Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: مراسم تشییع پیکر سرداران شهید سلیمانی و المهندس، از صبح امروز در عراق آغاز شد و سازمان الحشد الشعبی عراق، امروز (شنبه؛ ۴ ژانویه)، طی بیانیه‌ای آغاز مراسم تشییع شهدای حمله آمریکا به جاده فرودگاه بغداد، از فرودگاه «المثنی» به سوی «کاظمین» در بغداد را اعلام کرد.

مراسم تشییع پیکر‌های این شهدا در کاظمین بغداد، از اغلب شبکه‌های تلویزیونی جهان به صورت مستقیم در حال پوشش است و شبکه‌های الجزیره مباشر، الجزیره العربی، رویترز، الاتجاه، العراقیه و المسیره این حضور باشکوه مردم عراق را پوشش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برخی رسانه‌ها شمار حاضران در این مراسم ده‌ها هزار نفر است.

رسانه‌های عراقی نیز با انتشار تصاویر و اخبار از بخش‌های مختلف این مراسم، در حال گزارش اعلام وفاداری مردم عراق به فرماندهان مقاومت و قدردانی آن‌ها از الحشد الشعبی و ایران هستند.

بنا بر این گزارش، ده‌ها هزار نفر از مردم عراق، امروز با سر دادن شعار علیه آمریکا و اسرائیل تاکید کردند که انتقام خون این شهدا را خواهند گرفت.خبرگزاری فرانسه نیز نوشت که هزاران نفر از مردم عراق، خود را برای مراسم تشییع پیکر فرماندهان شهید به بغداد رسانده‌اند و با شعار «مرگ بر آمریکا» این شهدا را تشییع می‌کنند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نیز از حضور «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور در عراق در این مراسم خبر داد.

پایگاه خبری «المعلومه» نیز نوشت که تشییع پیکر شهیدان حاج قاسم و ابومهدی المهندس به تظاهرات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی تبدیل شده و هزاران نفر از حاضران در این مراسم در کاظمین و منطقه الجادریه، شعار مرگ بر آمریکا و نه نه به آمریکا سر دادند و خواستار قصاص فوری و قاطع جنایتکاران شدند. در بیانیه این سازمان آمده است: مراسم تشییع پیکر «ابومهدی المهندس» معاون این سازمان و سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «محمد رضا» مدیر اداره روابط عمومی الحشد الشعبی و سایر شهدا، از صبح امروز از فرودگاه المثنی به سوی کاظمین آغاز شد. پس از آن، مراسم تشییع به میدان «الحسنین» در «الجادریه» بغداد منتقل می‌شود.


بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.


ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد درباره مراسم تشییع پیکر‌های پاک شهدای اقدام تروریستی روز جمعه آمریکا نیز اعلام کرد که بعد از کاظمین پیکر شهدا برای برگزاری مراسم رسمی در بغداد به آنجا منتقل می‌شوند.

وی افزود: از سوی عتبه کاظمیه نیز سه روز مراسم برای بزرگداشت شهدای عزیز به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر این فرمانده دلاور جبهه مقاومت و همرزمانش پس از ورود به کشور، صبح روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) در جوار بارگاه منور و ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) برگزار و مراسم تشییع در تهران، صبح روز دوشنبه (۱۶ دی ماه) برگزار و سپس پیکر مطهر این سرباز امت و ولایت صبح سه شنبه (۱۷ دی ماه) در کرمان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تشییع پیکر شهید سلیمانی عراق تصاویر کاظمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» شنبه تشییع می‌شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند