Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین سنجرانی فرماندار خواف گفت: درپی وقوع این زمین لرزه تیم‌های ارزیابی خسارت بنیاد مسکن و هلال احمر به مناطق روستایی بخش سنگان و مناطق اطراف اعزام شدند و ۲۰۰ واحد را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند که از این تعداد ۱۰۰ واحد دچار خسارت تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: همچنین مجوز مقاوم سازی ۶۰۰ واحد مسکونی صادر شده که برای هر واحد مسکونی ۲۵۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره پنج درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

فرماندار خواف گفت: با توجه به موقعیت خاص و زلزله خیر بودن خواف و قرار داشتن آن بر روی گسل درونه مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان باید نسبت به مقاوم سازی واحد‌های خود، استحکام سازی و رعایت موارد ایمنی در ساخت و ساز‌ها اهتمام ورزند.

سنجرانی ادامه داد: ۳۰ روستای بخش‌های مختلف شهرستان خواف به صورت کامل پالایش و ارزیابی شده‌اند که تلفات جانی از این زمین لرزه در آن‌ها گزارش نشده و بیشتر خسارت‌ها به صورت جزئی به واحد‌های مسکونی و واحد‌های نگهداری دام بوده است.

او گفت: ۳۰ مکان اضطراری در این شهرستان به همراه تجهیزات مناسب برای اسکان مردم و روستاییان در معرض خطر در نظر گرفته شد به دهیاری‌ها و بخشداری‌های این شهرستان ابلاغ شده است که از اسکان روستاییانی که منازل آن‌ها بر اثر زمین لرزه ترک برداشته در این واحد‌ها جلوگیری کرده و آن‌ها را در اماکن اضطراری در نظر گرفته شده اسکان دهند.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت هفت و ۵۹ دقیقه روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه امسال بخش سنگان در جنوب استان خراسان رضوی و در محدوده مرزی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را لرزاند.

کانون مرکزی این زلزله ۴۱ کیلومتری سنگان و ۴۷ کیلومتری نشتیفان شهرستان خواف در جنوب خراسان رضوی است.

منبع: ایرنا   انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله خواف خسارت زلزله خواف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در دست ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 2میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف طرح ملی مسکن در دست ساخت است.

او با بیان اینکه 45هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن به محدودۀ شهرها الحاق شده‌است، اضافه کرد: ساخت 57شهرک برای اجرای این طرح در کشور مصوب شده‌است.

مقاوم‌سازی 115هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد: مراحل تصویب ایجاد بخشی از شهرک‌ها برای اجرای طرح ملی مسکن به پایان رسیده‌ و واحدهای مسکونی در این شهرک‌ها ساخته شده‌است.

مالکی با بیان اینکه اجرای طرح ملی مسکن در لرستان به‌دلیل مشکل تأمین زمین دشوار شده‌است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی این عقب‌ماندگی را باید با هم‌افزایی جبران کنند.

او با اشاره به تأمین 300 هکتار زمین در لرستان بیان کرد: اگر مشکل تأمین زمین در این استان رفع شود شاهد سرعت در اجرای طرح ملی مسکن خواهیم بود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم که واحدهای مسکونی با پیشرفیت فیزیکی 70درصد را تا پایان سال 1403 تحویل متقاضیان دهیم.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟