Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد برجسته حقوق بین‌الملل و مدیر گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: عملیات مسلحانه نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق "تجاوز "محسوب می‌شود و دولت عراق می‌تواند مبادرت به دفاع مشروع علیه آمریکا کند. ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا ضیایی بیگدلی در پیامی به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در یک عملیات تروریستی توسط آمریکا در خاک عراق اظهار کرد: «به عنوان یک معلم قدیمی حقوق بین الملل مختصرا یادآور می‌شوم که عملیات مسلحانه نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق «تجاوز» محسوب می‌شود و دولت عراق می‌تواند با کمک نیرو‌های ایرانی مبادرت به دفاع مشروع علیه آمریکا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به علاوه، این اقدام طبق بند 2 ماده 5 اصلاحی اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری مصوب 2010 جنایت محسوب و رئیس جمهور آمریکا که مستقیما دستور این عملیات را داده است و سایر دست اندرکاران آن، جنایتکار بین‌المللی قلمداد می‌شوند و قابل تعقیب کیفری هستند.

مرتضی شهبازی‌نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران و رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس نیز طی پیامی ضمن شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: ترامپ با این اقدام جنایتکارانه در چاه خشم و نفرت ابدی ملت ایران و همه آزادگان جهان فرو نشست. خطای استراتژیک ترامپ که با هدف ماندن در قدتر انجام گرفت، حق مشروع مقابله به مثل را برای ملت داغدار ایران و آزادگان جهان ایجاد کرد.

فرهنگیان یاد شهید قاسم سلیمانی را در مدارس زنده نگه می‌دارندتسلیت معاونان آموزش‌وپرورش در پی شهادت شهید قاسم سلیمانیزندگینامه سردار قاسم سلیمانی در برنامه درسی قرار می‌گیردتغییر نام مدرسه‌ای در گیلان به نام شهید سپهبد سلیمانیبزرگداشت سردار سلیمانی در مدارس/طنین مرگ بر آمریکاپرچمی که سردار شهید سلیمانی برای بازسازی عتبات برافراشت، بر زمین نخواهد افتادپیام تسلیت جمعیت هلال‌احمر در پی شهادت سردار سلیمانیپیام تسلیت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پی شهادت" سردار سپهبد سلیمانی"فتاح: راه سلیمانی زنده تر شد، دشمن جلاد منتظرانتقام الهی باشدوزیر رفاه: شهادت "سردار سپهبد قاسم سلیمانی" قلب همه را به درد آورد

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سردار قاسم سلیمانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • زنگ سپاس معلم در مدارس بهاباد نواخته شد
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم