Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختصاصی مازند مجلس: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مشاغل سخت و زیان آور به طور کامل برای پرستاران اجرایی نمی شود و آنان با دردسر و مشقت زیاد برای احقاق حق قانونی خود مسیر شکایت به دیوان عدالت را طی می کنند و با توجه به وضعیت اطاله دادرسی در سیستم قضایی کشور یا خیلی دیر به حق خود می رسند یا بخاطر عدم آشنایی به قوانین نتیجه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای حاصل نمی شود.

اختصاصی مازندمجلس: هدی نتاج: سیده فاطمه ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مازندمجلس اظهار داشت: زمانی که صحبت از حقوق پرستاران می‌شود، مقصود مجموعه قوانین، مقررات، آیین نامه‌ها و بخش‌نامه‌هایی ست که با هدف تسهیل در زمینه خدمت‌رسانی و حفظ سلامت جامعه و پرستاران، ارتباط صحیح و اصولی مردم و پرستاران با یکدیگر و به ویژه ارتقای کیفیت خدمات پرستاری در کشور تصویب شده است.

وی تصریح کرد: حقوق و مسئولیت‌های پرستاران، یک نظام اجتماعی است که در طول و گذشت زمان، از سوی مجامع مرتبط با پرستاری وضع شده‌اند که اهداف اصلی این حقوق عبارت‌اند از: حفظ، تثبیت و نگه‌داری فرهنگ‌ها و ارزش‌های مرتبط با پرستاری و در عین حال، حمایت از حقوق افراد در مواجهه با خدمات مرتبط و متقابلا حمایت از آنها در برابر حقوقی که در جامعه دارند.

ذوالقدر بیان کرد: فرسودگی شغلی ناشی از فشار کاری، موجب افزایش تمایل پرستاران به تغییر شغل یا ترک خدمت و تشدید کمبود منابع انسانی در بیمارستان ها شده است.

قانون داریم, نظارت نداریم

عضو کمیسیون امید مجلس ادامه داد: قانون به اندازه کافی وجود دارد اما در بحث نظارت، مجلس باید حساس‌تر شود. به عنوان مثال قانون برنامه ششم توسعه مقرر داشته که در چارچوب تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه های این افراد, مصوب 1386, دولت در قالب قوانین بودجه سالانه در سقف کارانه پرستاری و در چارچوب بسته های خدمات تشخیصی درمانی موضوع قانون مذکور, اعتبارات مورد نیاز را تأمین کند که متأسفانه نسبت به اجرای قوانین هیچ نظارتی تاکنون صورت نگرفته است.

تامین امنیت شغلی علاوه بر کارکنان به نفع سازمان مربوطه نیز است

ذوالقدر خاطر نشان کرد: امنیت شغلی نقش اساسی در فرایند کار و موفقیت سازمانی دارد. وجود به اندازه و معقول این امنیت باعث افزایش راندمان کار و بهره وری می شود و علاوه بر آن زمینه های بروز خلاقیت و نوآوری و استفاده از امکانات برای رسیدن به حداکثر بازده را نیز فراهم می سازد. لذا تأمین امنیت شغلی علاوه بر کارکنان به نفع سازمان نیز هست.

قانون مشاغل سخت برای پرستاران ناقص اجرا می شود

وی ادامه داد: قانون مشاغل سخت و زیان آور به طور کامل برای پرستاران اجرایی نمی شود و آنان با دردسر و مشقت زیاد برای احقاق حق قانونی خود مسیر شکایت به دیوان عدالت را طی می کنند و با توجه به وضعیت اطاله دادرسی در سیستم قضایی کشور یا خیلی دیر به حق خود می رسند یا بخاطر عدم آشنایی به قوانین نتیجه. ای حاصل نمی شود لذا وزارت بهداشت باید بصورت جدی تر این موضوع را جهت اجرایی شدن ، پیگیری کند.

ذوالقدر در پایان گفت: امیدواریم شاهد اجرای بی چون و چرای قوانین پرستاری بویژه بازنشستگی با مزایای مشاغل سخت و زیان آور و قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در آینده نه چندان دور باشیم تا پرستاران نیز از حقوق اولیه خود بهره مند شوند.


برچسب ها : #پرستاری #فاطمه ذوالقدر #مشاغل سخت #مازندمجلس

لینک کوتاه مطلب :

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: پرستاری فاطمه ذوالقدر مشاغل سخت مازندمجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در استان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح رادر شهرهای شهرضا، مبارکه، دولت آباد و دهاقان بیشتر از دیگر شهرها اعلام کرد وگفت: آمار مجموع ثبت نام کنندگان، بیش از ۴۶۱ هزار نفر و تأیید نهایی تجمیعی بیش از ۱۳۱ هزار نفر بوده است.

علیرضا قاری قرآن افزود: تعداد متقاضیان دارای آورده بیش از ۴۰ میلیون تومان در استان، بیش از۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.

وی گفت: هزینه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به تاریخ شروع، مشخصات فنی، تعداد طبقات و مساحت متفاوت و به نسبت پیشرفت طرح از متقاضیان اخذ و در نهایت به قیمت تمام شده واگذار می‌شود.

قاری قرآن افزود: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و مجموع دوران مشارکت و اقساط ۲۰ سال است و در هنگام تحویل واحد، فروش اقساطی برقرار می‌شود.

وی گفت: اجرای این طرح در استان اصفهان، در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت، سقف، سفت کاری و نازک کاری بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، کیفیت ساخت مسکن رادر اجرای این طرح مطابق مقررات ملی ساختمان بیان کردو افزود: ۱۳ پیمانکار در ساخت و تکمیل طرح های نهضت ملی مسکن فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است