Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ساحت‌های مختلف تعالی در علوم انسانی، اظهار کرد: تعالی آموزشی، تعالی پژوهشی و تعالی اعضای هیئت علمی از ساحت‌های مهم تعالی و به‌دنبال آن تحول علوم انسانی است.

وی افزود: تعالی اعضای هیئت علمی با اجرای طرح‌های توانمندسازی اساتید دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعالی آموزشی با تعریف رشته‌های جدید و راه‌اندازی دوره‌های میان‌رشته‌ای در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بومی‌سازی رشته‌ها و تأسیس دانشکده‌های موضوعی مانند «دانشکده خانواده» اقداماتی است که برای تعالی آموزشی علوم انسانی پیش‌بینی شده است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص ضرورت تعالی ساحت پژوهش در علوم انسانی بیان کرد: تعالی پژوهشی از طریق گسترش و کیفی‌سازی مجلات علمی و بازبینی کتب درسی محقق می‌شود. اعضای هیئت علمی نیز در راستای این تعالی باید موظف باشند سالانه حداقل یک مقاله علمی و پژوهشی منتشر کنند.

حجت‌الاسلام خسروپناه تصریح کرد: وقتی موضوع موظفی اساتید به‌میان می‌آید، ضروری است که به تعداد مجلات موجود در آن رشته و گرایش خاص نیز توجه داشته باشیم. برای اینکه الزام چاپ سالانه حداقل یک مقاله به شکل یک آیین‌نامه و موظفی دربیاید لازم است که تعداد مجلات موضوعی را در رشته گرایش‌های مختلف افزایش بدهیم.

وی با اشاره لزوم اهتمام واحدهای دانشگاهی سراسر کشور در ساماندهی مجلات علمی خاطرنشان کرد: لازم است معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاهی در یک هم‌افزایی منسجم با معاونت علوم انسانی و هنر با رعابت قوانین و چهارچوب‌های نشریات وزرات علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص کیفی‌سازی و راه‌اندازی مجلات اقدام کنند.

انتهای پیام/

358 / 167 حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه تعالی پژوهشی علوم انسانی توانمندسازی اساتید علوم انسانی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی

دریافت 48 MB

به گزارش خبرنگار مهر، نشست ۵ ساعته خانه گفتگوی تحول در علوم انسانی با حضور بیش از ۸۰ استاد برجسته و چهره‌های علمی و فرهنگی کشور در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمد مقیمی استاد دانشکده مدیریت و رییس دنشگاه تهران در این نشست گفت: اجتهاد علمی در حوزه تحول علوم انسانی یعنی اینکه دو بال قدرت نظریه پردازی و جسارت و جرأت و پذیرش ریسک که عمدتا ناظر بر اجرای این مقوله در محیط دانشگاه است را مدنظر داشته باشیم و این موضوع را با جدیت در دانشگاه دنبال کنیم. در راستای این دغدغه، شورای تحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت و یک دوره مدیریتی را پشت سر گذاشت و امروز در دوره جدید مدیریت شورای تحول علوم انسانی که آقای دکتر عاملی استاد محترم دانشگاه تهران مسئولیت آن را پذیرفتند، دوره‌ای تازه را در زمینه تحول در علوم انسانی آغاز کرده‌ایم.

در ادامه این نشست سعید رضا عاملی رییس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: دانشجویان المپیادی های فیزیک و ریاضی اکثرا در رشته های فیزیک و ریاضی تحصیل می کنند و همه تمایلات به سمت رشته های پزشکی، مهندسی های پول ساز و رشته هایی که به لحاظ کسب و کار و به شئون اجتماعی در جایگاه بالایی قرار دارند است.

مهدی الوانی رییس سابق دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست گفت: یک نوعی شبکه های دانش آفرینی بین دانشگاهیان ایجاد کنیم این شبکه ها باید ایجاد شود و اداره بازی و ستاد درست کردن فایده ندارد، استادان ما با یکدیگر ارتباط ندارند و این یعنی ما شبکه های دانش آفرینی نداریم.

کد خبر 6092279

دیگر خبرها

  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند