Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@10:34:45 GMT

اجرای عملیات عمرانی در بقاع متبرکه سبزوار

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۴۸۷۷

اجرای عملیات عمرانی در بقاع متبرکه سبزوار

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار از اجرای عملیات عمرانی در آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) و بقعه متبرکه ابورفاعه(ره) خبر داد. حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار، 14 دی ماه در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با اشاره به آغاز مرمت و بازسازی بقاع متبرکه شهرستان، گفت: دو پروژه عمرانی در بقاع متبرکه امامزاده یحیی(ع) و ابورفاعه(ره) در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: کاشی‌کاری کتیبه‌های ایوان و درب ورودی حرم آستان مقدس امامزاده یحیی(ع) به مساحت 100 مترمربع  با اعتبار 87 میلیون و 300 هزار تومان ازمحل درآمد بقعه هزینه شده است.
حجت‌الاسلام مهدوی‌خواه ادامه داد: کاشی سردر ورودی و ایوان بقعه متبرکه ابورفاعه(ره) به مساحت 120 مترمربع و با اعتبار 300 میلیون ریال از محل کمک خیران در حال انجام است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اظهار کرد: جهت کاشی‌کاری این بقاع متبرکه با اعتبار یک میلیارد و 173 میلیون ریال قراردادی با شرکت کاشی سنتی گوهرشاد زیر نظر اداره‌کل اوقاف استان بسته شده است.
وی یادآور شد: موقوفه شرکت کاشی سنتی گوهرشاد با قدمتی ۶۰۰ ساله و با مساحت ۱۷ هزار متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین موقوفات کشور به‌شمار می‌رود که شهرت جهانی نیز دارد.
اکرم‌سادات مهرآبادی انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: عملیات عمرانی بقاع متبرکه سبزوار امامزاده یحیی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود