Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، از جمله بلایای طبیعی که در مناطق کوهستانی و فصل سرما روی می دهد و منجر به مرگ افراد هم می شود، سقوط بهمن است. کما اینکه این حادثه دو هفته پیش در کوه‌های توچال تهران منجر به مرگ یک نفر شد.

این در حالی است که افراد مختلفی که اقدام به کوهنوردی در فصل سرما می کنند، می توانند با لحاظ کردن نکات ایمنی لازم خطر سقوط بهمن و مواجه شدن با آن را برای خود به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فدراسیون کوهنوردی اگرچه تاکید دارد این فدراسیون نسبت به همه افرادی که به دل کوه می زنند و حفظ جان آنها، مسئولیتی ندارد اما در عین حال بر رعایت این توصیه ها توسط کوهنوردان عادی و گردشگران تاکید دارد.

رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فدراسیون کوهنوردی برای نیروهای خود دوره های آموزشی ویژه بهمن شناسی و چگونگی در امان ماندن از خطرات آن را برگزار می کند، خاطرنشان کرد: کوهستان در فصل سرما و گرما خطرات خاص خود را دارد. در ماه های زمستانی و برفی این خطرات شامل مواردی است که یکی از مهمترین آنها سقوط بهمن است. در دوره های آموزشی که برگزار می کنیم، افراد شرکت کننده با جنس برف و ابزارهای آن آشنا می شوند.

وی با تاکید بر اینکه خیلی از افراد به صورت تفننی اقدام به کوهنوردی می کنند، ادامه داد: این افراد جزو گردشگران به حساب می آیند. فدراسیون کوهنوردی در قبال همه و از جمله این افراد مسئولیتی ندارد اما همواره توصیه های خود را داشته است تا با لحاظ کردن آنها احتمال مواجه با سقوط بهمن و خطرات آن را به حداقل ممکن برسانند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی توصیه های موردنظر در این زمینه را اینگونه برشمرد: اول اینکه افراد باید به توصیه های هواشناسی و سازمان امداد و نجات توجه لازم را داشته باشند. موضوع مهم دیگر اینکه آنها حداقل ۴۸ ساعت پس از بارش برف باید از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند. موضوع سوم اینکه هنگام صعود به تابلوهای خطر که در مسیرهای مختلف کوهستانی تعبیه شده، توجه لازم را داشته باشند.

زارعی با بیان اینکه افراد باید در قالب تیم هایی با بیش از ۲ نفر اقدام به کوهنوردی کنند، یادآور شد: دیگر اینکه آنها باید خانواده و تیم های امداد رسانی را در جریان مسیر تردد خود قرار دهند. این دو موضوع کمک می کند که در صورت بروز حادثه، روند امداد رسانی بهتر و سریعتر انجام شود.

وی دیگر توصیه های موردنظر برای مواجه نشدن با خطرات صعود به ارتفاعات به خصوص در فصل سرما را اینگونه عنوان کرد: افراد مسیرهای عمومی را برای تردد و صعود انتخاب کرده و از ورود به مسیرهای ناشناخته اجتناب کنند. در واقع به هیچ وجه نبای مسیرهای میانبر انتخاب شود. همچنین افراد صبح زود را برای صعود به ارتفاعات انتخاب کنند چون در این ساعت به خاطر سرمای بیشتر احتمال سقوط بهمن کمتر است. دیگر اینکه تا چند ساعت در مسیری که دچار سقوط بهمن شده، تردد نشود چون احتمال تکرار آن وجود دارد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با تاکید موردتوجه قرار گرفتن این ۸ توصیه توسط کسانی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند به این پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «فدراسیون شما خدمات امدادی برای کسانی که در ارتفاعات دچار حادثه می شوند، دارد؟»، پاسخ منفی داد و گفت: فدراسیون کوهنوردی اجازه فعالیت امدادی ندارد. فعالیت امدادی کوهستان مانند شهری باید با مجوز لازم انجام شود اما نمایندگان ما در کنار نمایندگان نهادی مانند هلال احمر درستاد پیشگیری از حوادث فعال هستند.

کد خبر 4815623 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون کوهنوردی رضا زارعی سقوط بهمن برف تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران آندره استراماچونی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس کشتی آزاد گابریل کالدرون وزارت ورزش و جوانان تیم فوتبال امید ایران شطرنج تیم ملی والیبال ایران مهدی تاج فدراسیون فوتبال المپیک 2020 توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابوالحسن (ناصر) میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی و پهلوان سابق ایران حدود دو ماه است در بیمارستانی در فرانکفورت آلمان تحت مراقب‌های ویژه قرار دارد.

میرواحدی که در اوایل انقلاب و در دهه ۶۰ رئیس و دبیر فدراسیون کشتی بوده، نایب پهلوانی کشور و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در دوران ورزشی اش تجربه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فرار از سقوط: یونیون دست به دامن مربی زن!
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در محور مهاباد به ارومیه
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد