Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار محمدباقر علایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار توسط شهرداری، سپاه و سایر نهادهای دولتی شهرستان تامین شده تا خدمات فراگیر به ساکنان این مناطق عرضه شود و گسست کالبدی این چهار منطقه از پیکره اصلی شهر از طریق بهسازی زیرساخت‌ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در این چهار منطقه محروم توسط نهادهای متولی فرهنگی و اجتماعی دولتی بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی به صورت مستمر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی و اجرای آنها آغاز شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: زمینه‌سازی در راستای ارائه خدمات پایه و زیربنایی، بسترسازی مناسب برای استفاده از امکانات شهری به همراه مشارکت همه‌جانبه ساکنان این سکونتگاه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات محلی از اهداف اجرا این طرح است.

وی افزود: ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی‌های اقتصادی و اجتماعی ساکنان، بهسازی و تامین زیرساخت‌ها به منظور کاهش فاصله کالبدی از پیکره اصلی شهر خوی و خدمات‌رسانی فراگیر به عنوان مهمترین اهداف اجرای طرح توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی مورد توجه قرار گرفته‌است.

بر اساس گزارش‌ها، سکونتگاه‌های غیر رسمی چالش اصلی هزاره سوم است به طوری که در دنیا از هر ۶ نفر یک نفر در سکونتگاه ‌غیررسمی زندگی می‌کند.

سکونتگاه‌های غیررسمی به مناطقی گفته می‌شود که مهاجران روستایی و محرومان جامعه شهری را در خود جای داده و خارج از برنامه‌ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری، بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده‌است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آسیب های اجتماعی ارتقای سطح اقتصادی و اجتماعی جامعه فرهنگی و اجتماعی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد

پاشینیان با گروهی از ساکنان یک روستای مرزی در شمال ارمنستان دیدار کرد که محل اصلی اعتراضات علیه تصمیم او برای واگذاری منطقه به جمهوری آذربایجان است.

به گزارش ایسنا، دفتر نخست وزیری ارمنستان در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار نیکول پاشینیان، نخست وزیر با شهردار و جمعی از ساکنان روستای «کرانتس» نوشت: «نخست وزیر روند جاری را به تفصیل ارائه و تاکید کرد که دولت از همه مشکلات مطلع است.»

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پاشینیان و سایر مقامات حاضر در جلسه از روستاییان خواستند کارهای میدانی را آغاز کنند و از طریق گفت‌وگوهای مشترک راه حلی برای مسائل باقی مانده بیابند.

نمایندگان روستا در حالی که از ساختمان دولت بیرون آمدند، ناراضی به نظر می‌رسیدند و تمایلی به صحبت با مطبوعات نداشتند. برخی از آنها فقط گفتند که از پاشینیان چیز جدیدی نشنیده‌اند.

یک نماینده اپوزیسیون که به طور خصوصی با روستاییان صحبت کرده بود، پس از آن نیز ادعا کرد که پاشینیان «هیچ چیز جدیدی نگفته است».

وی افزود: «روستاییان بدون رضایت جلسه را ترک کردند و بار دیگر اوضاع متشنج شد. مردم می‌دانستند که اوضاع بدتر می‌شود چون هیچیک از درخواست‌ها و پیشنهادهایشان مورد قبول واقع نشد.»

پاشینیان همچنین اعتراف کرد که حتی واگذاری اراضی به باکو ضامن امنیت این روستا و مناطق همجوارش نیست.

روستای کرانتس یکی از چهار روستای تاووش در مجاورت مناطق مرزی است که قرار است به عنوان بخشی از آنچه ایروان آغاز تعیین مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌نامد به باکو واگذار شود. صدها نفر از روستاییان به همراه سایر ساکنان تاووش و سایر مناطق ارمنستان از ۲۰ آوریل یک بخش محلی از یک بزرگراه کلیدی ملی را مسدود کرده‌اند. برخی از آنها روز جمعه با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

مردم از جمله سیاستمداران و فعالان اپوزیسیون، در چند روز گذشته به نشان همبستگی خود با معترضان این روستا به رهبری اسقف «باگرات گالستانیان»، رئیس اسقف نشین تاووش برای مدت کوتاهی راه‌ها را در ایروان و سایر نقاط کشور مسدود کردند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند