Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- خانم غاده حجاوی مدیر کل آسیا و‌اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به همراه دکتر کوین کورین مشاور ارشد رییس شورای جهانی صنایع دستی، مدیر کل ثبت ملی و جهانی شهرها و روستاهای وزارت میراث فرهنگی ‌و گردشگری کشور و معاونان ومدیران این سازمان از منطقه آزاد انزلی و ظرفیت های ایجاد شده در حوزه گردشگری و صنایع دستی این منطقه بازدید کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا از رشت بازدید از خانه حصیر ایران واقع در روستای فشتکه منطقه آزاد انزلی یکی از مهم ترین برنامه های مدیر کل آسیا و‌اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی بوده و ضمن آشنایی با فعالیتهای خانه حصیر ایران از نحوه تولید حصیر توسط زنان روستا نیز به عنوان یکی از مشاغل خانگی بازدید کردد.
مجید فاتحی معاون فرهنگی ،اجتماعی و کردشگری سازمان منطقه انزلی نیز با تشریح اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای حفظ و توسعه صنایع دستی منطقه بیان کرد : تا کنون بیش از 4 محموله از تولیدات صنایع دستی هنرمندان این منطقه به کشور های مختلف صادر شده است و بیش از 1150 نفر از هنرمندان صنایع دستی در کلاس های آموزشی این سازمان در سطح حرفه ای حضور پیدا کرده اند.
وی در ادامه با توجه به اهمیت عرضه صنایع دستی با کیفیت خاطرنشان کرد : ایجاد پردیس صنایع دستی ، بازارچه هفتگی صنایع دستی در فاز تجارت ، برگزاری نمایشگاه توانمندی در این حوزه ، اعزام هنرمندان صنایع دستی به نمایشگاه های داخلی و بین المللی ایجاد بازار چه صنایع دستی در روستای فشتکه از مهم ترین اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور معرفی و عرضه محصولات با کیفیت و حمایت از جوامع محلی است.
در بازدید از روستای فشتکه مقرر شد که استانداردهای لازم به منظور ثبت جهانی این روستا به عنوان روستای جهانی حصیر بافی انجام شود و در ادامه از بازارچه صنایع دستی فازتجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی، بزرگ ترین پردیس صنایع دستی در احداث ساخت ،پارک ساحلی و منظرگاه ساحلی منطقه آزاد انزلی بازدید بعمل آمد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گیلان منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد برنامه های آمریکا برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به طور اجتناب ناپذیری به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر خواهد شد و روسیه مجبور به پاسخگویی به تهدیدات جدید برای امنیت خود و اتخاذ تدابیری برای تضمین آن خواهد شد.

به گفته ماشکوف از جمله اقدامات برای تأمین امنیت روسیه در این حوزه، بازدارندگی هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا، در صورت اجرا، ناگزیر موجی قوی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه با تمام عواقب ناشی از آن را برمی‌انگیزد.

این مقام روس همچنین گفت: ما به نوبه خود مجبور خواهیم بود به تهدیدات جدید علیه امنیت خود پاسخ دهیم و همه اقدامات لازم را برای اطمینان از این امر از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته ای انجام خواهیم داد. در نهایت، تأسیسات حساس روسیه، از جمله مراکز فرماندهی و پایگاه‌ها، ممکن است افشا شود.»

کد خبر 6098040

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود