Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار بوشهر بافت تاریخی بوشهر را هویت فرهنگی، تاریخی، تجاری و اقتصادی این استان دانست و گفت: با اتمام زیرساخت‌ها و احیاء آن رونق بافت تاریخی بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، گردشگری و سکونت‌گاهی فراهم می‌شود. ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست هیئت امنای مدرسه سعادت بوشهر و بازدید از اسناد و مدارک تاریخی این مدرسه با بیان اینکه  این شهر دارای جایگاه و پیشینه مهم فرهنگی و تاریخی است اظهار داشت: مدرسه سعادت در بافت تاریخی بوشهر مستقر است و جایگاه مهمی در عرصه فرهنگی و ادبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بافت تاریخی بوشهر از اجرای طرح شبکه فاضلاب در این بافت خبر داد و بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم در بافت بوشهر اجرای شبکه فاضلاب است که این مهم در دستور کار قرار گرفت.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 6 پیمانکار در اجرای طرح شبکه فاضلاب بافت بوشهر فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: در اجرای طرح فاضلاب در بافت بوشهر 130 میلیارد تومان جذب شد که نقش مهمی در احیاء بافت دارد.

گراوند با اشاره به اینکه مدرسه سعادت بوشهر در مرکز بافت این شهر تعریف شده است تصریح کرد: با اتمام زیرساخت‌ها و احیاء آن، رونق بافت تاریخی بوشهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، گردشگری و سکونت‌گاهی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب بافت تاریخی بوشهر امسال افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از 44 کیلومتر شبکه‌گذاری شده که 80 درصد آن به سبب عرض کم کوچه‌ها به صورت دستی انجام شده است.

130 میلیارد تومان در اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر تخصیص یافت+تصاویر طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر امسال تکمیل می‌شود شبکه جمع‌آوری فاضلاب بافت تاریخی بوشهر دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح گذر هنر در بافت بوشهر با همکاری شهرداری بیان کرد: طرح‌های عمران شهری باید در بافت تاریخی بوشهر توسعه یابد تا زمینه جذب توریسم در این بافت فراهم شود.

گراوند با تاکید بر تسریع در اجرای طرح بهسازی و بازسازی مدرسه تاریخی سعادت تصریح کرد: مدرسه سعادت نقش موزه در بافت تاریخی بوشهر دارد که باید در  تکمیل بازسازی این مدرسه تاریخی تلاش شود.

انتهای پیام/190/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اجرای ۱۸ پروژه شاخص در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خانه تاریخی توکلی در سال جاری به عنوان موزه عاشورا مرمت می‌شود.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان بهسازی، نوسازی اطراف حرم در سال ۱۴۰۲ و اجرای ۱۸ پروژه شاخص در کنار دیگر پروژه‌ها، اظهار کرد: بودجه اولیه معاونت بهسازی و نوسازی اطراف حرم در سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان با ۱۸ پروژه شاخص بوده که در اصلاحیه به ۵۲ میلیارد تومان رسید.

وی از تأسیس اولین دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری خبر داد و افزود: ساخت ۲ دفتر تسهیلگری در سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد با گروهای مختلف، نیرو انتظامی و آموزش و پرورش، ایجاد بازارچه‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی، کمک به نهادهای تقویت اجتماعی، پیگیری ساخت سرویس بهداشتی و ایجاد سازمان‌های فرهنگی از جمله تجربیات دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری بود.

خاکی ادامه داد: تأسیس دفتر تسهیل‌گری در محلاتی همچون دروازه ری علاوه بر پشتیبانی کالبدی نیازمند پشتیبانی اجتماعی نیز است.

وی از اجرای پروژه بهسازی محور مسجد جامع تا میدان کهنه خبر داد و عنوان کرد: این پروژه دارای مقیاس ملی بود با هماهنگی‌های لازم توانستیم این پروژه را زودتر از موعد به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از کف‌سازی و بهسازی ۱۵۰ متر از پروژه امامزاده سلطان محمد شریف خبر داد و گفت: تهیه طرح جداره سازی چهارراه بازار با مشارکت معاونت شهرسازی و ساماندهی و مرمت سازی با الگوی اصیل یکی از اقدام‌های شاخص در سال گذشته بود.

خاکی در خصوص میدان تره‌بار میدان مطهری افزود: ورود به میدان تره‌بار میدان مطهری از مهم‌ترین پروژه‌های سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده که در همین راستا دو میلیارد تومان برای طراحی فضای شهری این محدوده اختصاص یافته است.

وی از تملک شش خانه تاریخی در فرودین سال ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد: ساخت خانه تاریخی آیت الله فیض در دستور کار قرار گرفته است و خانه تاریخی توکلی به عنوان موزه عاشورا در سال جاری مرمت می‌شود.

کد خبر 747817

دیگر خبرها

  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه