Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:21:16 GMT

تور رایگان گردشگری مسجد جامع عتیق

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۲۹۷۳

تور رایگان گردشگری مسجد جامع عتیق

ایسنا/اصفهان به مناسبت هشتادوهشتیمن سالگرد ثبت ملی و هشتمین سالگرد ثبت جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان در فهرست میراث، ۱۵ دی‌ماه تور رایگان گردشگری و معرفی این بنا که موزه‌ای از معماری دوره‌های مختلف تاریخی ایران است، برگزار خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی مسجد جامع عتیق دراین‌باره به ایسنا گفت: متأسفانه مسجد جامع عتیق برای شهروندان اصفهان و گردشگران ایرانی غریبه و ناآشناست و اغلب آن را با مسجد جامع عباسی در میدان نقش‌جهان اشتباه می‌گیرند؛ درحالی‌که مسجد جامع عتیق از ۱۳۰۰ سال پیش مسجد بوده، در هر دوره تاریخی قسمتی به آن افزوده شده و از این نظر موزه معماری ایران است اما مسجد جامع عباسی مربوط به دوره صفویه است و حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمهدی موسوی تصریح کرد: ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۱۰، مسجد جامع عتیق یکی از اولین بناهای تاریخی ایران بود که در فهرست آثار ملی ثبت شد و سال ۱۳۹۱ نیز این بنا در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بهانه هشتادوهشتمین سالگرد ثبت ملی و هشتمین سالگرد ثبت جهانی آن، تور رایگان گردشگری برای معرفی این بنا برگزار کنیم تا همگان بدانند که چه شگفتی‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخی در این مسجد وجود دارد.

وی ادامه داد: عبدالرضا کارگر، نویسنده کتاب «مسجد جامع عتیق، موزه‌ای از در و عقیق» یکی از راهنمایان این تور گردشگری خواهد بود و به این سبب که جامعه هدف ما گردشگران داخلی و مردم محلی هستند، ترجیح دادیم بعد از ظهر که تعداد گردشگران خارجی کمتر است این تور را برگزار کنیم.

علاقه‌مندان برای شرکت در تور رایگان گردشگری معرفی مسجد جامع عتیق اصفهان، می‌توانند ۱۵ دی‌ماه رأس ساعت ۱۴ به این مسجد تاریخی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسجد جامع عتیق تور گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: همزمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلم‌ها و استادان دانشگاه رایگان خواهد بود. 

براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.

علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آنها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • سفر به دبی با عوارض خروج از کشور رایگان
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی