Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه به‌عنوان یک‌نهاد علمی و فرهنگی باید بصیرت افزایی قشر زیرمجموعه خود در اولویت قرار دهد.

علی سروری‌مجد در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: روز 9 دی به‌عنوان روز بصیرت نامیده شده است؛ این  نام‌گذاری حاکی از اقدامِ انقلابی مردمِ انقلابی پس از حادثه روز عاشورا سال 88 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همواره انقلاب اسلامی دنبال‌رو راه سیدالشهدا(ع) بوده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم به نام سیدالشهدا(ع) و برای پاسداری از انقلاب اسلامی پا به میدان گذاشتند، افزود: از حوادث روز عاشورا سال 57 و شعارهای «لبیک یا حسین» مردم در طول هشت سال دفاع مقدس تا روز عاشورا سال 88 که فتنه‌گران چهره واقعی خود را نشان دادند.

سروری‌مجد در خصوص نقش دانشگاه بر بصیرت جامعه گفت: دانشگاه به‌عنوان یک‌نهاد علمی و فرهنگی باید بصیرت افزایی قشر زیرمجموعه خود در اولویت قرار دهد؛ دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک‌میلیون دانشجو است که می‌تواند با بصیرت افزایی در دانشگاه (بصیرت ناشی از بصیرت انقلابی سیدالشهدا(ع) در کشور تأثیرگذار باشد.

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گرامی‌داشت دهه بصیرت برای یادآوری لزوم بصیرت افزایی است؛ هر چه بصیرت نسبت به انقلاب بیشتر باشد، هراس و ترس دشمن از ما بیشتر خواهد بود. از همین رو باید بصیرت افزایی روزبه‌روز در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند.

سروری‌مجد خاطرنشان کرد: دانشگاه اسلامی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و مدیریتی باید به سمت اسلامی شدن (حاکمیت ارزش‌ها و ارتقای بینش‌ها) تلاش کند. هم‌چنین در بحث 9 دی، ارکان دانشگاه (محتوا دروس، اساتید و فضای عمومی دانشگاه) باید به سمت بصیرت افزایی رود؛ بدین معنا که معارف قرآن و اهل‌بیت را خوب بشناسد و در جهت قیام سیدالشهدا(ع) که حفظ دین و امربه‌معروف و نهی از منکر را بشناسد و دنباله‌رو آن باشد.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: بصیرت افزایی 9 دی بصیرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز استاد  که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام برگزار شد، اظهار کرد:  بسیاری از مرز‌های علمی کشور توسط مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی درنوردیده شده و قلب و ویترین علمی کشور است. دولت و مجلس باید کمک‌کار این دانشگاه باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بزرگ کشور بوده که برای توسعه این کشور باید میداندار شود، اضافه کرد: با شهریه صرف نمی‌شود چرخ دانشگاه به خوبی بچرخد و امروز حتی مردم با این وضعیت بد اقتصادی توان پرداخت شهریه ندارند باید منابع جدید برای دانشگاه در نظر گرفته شود و در این راستا مجلس کمک‌کار خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: برخی‌ها برای اعتبار علمی کشور به رزومه علمی، پژوهشی و ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره می‌کنند؛ اما برای تصویب رشته تبعیض قائل می‌شوند باید این دوگانگی در برخورد با این دانشگاه برداشته شود.

باید استادان دانشگاه در بحث درآمدزایی بیشتر ورود کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: استادان این دانشگاه اکثراً از نخبگان و ظرفیت‌های استان هستند و مجموعه این دانشگاه ظرفیت قدرتمندی برای توسعه استان است.

بهروز ناصری بیان کرد: نگاه مسئولان استان به دانشگاه آزاد اسلامی بسیار خوب است. باید استادان دانشگاه در بحث پژوهش و تحقیق و درآمدزایی بیشتر به مسائل استان ورود کنند.

به گزارش آنا، در این آیین از تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به نمایندگی از همه اعضای هیئت علمی با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد