Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:18:44 GMT

سنگ تمامِ ترامپ برای تروریسم دولتی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۱۵۳۴

سنگ تمامِ ترامپ برای تروریسم دولتی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اندک زمانی پس از اعلام خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر از سوی این سردار شهید، "آقای ترامپ قمارباز" خطاب شده بود، بدون هیچ توضیحی تصویر پرچم کشورش را توییت کرد تا به این ترتیب و همچنان که "لس آنجلس تایمز" نوشته از بزرگترین قمار زندگیش پرده برداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه سلسله رخداد‌هایی که بی سابقه‌ترین تحقیر یک رئیس دولت آمریکا را رقم زد، "دونالد ترامپ" نامشروعترین ابزار ممکن را برای رهایی از این وضعیت خردکننده انتخاب کرد و تروریسم دولتی را برای هدف قرار دادن ناجی ملل منطقه از تروریسم افراطی به کار برد.

در نخستین ساعات پس از اعلام این خبر تکان دهنده، بسیاری از ناظران و رسانه‌ها نگاه خود را به واکنش‌های داخلی آمریکا و تبعات این تصمیم جنون آمیز دوخته و از انگیزه‌های آن سخن گفتند.

تسلیم ناپذیری جمهوری اسلامی ایران مقابل "فشار حداکثری" و در ادامه آن تحقیر تاریخی آمریکا از جمله مهمترین عواملی عنوان شده که در کنار تلاش برای رهایی از زیر بار سنگین استیضاح و کارنامه سازی جهت انتخابات آتی، ترامپ را به سوی این جنایت آشکار سوق داده است.

اواخر خردادماه امسال بود که پهپاد متجاوز آمریکایی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران سرنگون شد تا صدای گوشخراش جنگ طلبی ترامپ و همراهانش در کاخ سفید اوج گیرد.

با این حال، نه سقوط پهپاد متجاوز توانست جرات اقدامی علیه ایران را به ترامپ بدهد و نه اتهام زنی‌های بی اساس درباره نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان، پایانه امارات، نفتکش‌ها در دریای عمان و ...

دیگر نقطه عطف تحقیر ترامپ و دولتش مقابل جمهوری اسلامی در تجمعات مردم معترض عراق مقابل سفارت دولت اشغالگر و مداخله گر آمریکا در بغداد نمایان شد.

ماه‌ها پیش بود که متحدان منطقه‌ای واشنگتن علنا ناامیدی خود از حمایت ترامپ در مقابل تهدیدات احتمالی را نشان دادند تا فشار‌ها بر ترامپ مبنی بر بی عملی و هراسش از مواجهه واقعی با جمهوری اسلامی ایران وضعیتی خردکننده یابد.

در این شرایط، بسیاری روی گزینه ورود واشنگتن به جنگ نیابتی با تهران انگشت نهادند که فرجام چنین تقابلی در رویداد‌های اخیر بغداد خود را نشان داد.

اکنون دست زدن به اقدامی، چون ترور یکی از عالی‌ترین مقامات نظامی جمهوری اسلامی در خاک کشور همسایه، آن هم چهره‌ای که به نماد اصلی ستیز با تروریست‌های نشاندار تکفیری مبدل شده، با توجه به پیامد‌های نامشخص و هراس آور آن برای آمریکا، صهیونیست‌ها و متحدان منطقه‌ای واشنگتن نشان می‌دهد که رئیس جمهور آمریکا تحت چه فشار خردکننده‌ای قرار داشته و دارد؛ خصوصا اینکه مسوولان ارشد جمهوری اسلامی، مردم و رهبران گروه‌های مقاومت در منطقه یکصدا از انتقام سخت سخن می‌گویند.

آمریکایی‌ها در این شرایط سخت و پربیم در کنار اقدامات و تمهیدات عملیاتی و آماده باش به پایگاه و نیرو‌های این کشور در منطقه می‌کوشند با تهدید به انجام حملات گسترده‌تر و با اهدافی، چون تاسیسات نفتی ایران نوعی بازدارندگی مقابل این انتقام سخت ایجاد کنند. این در حالی است که الگوی عمل جمهوری اسلامی ایران و در مجموع محور مقاومت، تحمل هزینه‌های شهادت سردار سلیمانی را برای عاملان آن ناگزیر ساخته است.

از نگاه غالب ناظران تحولات منطقه، نخستین پیامد این رخداد، ناامن شدن سراسر منطقه برای آمریکایی‌ها است تا جایی که می‌توان گفت سایه انتظاری کشنده از پایگاه‌های آمریکایی تا قلب کاخ سفید را دربرخواهد گرفت.

صرف نظر از تبعات این رخداد که چه شرایطی را پیش روی خاورمیانه بحران خیز قرار خواهد داد، دو نکته بسیار مهم در این تصمیم سران کاخ سفید به چشم می‌آید؛ نخست بهره گیری کاخ سفید از نامشروعترین و مقبوضترین حربه یعنی تروریسم دولتی برای دستیابی به اهداف سیاسی است که بیش از پیش ماهیت سیاست‌های تجاوزکارانه و غیرانسانی دولت آمریکا را به تصویر می‌کشد.

دولتمردان آمریکا که نقش آنان در پایه ریزی گروه‌های تروریستی از القاعده تا داعش برای جهانیان آشکار شده اینک بی پرده همچون رژیم اشغالگر تحت حمایتشان تروریسم دولتی را به کار می‌بنندند تا از تنگنا‌های خودساخته خود را نجات دهند؛ گزینه‌ای که خود واقعیت ثانوی را دربرمی گیرد و آن واقعیت، حقارت و ناکامی است که ترامپ و همراهانش در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران متحمل شده و برای گریز از آن، هزینه و بدنامی تروریسم دولتی را بر پیشانی خود پذیرفته اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعا‌هایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشور‌هایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعا‌های مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه‌ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولت‌های ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولت‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد: تکرار رویکرد‌های غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعا‌های آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعا‌ها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد