Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه هنر ــ یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی تنها قهرمان نظامی کشور نبود، بلکه منش و اخلاق ویژه‌اش او را در همه زمینه‌ها شاخص کرده بود و مستند بهترین ژانر برای ترسیم ابعاد گوناگون شخصیت سردار دلهاست.

حمید بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌‌وگو با ایکنا با بیان این‌که سردار سلیمانی اسوه‌ای است که تا ابد نامش در ایران جاودان خواهد شد، اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی قلب همه ایرانی‌ها را شکست، من به شخصه، زمانی که خبر شهادت ایشان را شنیدم، درست مانند این بود که یکی از نزدیکانم را از دست داده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    وی افزود: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه یک قهرمان ملی بود، اسوه اخلاق و دیانت هم برای ملت ایران محسوب می‌شد، او نماد بارز امنیت بود، زیرا در سال‌هایی که داعش خطرش به شدت در کنار ما احساس می‌شد به همراه مدافعان حرم با جان و دل از امنیت ایران حفاظت کردند.

کارگردان فیلم دفاع مقدسی «آن مرد آمد» اظهار کرد: سردار سلیمانی در زمینه‌های فرهنگی هم دغدغه‌مند بود از سال 70 می‌دانستم او به شدت به سینما علاقه‌مند است و برای رونق آثار دفاع مقدسی هر کاری که از دستش بر می‌آید، انجام می‌دهد. حضور  او در پشت صحنه فیلم سینمایی «۲۳ نفر» نیز گویای همین امر است.

بهمنی با بیان این‌که همیشه حسرت می‌خورد چرا در هشت سال دفاع مقدس در کنار سردار سلیمانی نبوده است، گفت: علاقه من به سردار شهید به زمان دفاع مقدس برمی‌گردد. دوران جنگ محل خدمت ما هیچ‌وقت در یک جبهه نبود و  همیشه در حسرت آنم که چرا در ایام دفاع مقدس نتوانستم همدوش وی بر علیه بعثی‌ها بجنگم.    غم سنگینی بر قلب آزادگان دنیا

وی با بیان این‌که عشق به سردار سلیمانی تنها به ایران و مردمش خلاصه نمی‌شد، بیان کرد: میلیون‌ها نفر در سوریه و عراق عاشقانه سردار سلیمانی را دوست دارند و بسیاری از عراقی‌ها و سوری‌ها خود را مدیون سردار می‌دانند. سوگ سردار تنها مختص شیعیان نیست و بسیاری از آزادگان جهان از این واقعه ناگوار اندوهگین‌اند زیرا خطر داعش تنها به خاورمیانه محدود نبود و داعش فاجعه‌ای بود که کل جهان را تهدید می‌کرد. 
این کارگردان اظهار کرد: شهید بهشتی فرمودند: «ما راست قامتان تاریخ هستیم»، همچنین حضرت امام (ره) گفته‌اند: «بکشید ما را، ملت ما قوی‌تر می‌شود». در همین راستا شهادت سردار سلیمانی یا سردار همدانی تنها باعث می‌شود ملت ایران قوی‌تر شود و در این میان تنها رسوایی و روسیاهی نصیب آمریکا خواهد شد زیرا حالا جهانیان ارتش آمریکا را بزرگترین تروریست دنیا می‌دانند. آمریکایی دائماً با شعار مبارزه با تروریسم دست به ترور و کشتار می‌زنند، اما این اقدام آن‌ها هیچ توجیهی ندارد و آن‌ها دست به ترور فردی زدند که سدی محکم در مقابل تروریسم بود.   شهادت پایان راه نیست

بهمنی با بیان این‌که شهادت سردار سلیمانی درس مهمی برای ایرانیان است، اذعان کرد: سردار سلیمانی با شهادتش به ملت ایران نشان داد که شهادت پایان راه نیست، بلکه آغاز اوج است و راه شهدا پس از شهادت هم پایان نمی‌یابد، آرمان‌های مردم این سرزمین توسط جوانان این مرز و بوم ادامه می‌یابد. امثال شهید حججی پرورش یافته مکتب سلیمانی‌ها هستند.
این فیلمساز با بیان این‌که رسالت اهالی هنر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار خطیر است، بیان کرد: سینماگران می‌توانند در قالب آثاری با محوریت مقاومت، آرمان‌های شهید سلیمانی را ادامه دهند. رویکرد دیگری که در این میان حائز اهمیت است فیلم‌هایی است که در آن مبارزات شهید حججی روایت می‌شود، زیرا او اکنون یک چهره بین‌المللی است و نیازمند آنیم تا نسل‌های آینده هم با آرمان‌های ملی ایرانیان مأنوس شوند.

وی متذکر شد: امیدوارم شهادت سردار سلیمانی باعث بیداری سینماگران است، تا سینما از فضایی که در آن گرفتار شده رهایی یابد و به سمت آثاری پیش رود که در آن آرمان‌های انقلاب اسلامی روایت شود، چون هم‌اکنون سینما درگیر آثاری سطحی و مبتذل شده است و در بسیاری از فیلم‌های جدی سیاه‌نمایی صورت می‌گیرد.   این سینماگر با توجه به اهمیت مستند‌سازی با زمینه شخصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: مستنندسازان می‌توانند نقش مهمی در این حوزه داشته باشند و قطعاً سینمای مستند در این زمینه کارکرد بهتری دارد زیرا مستند با ظرفیت‌های فراوانش همچون واقع‌گرایی می‌تواند سیمای سردار سلیمانی را بهتر ترسیم کند.
وی در پایان بیان کرد: امیدوارم شهادت سردار سلیمانی گام استواری در راه نابودی استکبار جهانی و صهیونیسم‌ها باشد، زیرا در ایران اسلامی پویندگان راه سردار سلیمانی فراوان‌اند البته هیچکس نمی‌تواند جای خالی او را پر کند اما فرهنگ ایثار همچنان جریان خواهد داشت.   گفت‌‌گو از داوود کنشلو انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شهادت حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید

سی و یکمین جشنواره بین‌الملل و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستند هات‌داکس که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در تورنتو کانادا برگزار شد و در نهایت مستند «کِشت انقلاب» محصول مشترک هند و نروژ به کارگردانی «نیشتا جین» موفق به کسب جایزه بهترین مستند از نگاه مخاطبان در بخش آثار بین‌الملل شد.

این مستند که درباره جنبش اعتراضی کشاورزان در هند است جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری بخش مستندهای بلند بین‌المللی را به خانه برد.

به گزارش اسکرین، جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی از نگاه مخاطبان با جایزه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا هم به «پابلو آلوارز مسا» برای مستند «تالاب سرباز» تعلق گرفت که به مبارزات سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا پرداخته است.

همچنین جایزه «لیندال تریسی» برای تجلیل از مستندسازان نوظهور کانادایی به میثم معتضدی سینماگر ایرانی تبار اعطا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بود
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بودند
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس