Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@23:18:04 GMT

آیا در میزان قاچاق پوشاک آمار سازی می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۲۸۰۳

آیا در میزان قاچاق پوشاک آمار سازی می شود؟

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه چرا در آمار قاچاق پوشاک تناقض وجود دارد ، گفت: در حال حاضر فقط با چند برندخارجی و مجتمع بزرگ برخورد شده اما ستاد مبارزه با قاچاق آمار غیر منطقی و خلاف واقع از کاهش قاچاق پوشاک اعلام می کند. ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

سعید غدیری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه  از دو سال گذشته که بحث مبارزه با قاچاق پوشاک به صورت جدی مطرح و دو دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای خارجی پوشاک و کدهای شناسه کالا و کد رهگیری عنوان شد ، اظهارداشت: در آن مقطع برندهای خارجی علاوه بر اینکه بازار اصلی را هدف قرار داده‌ بودند در مجتمع های بزرگ مستقر و سهم بالایی از بازار را در اختیار داشتند که برخورد با آنها می توانست بازار را از حالت صرف قاچاق خارج و فضای ناامنی را برای مابقی قاچاقچیان پوشاک فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر همین اساس برنامه ریزی شد به صورت مرحله‌ای نخست با برندهای بزرگ خارجی پوشاک مقابله شود، افزود: خوشبختانه از بهمن ماه سال 97 ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بحث عملیاتی شدن این موضوع را آغاز و باعث شد بخشی از بازار پوشاک برای این برندهای محرض قاچاق ناامن شود.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک تصریح کرد: البته در ابتدای اجرای این موضوع فضایی مبنی بر ناامن شدن بازار پوشاک مطرح شد که ستاد مبارزه با قاچاق و بخش خصوصی با حمایت از اجرای طرح و مانع سنگ اندازی ها شدند.

غدیری با اشاره به اینکه سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته بود اجرایی شدن دستورالعمل مقابله با برندهای محرض قاچاق باعث شد تا میزان قاچاق 100 میلیون دلار کاهش پیدا کند، گفت: به اعتقاد ما این امر طبیعی است زیرا مرحله اول اجرای دستورالعمل مقابله با برندهای محرض بود و هنوز به سطح بازار و فروشگاه‌ها نرسیده است .

به گفته وی، در سال 1396 حجم قاچاق در بخش پوشاک حدود دو و نیم میلیارد دلار بود که در سال97  با احتساب کاهش 100 میلیون دلاری میزان قاچاق به 2 میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است اما اخیراً سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته است حجم کاهش قاچاق بیش از این ارقام است وقاچاق به 1 میلیارد و  800 میلیون دلار رسیده است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک تصریح کرد: "این مقام در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تیرماه امسال اعلام کرده بود 100 میلیون دلار کاهش قاچاق اتفاق افتاده و در سال 97  نیز میزان قاچاق به 1 میلیاردو  800 میلیون دلار رسیده است. در سال 98 هم هنوز آمار به جمع بندی نرسیده اما به طور حتم حجم قاچاق کاهش یافته است". ما از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظار داریم  بحث آمار و اطلاعات را دقیق‌تر اعلام کند. مگر در سطح عرضه و بازار چه اتفاقی افتاده که حجم قاچاق تا این میزان کاهش یافته است ؟ چرا در آمار تناقض وجود دارد مگر برخورد با چند مجتمع بزرگ تا این میزان حجم قاچاق را کاهش می دهد؟

انتهای پیام/

R1012125/P1012122/S7,77,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قاچاق پوشاک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق پوشاک قاچاق پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعزیرات حکومتی اردبیل از محکومیت قاچاقچیان انواع کالا در یک باربری خبر داد.

علی رحیمی آذر، ۱۱ اردیبهشت گفت: شعبه دوم بدوی قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اردبیل به پرونده نگهداری قاچاق انواع کالا از جمله بادام هندی، مغز فندق و کشمش خارجی به ارزش یک میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال، انواع اسپری و داروی خارجی به ارزش ۱۳۱ میلیون ریال، قهوه به ارزش ۳۶۵ میلیون ریال و انواع سیگار الکترونیکی ، مایع قلیان و پیپ خارجی به ارزش ۱۶۹ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت سه میلیارد  ریال جزای نقدی محکوم کرد.

رحیمی آذر گفت: مأموران نیروی انتظامی اردبیل محموله قاچاق را از یک باربری کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز