Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عنایت‌الله رحیمی، شنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال فارس در شیراز افزود: سردار سلیمانی با ایمانی راسخ و با دلیری و شجاعت مثال‌زدنی مبارزه کرد و با عزت  وسربلندی زیست و سرانجام نیز در راه آرمان‌های انقلاب و نظام جان خویش را فدا کرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله تروریستی هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
 

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ فرزندآوری در جامعه شد و ادامه داد: اگر بحث فرزندآوری در جامعه کاهش یابد از جمعیت جوان آینده کشور کاسته خواهد شد.
او اظهار داشت: بنابراین ضرورت دارد که دستگاه‌ها و مجموعه‌های ذیربط راهکارها و طرح‌های علمی خود را در زمینه تشویق این مساله در جامعه ارائه دهند.
وی گفت: رسانه‌ها و مطبوعات نیز می‌توانند در این زمینه نقش آفرین باشند.
استاندار فارس، خواستار واگذاری بخشی از فعالیت‌های مرتبط با سیاست‌های جمعیتی به مجموعه‌های مردم نهاد شد و اضافه کرد: پایان نامه‌های دانشگاه‌ها نیز می‌تواند به این سمت سوق داده شود و ما نیز حمایت خواهیم کرد.
رحیمی همچنین از مدیران دستگاه‌های عضو شورای راهبری جمعیت ثبت احوال خواست که در صورت حضور او در جلسات شخصا در جلسه حضور داشته باشند.

ثبت حدود 50 هزار ولادت در فارس در سال ۹۸
مدیرکل ثبت احوال استان فارس هم، با اشاره به ثبت حدود 50 هزار ولادت در ۹ ماه سال 98 در این استان گفت: از این تعداد افزون بر ۲۵ هزار نفر پسر و بیش از ۲۴ هزار نفر دختر هشتند.
علیرضا انصاری افزود: نسبت جنسی ثبت ولادت استان در مدت یاد شده، ولادت ۱۰۰ دختر در مقابل حدود ۱۰۸ پسر است و آمار تولد نوزادان نشان می‌دهد در هر شبانه روز ۱۸۱ نوزاد در این استان چشم به جهان گشودند.
وی ادامه داد: بررسی نام‌های انتخاب شده نوزادان نیز نشان می‌دهد که به ترتیب امیرعلی، محمد، امیرحسین، حسین، علی، ابوالفضل، آریا، ماهان، امیرعباس و سامیار برای پسران و فاطمه، زهرا، آوا، حلما، مرسانا، نازنین زهرا، آیلین، نیکا، آوینا و باران برای دختران در صدر نام‌های انتخابی قرار داشته‌اند.
وی ادامه داد: همچنین  در ۹ ماه امسال، ۱۶ هزار و ۵۰۸ مورد فوت در استان ثبت شده که از این تعداد ۹ هزار و ۶۷۶ نفر مرد و ۶ هزار ۸۳۲ نفر زن است.
او گفت: میانگین سن فوت شدگان در مدت مورد اشاره ۶۶ سال محاسبه شده که این عدد برای مردان ۶۳ سال و برای زنان ۶۹ سال است.
انصاری اضافه کرد: بررسی علل فوت در استان فارس نشان می‌دهد، بیشترین علت فوت مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، تومورها و حوادث غیرعمدی است.
 

ثبت بیش از 25 هزار مورد ازدواج در فارس
مدیر کل ثبت احوال فارس بیان کرد: همچنین از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال جاری، ۲۵ هزار و ۶۷۷  مورد ازدواج در استان ثبت شده که به معنای وقوع ۹۳ ازدواج در هر شبانه‌روز است.
انصاری گفت: بیشترین ازدواج مردان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و زنان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال روی داده و میانگین اختلاف سن زوجین هنگام ازدواج، پنج و هفت دهم سال است.
به گفته انصاری، میانگین سن ازدواج مردان در استان ۲۸ و هفت دهم و زنان ۲۳ و هشت دهم سال است.
مدیرکل ثبت احوال استان فارس همچنین بیان داشت: در ۷۸ و ۲ دهم درصد ازدواج‌ها زوج بزرگتر، در ۱۰ و هفت دهم درصد زوجه بزرگتر و در ۱۱ و یک دهم درصد، زوجین کمتر از یک سال تفاوت سنی دارند.
 

وجود پنج هزار و 332 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در فارس
مدیر کل آموزش و پرورش فارس هم گفت: بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش و راستی آزمایی انجام شده، پنج هزار و 332 دانش‌آموز لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل بین 6 تا 17 سال داریم که نیمی از آنها در شهرستان شیراز هستند.
علی عسکر نجفی افزود: شناسایی و جذب این دانش‌آموزان از اهمیت بسیار برخوردار است و اگر این شناسایی به درستی انجام نشود امکان جذب آنها وجود ندارد.
وی ادامه داد: وقتی راهبران آموزشی آموزش و پرورش به منازل این کودکان مراجعه می‌کنند به دلیل صحیح نبودن و قدیمی بودن آدرس‌ها موفق به شناسایی آنها نمی‌شوند.
او اضافه کرد: از اداره کل ثبت احوال استان تقاضا داریم که آموزش و پرورش را در دستیابی به آدرس جدید این دانش‌آموزان ما را یاری کنند.

برچسب‌ها ثبت احوال شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی قاسم سلیمانی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت احوال شیراز استانداری فارس قاسم سلیمانی فارس ثبت احوال شیراز استانداری فارس قاسم سلیمانی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،مجید صفدریان افزود: مراسم خاکسپاری حاجیه خانم عظیمی مادر شهید «دادگری» امروز چهارشنبه در آرامستان روستای قایش شهرستان رزن برگزار شد.

شهید ابراهیم دادگری در هشتم مردادماه ۱۳۴۷ در روستای قایش از توابع شهرستان رزن به دنیا آمد، پدرش فتحعلی و مادرش شایسته نام داشت. تا پایان سطح یک (اتمام لُمعتین) در حوزه علمیه درس خواند، طلبه بود و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.

ششم تیرماه ۱۳۶۶ با سمت فرمانده گروه رزمی لشگر ۳۲ انصارالحسین (ع) در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به دست، سر و پا‌ها به شهادت رسید. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

محمد دادگری فرزند دیگر این بانو نیز جانباز ۲۵ درصد جبهه‌های جنگ بود.

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تقویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند