Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@15:52:30 GMT

جزئیات جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۶۹۲۳

جزئیات جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی

جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی با دستور کار بررسی مهم‌ترین مسائل اقتصادی برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، چهل و چهارمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی امروز به ریاست حجت‌الاسلام  حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور رؤسای قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای شورا تشکیل شد.

در آغاز جلسه، با گرامیداشت یاد و مجاهدت‌های سردار سپهبد شهید سلیمانی، از اعلام موضع معنادار و وحدت‌آفرین اقشار مختلف مردم در محکوم کردن جنایت دولت آمریکا قدردانی شد و بر ادامه راه استقامت در مسیر عزت و استقلال و پیشرفت کشور تاکید گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، مهم‌ترین مسائل و تحولات اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس کل بانک مرکزی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفظ ثبات و مدیریت بازار پول و ارز کشور، برنامه‌های در دست اجرای این بانک را برای تامین نیازهای واقعی مردم و واحدهای تولیدی تشریح نمود.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارائی ضمن ارائه گزارشی از رشد 110 درصدی حجم بازار سرمایه در سال جاری، اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار برای تامین ثبات و رشد متناسب با تولید کشور را برشمرد.

شورایعالی با ارزیابی مثبت از حضور فعال صندوق تثبیت بازار سرمایه، اجرای کامل مصوبه قانونی مربوط به سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در این صندوق را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه جلسه، بانک مرکزی، گزارشی از اجرای مصوبه قبلی شورایعالی در مورد چک‌های تضمینی بانکی در طول سال گذشته ارائه نمود شورا با توجه به آثار مثبت آن در افزایش شفافیت بانکی و مقابله با پولشوئی، که موجب شده است بیش از 98 درصد چک‌های تضمینی صادر شده، توسط گیرندگان در فرصت معین وصول گردد؛ ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در بررسی لایحه ارائه شده به مجلس، مصوبه قبلی را برای یک سال دیگر تمدید نمود.

همچنین سازمان برنامه و بودجه در ادامه پیشنهادهای خود برای اصلاح ساختاری بودجه، طرح مربوط به مولدسازی دارائی‌های دولت را ارائه کرد و پس از بحث و بررسی، ادامه بررسی‌ها در این مورد، به جلسه آینده موکول شد.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه شورای عالی هماهنگی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود

امتداد - اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در هفته جاری در نشست مشترکی با رئیس کل بانک مرکزی، عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ را بررسی می‌کنند.    

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جلسات اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برگزار می‌شود. دستور جلسات این کمیسیون به شرح زیر است:

 

یکشنبه

بررسی طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

الف: ارائه گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در ارتباط با آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص اجرای حکم قانونی موضوع بند الف ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

ب: بررسی گزارش لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی اعاده شده از شورای محترم نگهبان

گزارش مورخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی

دوشنبه

نشست کمیسیون با سازمان توسعه تجارت و نیز بازدید از نمایشگاه اکسپو

سه‌شنبه

بررسی گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ و برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به همراه بررسی گزارش آثار سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی

چهارشنبه

جلسه هیئت رئیسه کمیسیون در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی./

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری