Web Analytics Made Easy - Statcounter

«شارژ بی‌سیم خودرو برقی» عنوان پروژه‌ای است که با اعطای کرسی پژوهشی از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در حال انجام است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پروژه شارژ بی­سیم دینامیکی خودرو برقی در آزمایشگاه پژوهشی سیستم‌های حرکت پیشرفته دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران زیر نظر صادق واعظ زاده در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این پروژه در قالب کرسی پژوهشی انتقال توان بی سیم و بدون تماس به اجرا در آمده است و به پژوهش در حوزه فناوری انتقال توان الکتریکی بی­سیم و بدون تماس در کاربرد مختلف شامل قطارها، محرکه‌های الکتریکی و خودرو‌ها می‌پردازد.

صادق واعظ زاده دارنده این کرسی پژوهشی درباره آن گفت: در این کرسی پژوهشی با همکاری تیم قوی و فعال دانشجویی در پردیس دانشکده‌های فنی، موفق به طراحی، ساخت و آزمایش سیستمی شدیم که توان الکتریکی را با بازده زیاد به صورت بی­سیم به خودرو برقی در حال حرکت منتقل می‌کند. این سیستم با هدف حل مشکل باتری در خودرو‌های برقی به عنوان مانع اصلی بر سر راه رواج سریع استفاده از این خودرو‌ها به اجرا در آمده است.

به گفته وی، با حاد شدن معضل وابستگی حمل و نقل به سوخت‌های فسیلی و لزوم کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها، توجه بسیاری بر استفاده از خودرو‌های برقی معطوف شده است. با این حال یکی از چالش‌های اساسی در برابر رواج سریع خودرو‌های برقی هزینه اولیه، هزینه نگه داری، حجم و وزن باتری آن­ها است. با بکارگیری سیستم­ شارژ بی سیم دینامیکی در خودرو‌های برقی، چالش‌های فوق رفع و به فراگیر، ارزان و آسان شدن استفاده از این خودرو‌ها کمک مؤثری می­شود.

بر اساس این گزارش، شارژ دینامیکی خودرو‌های برقی در دنیا در آستانه تجاری شدن قرار گرفته است. دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناوری متعددی با حمایت دولت‌ها به همکاری و رقابت در این زمینه مشغول هستند. صنعتی شدن این فناوری در کشورمان همزمان با ورود آن به بازار‌های دنیا می‌تواند منجر به نقش آفرینی ایران در عرصه بین‌المللی صنعت خودرو برقی شود.

علاوه بر آن با ترویج استفاده از خودرو‌های برقی در کشور از میزان وابستگی به سوخت‌های فسیلی و بحران آلودگی هوای کلانشهر­ها کاسته می‌شود. طراحی و ساخت سیستم شارژ بی­سیم دینامیکی خودرو‌های برقی در مقیاس صنعتی در دستور کار آتی این آزمایشگاه قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری خودروهای هیبریدی شارژ بیسیم خودرو برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبر طلبکاران اوکراین تمام شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، گروهی از دارندگان اوراق بدهی اوکراین به دنبال آن هستند که این کشور را مجبور کنند روند باز پرداخت بدهی‌هایش را آغاز کند.

در حالی که پس از آغاز درگیری نظامی روسیه با اوکراین وصول بخشی از بدهی‌های اوکراین از سوی طرف‌های طلبکار کنار گذاشته شد، دیگر دارندگان اوراق بدهی این کشور با تصور اینکه این درگیری چند ماهه تمام خواهد شد، ۲ سال به اوکراین فرصت تنفس دادند اما خبر رسیده که صبرشان به سر آمده و به سمت استخدام مؤسسات حقوقی برای مذاکره با مقامات اوکراینی رفته اند.

منابع آگاه می‌گویند البته قرار است در این مذاکرات اوکراین در قبال بخشیده شدن بخش دیگری از بدهی اش روند پرداخت بهره اوراق بدهی خود را آغاز کند.

منابع آگاه می‌گویند در صورتی که دارندگان اوراق بدهی اوکراین موفق شوند، این کشور باید سالانه ۵۰۰ میلیون دلار بهره به طلبکارانش پرداخت کند.

نکته جالب اینکه این طلبکاران فقط ۴ میلیارد دلار از ۱۶۱ میلیارد دلار بدهی خارجی اوکراین را در اختیار دارند. اگر هم توافقی بین اوکراین و دارندگان اوراق قرضه این کشور حاصل نشود، کی یف دچار نکول خواهد شد.

کد خبر 6097895 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H۶
  • تصاویر ماکت آیفون ۱۶، آرایه جدید لنز‌ها را نشان می‌دهد
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟