Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ غلامعلی شرق  اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوای شهرستان‌های استان البرز، طرح مقابله با خودروهای دودزا در این استان به اجرا درآمده است.

طرح برخورد با خودروهای آلاینده و بدون معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلان‌شهرها، این طرح‌ها با شدت بیشتری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس راهنمایی و رانندگی هرسال در فصول مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می‌کند.

خودروهایی که عمر تولید آن‌ها کمتر از چهار سال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهار سال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی گفت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می‌رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می‌توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

طی سال جاری بیش از ۲۳ هزار وسیله نقلیه به دلیل نداشتن معاینه فنی و آلایندگی اعمال قانون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.

چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد و ادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود، توقیف و به تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز نیز اعلام کرد که هوای امروز شنبه ۱۴ دی این استان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

فردین حکیمی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی، هوای کرج ۱۱۱، ساوجبلاغ ۱۰۰ و فردیس ۱۱۸ گزارش‌شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی توصیه می‌شود افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

اینفوگرافی | شهر بی‌نفس کد خبر 475340 برچسب‌ها استان البرز آلودگی هوا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره وضعیت هوای پایتخت در روز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در روز جمعه، هفتم اردیبهشت بر روی عدد ۹۷ قرار گرفته و از این رو هوا در وضعیت زرد رنگ و قابل قبول توصیف شده است.

روز گذشته نیز شاخص آلاینده‌ها بر روی عدد ۸۷ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

اما با این حال کوه‌های تهران که از ابتدای بهار از هر نقطه شهر معلوم بود، طی دیروز و امروز زیر غباری پنهان شده است که نشان از افزایش آلاینده‌ها دارد.

همچنین ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا در فرمانداری شهرری و منطقه ۱۷ با نشان دادن شاخص ۱۵۸ و ۱۵۳ نشان می‌دهد هوا در این دو نقطه شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و برای همه مردم بسیار ناسالم است.

ایستگاه شهرک سرچشمه در منطقه ۲۲، با نشان دادن شاخص ۴۱ نشان می‌دهد که هوا فقط در این نقطه تهران پاک است.

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه