Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@01:05:10 GMT

«حاج قاسم» روی دوش مردم عراق

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۴۴۳۱

«حاج قاسم» روی دوش مردم عراق

ایران اکونومیست-مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا از کاظمین آغاز شد.

مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد، با حضور خیل عظیم جمعیت مردم عراق از کاظمین آغاز شد.

به گزارش تسنیم، بامداد جمعه 13 دیماه در جریان حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حشد الشعبی سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق و تعدادی از همراهانشان به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد تشییع پیکر پاک سرداران شهید اسلام، امروز صبح شنبه در بغداد انجام و بنا به درخواست آحاد مردم عراق، پیکرهای مطهر در شهرهای مقدس کربلا و نجف نیز تشییع و سپس به مشهد انتقال خواهند یافت.

هیئت حشد شعبی عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد عراق امروز (شنبه) راس ساعت 10 صبح شاهد مراسم رسمی تشییع پیکرهای رهبران شهید حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به همراه گروهی از یاران آنها خواهد بود و پس از آن نیز در ساعت 11 صبح تشییع مردمی از دروازه منطقه الخضراء به سمت الجادریه انجام خواهد شد.به همین دلیل نیز از همه عراقی‌ها دعوت می‌کنیم که در مراسم وداع با فرماندهان مجاهد پیروزی بر داعش شرکت کنند.

** ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در صحبت‌هایی به تشریح برنامه تشییع پیکر مطهر سرلشکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی در عراق پرداخت و در این باره گفت: الان در حرم شریف کاظمین برای آماده سازی مراسم شهدای عزیز هستیم و انشالله اجساد طیبه شهدا تا دقایقی دیگر به اینجا آورده خواهند شد تا مراسم باشکوهی در حرم امام جواد (ع) و امام کاظم (ع) برگزار شود که این مراسم با حضور مسئولین محترم عتبه و مردم کاظمین خواهد بود.

مسجدی در ادامه گفت: آنطوری که دوستان من گفته‌اند از طرف عتبه کاظمین 3 روز هم مراسم برای شهدای عزیز به طور مستمر برگزار خواهد شد. انشالله بعد از آنکه تشییع پیکر مطهر شهدا در کاظمین انجام شد برای مراسم رسمی که در بغداد است انشالله شهدا به آنجا منتقل خواهند شد.

** تشییع کنندگان همچنین شعارهایی علیه آمریکا و شرارت‌های این کشور در منطقه سر می‌دهند. آنها شعار "الله، الله اکبر / آمریکا شیطان اکبر" سر می‌‌دهند.

** مردم در محله جادریه بغداد در انتظار پیکر شهدا، پس از اتمام مراسم در حرمین کاظمین هستند.

** عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق نیز در مراسم تشییع شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدا در کاطمین حضور یافت.

تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عراق حمله تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»

ایسنا/ایلام همزمان با انتشار خبر تفحص پیکر مطهر شهید محمدشفیع فیضی‌زاده، فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) دلنوشته‌ خود خطاب به شهید را منتشر کرد.

«محمدتقی قاسمی» در این دلنوشته آورده است: رجعت مردی از تبار مجاهدان، مردی از نسل یوسف که غربت و تنهای را برای آیندگان در شبی طوفانی و نبردی غریبانه و عاشورایی در سرزمینی غریب در میان آتش و خون در آن روزهای تشخیص مرد از نا مرد در مدت زمانی طولانی چهل و یک سال به یاد گار گذاشت تا هجران و غریبی یوسف  هرگز فراموش نشود.

«محمدشفیع فیضی‌زاده» کی تو را می شناسد آیا نسل امروز شما را می شناسند؟ می‌دانند که نبردهای شما در آن روزگار غربت و تنهایی در دل خاک دشمن، چه وحشتی در اردوگاه ارتش متجاوز بعث عراق ایجاد کرد، مانده‌ام ای سرو قامت شکسته‌ام کدام حماسه شما را بنگارم، قلم عاجز و زبانم ناتوان از «میمک» یا «دشت هلاله» و «شور شرین» و «چنگوله» و «مهران» و نبردهای چریکی در عمق خاک عراق را بگویم یا شناسایی‌های در دل شب برای نیروی شجاع اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمومنین (ع) را.

 چه زیبا و عاشقانه و عارفانه و شجاعانه به استقبال خطر می‌رفتی. به یاد دارم و هرگز فراموش نخواهم کرد آن روزگار تلخ و شیرین را در هنگامه نبرد و خطر را ای هم سنگرم کدام عملیات و نبرد ذکر کنم.

عبور از خطوط دفاعی ارتش متجاوز بعث عراق در تاریکی شب در میان مین‌های گسترده و کمین کرده در عقبه دشمن، بارها بین مرگ و زندگی قرار گرفتی تا خطر را از کشور و انقلاب دفع و رفع شود که امنیت ملی تأمین شود آری ای هم قطار دلاور سفر کرده‌ام سال‌ها به انتظارات نشستیم و گریستیم، دلم شکسته وقتی خبر رجعتت شنیدم.

به یاد شب عملیات والفجر ۳ در مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در آن گرمای تابستان و عبور بچه‌های اطلاعات و عملیات  به عمق خاک عراق به منظور انهدام یگان‌های زرهی و مکانیزه ارتش متجاوز بعث عراق، قبل از آغاز عملیات رزمندگان خط‌شکن، امیدشان شما بودی، چهل و یک سال غریبی، چهل و یک سال صحرانشینی، چهل و یک سال انتظار.

رفتند یاران چابک سواران و دشمن شکاران    یاد همه شهیدان گرامی باد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد