرده‌اند و جشنواره حکمت و نیایش، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، جشنواره چهل چراغ آسمانی در حوزه تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی هم در دستور کار قرار گرفته است.

فقهی زاده یادآور شد: این معاونت به دنبال برگزاری کلان برنامه‌های ویژه ای است که جنبه نوآوری خاصی دارد و در این راستا در سال آینده شهر کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور انتخاب خواهد شد و در حال برنامه ریزی هستیم تا یک شهرستان فرهنگی کشور برای پایتخت صحیفه سجادیه انتخاب خواهد شد.

وی افزود: در سطح ملی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را در تهران برگزار می‌کنیم و در سطح جهانی نیز سال قبل صدها مؤسسه قرآنی و عترت در آن شرکت کردند و ده‌ها دانشگاه و حوزه علمیه و شرکت کنندگانی از ۱۷ کشور جهان از شرق و غرب عالم در آن شرکت کردند.

فقهی زاده تصریح کرد: یک شعبه استانی را نخستین بار برای نمایشگاه قرآن کریم انتخاب کردیم که در سال ۹۸ در مشهد برگزار شد و سال آینده در استان آذربایجان شرقی خواهد بود و در کنار آن بیش از ۴۰۰ شهر، شهرستان و بخش جشن رمضان را برگزار می‌کنند و در ۱۶ مرکز شهرستان و صدها شهرستان و بخش این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری رشته‌های هنری خاص در ارتباط با فرهنگ دینی در دستور کار معاونت قرآن و عترت است و سه دوره است که رشته‌های گوناگون هنری را در ارتباط با قرآن کریم برگزار می‌کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جشنواره آیات در رشته‌های فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی، جشنواره عکس و عکاسی، نقاشی، خط و خوشنویسی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.
 

کد خبر 4815538

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالهادی فقهی زاده فعالیت های قرآنی ارشاد قزوین قاسم سلیمانی 9 دی بوشهر سردار سلیمانی ایلام خطبه های نماز جمعه قزوین شیراز آلودگی هوا بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان مشهد شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها

 

 در سطح کشور مسابقات زیادی برای کسانی که همنشین و مانوس با قرآن هستند، برگزار می‌شود. در تلویزیون مسابقه قرآنی که فضای جذابی داشته باشد و اختصاص به حافظان قرآن داشته باشد، نداریم. برنامه مسابقه قرآنی‌ها کاری از شبکه قرآن و معارف و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شد. از ویژگی‌های مهم برنامه می‌توان به مجری و تیم سردبیری اشاره کرد. اتاق فکر از نویسنده تا تیم سردبیری از حافظان قرآن کریم بودند. در واقع حافظان قرآن در تمام ارکان تولید «مسابقه قرآنی‌ها» نقش داشتند.

 طبیعتا ماجرای «محفل» با «مسابقه قرآنی‌ها» متفاوت است. «محفل» روایت فعالین و قاریان قرآنی است، اما در «مسابقه قرآنی‌ها» دو گروه چهار نفره مقابل هم قرار می‌گیرند، که قدرت حافظه و میزان حفظ قرآن را با سوالات طراحی شده به چالش می‌کشند. در نهایت یک گروه برنده می‌شود و کمک هزینه مشهد به گروه برگزیده اهدا می‌شود.

در ادامه قاری بین المللی، حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری توانمند برنامه از مردم و مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این برنامه مسابقه قرآنی را تماشا کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه مسابقه قرآنی‌ها را روز‌های فرد ساعت ۲۲:۱۵ از قاب شبکه قرآن و معارف اسلامی به تماشا بنشینند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است