Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@21:16:23 GMT

پیکر «حاج قاسم» روی دوش مردم عراق

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۳۷۸۲

پیکر «حاج قاسم» روی دوش مردم عراق

مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد، با حضور خیل عظیم جمعیت مردم عراق از کاظمین آغاز شد.

به گزارش ایمنا، روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد تشییع پیکر پاک سرداران شهید اسلام، امروز صبح شنبه در بغداد انجام و بنا به درخواست آحاد مردم عراق، پیکرهای مطهر در شهرهای مقدس کربلا و نجف نیز تشییع و سپس به مشهد انتقال خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین هیئت حشد شعبی عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد عراق امروز (شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح شاهد مراسم رسمی تشییع پیکرهای رهبران شهید حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به همراه گروهی از یاران آنها خواهد بود و پس از آن نیز در ساعت ۱۱ صبح تشییع مردمی از دروازه منطقه الخضراء به سمت الجادریه انجام خواهد شد.به همین دلیل نیز از همه عراقی‌ها دعوت می‌کنیم که در مراسم وداع با فرماندهان مجاهد پیروزی بر داعش شرکت کنند.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در صحبت‌هایی به تشریح برنامه تشییع پیکر مطهر سرلشکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی در عراق پرداخت و در این باره گفت: الان در حرم شریف کاظمین برای آماده سازی مراسم شهدای عزیز هستیم و انشالله اجساد طیبه شهدا تا دقایقی دیگر به اینجا آورده خواهند شد تا مراسم باشکوهی در حرم امام جواد (ع) و امام کاظم (ع) برگزار شود که این مراسم با حضور مسئولین محترم عتبه و مردم کاظمین خواهد بود.

مسجدی در ادامه گفت: آنطوری که دوستان من گفته‌اند از طرف عتبه کاظمین ۳ روز هم مراسم برای شهدای عزیز به طور مستمر برگزار خواهد شد. انشالله بعد از آنکه تشییع پیکر مطهر شهدا در کاظمین انجام شد برای مراسم رسمی که در بغداد است انشالله شهدا به آنجا منتقل خواهند شد.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم انشالله شهدای عزیز ما سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس و بقیه شهدا با ائمه بزرگوار، امام جواد (ع) و امام موسی بن جعفر (ع) محشور باشند.

به گزارش ایمنا، بامداد جمعه ۱۳ دیماه در جریان حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حشد الشعبی سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق و تعدادی از همراهانشان به شهادت رسیدند.

تشییع کنندگان همچنین شعارهایی علیه آمریکا و شرارت‌های این کشور در منطقه سر می‌دهند. آنها شعار "الله، الله اکبر / آمریکا شیطان اکبر" سر می‌دهند. مردم در محله جادریه بغداد در انتظار پیکر شهدا، پس از اتمام مراسم در حرمین کاظمین هستند.

خبر تکمیل می شود...

کد خبر 404145

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سردار قاسم سليمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی شهادت قاسم سلیمانی سردار سلیمانی حاج قاسم سلیمانی عراق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آسمان عراق، عمدتا در استان های میانی و جنوبی، تحت تاثیر موج «آفریقایی» توفان گرد و غبار، به رنگ نارنجی درآمد. این اولین بار است که در عراق از موج آفریقایی، به عنوان یک پدیده جوی نام برده می شود.

تاکنون استان های بغداد، بابل، نجف، کربلا و الانبار شدیدترین وضعیت را در مواجهه با توفان گرد و غبار موسوم به موج آفریقایی داشته اند.

فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف هم اعلام کردند پروازها را تا پایان توفان به علت محدودیت دید افقی متوقف کرده اند.

از برخی مناطق عراق هم وقوع چند تصادف رانندگی به دلیل محدودیت دید گزارش شده است.

منابع بیمارستانی از بستری شدن دهها شهروند در بیمارستان های بغداد پایتخت عراق به دلیل عوارض ناشی از تنگی نفس و مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق ریزگردها خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق نیز وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و منابع عراقی می گویند پرسنل بیمارستان ها برای خدمات دهی اورژانسی و موثرتر به بیماران تنفسی به حالت آماده باش درآمده اند.

دید افقی در بغداد پایتخت عراق به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.

کد خبر 848352 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان حوادث جهان عراق

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد