Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علی آزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم شهید پرور ایران اظهار داشت: ایشان وابسته به هیچ گروه و حزب خاصی نبودند و صرفا مطیع محض ولی فقیه زمان و فرماندهی بالا به ویژه در مباحث نظامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: داعش،  ساخته و پرداخته آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی بود و قصد داشتند با تصرف کشورهای سوریه و عراق وارد خاک مقدس جمهوری اسلامی شوند اما این شهید احساس تکلیف و وظیفه کرد و نسبت به مقابله با این گروه تکفیری و تروریستی اقدام کرد و مانع شد تا دشمنان هجمه‌های خود را بر علیه انقلاب اسلامی به سرانجام برسانند.

سردار سلیمانی طراح اصلی مقاومت اسلامی بود

فرمانده انتظامی کردستان افزود: ایشان به خاطر دفاع از کیان اسلام و وطن اسلامی عمق دفاعی استراتژیک نظام اسلامی را در کشورهای همسایه دید و در همان جا با همراهی یارانش و همچنین نیروی قدس در منطقه ظاهر و علیه تروریست ها وارد عمل شدند.

سردار آزادی گفت: مقاومت اسلامی را طراحی بنا نهاد تا منجر به شکست داعش شود و توطئه استکبار جهانی نیز برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی خنثی گردد در غیر این صورت باید در شهرهای ایران با داعش می‌جنگیدیم.

وی تاکید کرد: نابودی داعش موفقیت بزرگی برای محور مقاومت بود و دشمنان نیز در پی آن در صدد انتقام بودند چرا که استکبار جهانی قدرت نفوذ جمهوری اسلامی و شهید سلیمانی را تاب نیاورد و از طریق عملیات تروریستی وابسته به دولت یا همان تروریست دولتی وارد عمل شد و سر دار بزرگ و همرزمانش را به شهادت رساند.

وحدت جبهه مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی مستحکم‌تر می‌شود

فرمانده انتظامی کردستان گفت: دشمن باید بداند اکنون قدرت نفوذ شهید حاج قاسم سلیمانی امروز از قبل از شهادتش بیشتر شده و مطمئن باشند پاسخ قاطع و سختی خواهند دید چون از پیامدهای این شهادت انسجام و وحدت بیشتر در جبهه مقاومت است.

سردار آزادی اضافه کرد: ترسی که اکنون آمریکا و ایادی آن به گرفتار شده‌اند مفرط است و دامنگیر همه مسئولان دولتی و نظامی شان شده است ولی بدانند در موقع مناسب پاسخ دندان شکنی خواهند دید.

وی با بیان اینکه شهید برزگوار قدرت تحلیل سیاسی مسائل روز را داشتند و آن را به درستی تحلیل می کردند، افزود: شهید سلیمانی یک نظامی بود که آراسته به اخلاق الهی، در مقابل مردم متواضع و مقابل دشمنان قاطع بود به طوریکه دشمنان از وی به عنوان دومین فرد قدرتمند ایران تعبیر می‌کردند.

راه سلیمانی ادامه دار است

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: ان شاالله بتوانیم راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم و با مقاومت،  ایستادگی و صبر و پاسخ قاطع و دندان شکنی به دشمنان و عاملان شهادت این سردار بزرگ اسلام بدهیم.

سردار آزادی گفت: مکتب اسلام جنگی را شروع نکرده و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز با تاسی از این مکتب رفتار می‌شود بطوریکه در ۴۱ سال که از عمر با برکت انقلاب شکوهمند اسلامی علیرغم دشمنی های فراوان ما در هیچ جایی شروع کننده جنگ نبوده‌ایم.

وی افزود: اگر دشمنان جنگی به ما تحمیل کنند قطعا پاسخ قاطعی خواهند دید که سخت و انتقام گیرانه است تا دشمن نتواند از جایش بلند شود چر اکه مردم ما مقاوم هستند و این مهم را در طول هشت سال جنگ تحمیلی به دشمنان ثابت کرده‌اند.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان،   جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.

برچسب‌ها نظامی کردستان ایثار و شهادت انتظامی سردار سلیمانی پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی کردستان ایثار و شهادت انتظامی سردار سلیمانی نظامی کردستان ایثار و شهادت انتظامی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست ستاد گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: در دهه کرامت مناسبت سالروز ولادت سه تن از بزرگان دینی را داریم که پرداختن به شخصیت و زندگی آنها می‌تواند ما را در تبیین و تقویت معارف ولایی و دینی کمک بسزایی کند.

وی افزود: هر قدر بر معارف الهی و ولایی جامعه بیفزاییم به همان میزان جامعه را در برابر آسیب‌ها مصون نگه داشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان موفقیت‌آمیز بوده و امروز این معارف حتی در کشور‌های غربی نیز نفوذ کرده است، اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که دانشجویان آمریکایی آگاه و بیدار شده و در برابر استکبار بلند شده‌اند که این حرکت‌ها آثار و برکات صدور انقلاب است.

بیشتر بخوانید

در جنگ روایت‌های دشمن باید هوشیار باشیم

وی بیان داشت: این در حالی است که باید در تقویت و تبیین معارف دینی و ولایی در داخل کشور اقدامات بیشتری انجام دهیم و از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: معارف الهی در دل‌ها نفوذ پیدا می‌کند، چون با فطرت انسان‌ها و عقلانیت سازگار است و در همین راستا کسی نمی‌تواند جلوی نفوذ معارف ولایی انقلاب اسلامی ایران را بگیرد.

وی تصریح کرد: اسلام ناب غنی از اخلاق و معرفت است و در دین ما کمبودی وجود ندارد از همین رو باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و در تبیین معارف دین به ویژه برای نسل جوان کوتاهی نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه کرامت مبتنی بر تولید محتوا باشد، ادامه داد: فضاسازی مهم است، اما از آن مهمتر اجرای برنامه‌های تبیینی است.

گفتنی است؛ دهه کرامت ۱۴۰۳ از جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و یکم ذی‌القعده ۱۴۴۵ شروع می‌شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ۱۱ ذی‌القعده ۱۴۴۵ ادامه دارد.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز‌های یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی