Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کوبا حمله آمریکا به کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد که منجر به شهادت فرماندهان شجاع مقاومت شد را به شدت محکوم کرد. ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط پهپاد آمریکایی اعلام کرد: ما حمله ایالات متحده به فرودگاه بغداد و استفاده از موشک برای قتل هدفمند را به شدت محکوم می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اقدام نشان دهنده تشدید جدی وضعیت در منطقه  خاور میانه خواهد بود، جایی که ممکن است سبب انفجار درگیری ها با عواقب غیر قابل محاسبه برای صلح و امنیت بین المللی باشد.

بامداد جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند.

آمریکا در حالی پس از به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی همچنان وی را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که طبق اعتراف شخص دونالد ترامپ، خطرناکترین گروه تروریستی منطقه یعنی داعش با برنامه‌ریزی‌های وزیر امور خارجه سابق آمریکا (هیلاری کلینتون) تشکیل شد تا اهداف آمریکایی‌ها در منطقه را پیش ببرد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شکست دادن داعش در عراق و سوریه –افتخاری که آمریکایی‌ها سعی دارند آن را به نام خود بزنند- علاوه بر نشان دادن اقتدار محور مقاومت به جهانیان، تمام نقشه‌های آمریکا برای استفاده از این گروه تروریستی در راستای منافع خود در منطقه را بر هم زد و این مسئله باعث شد که آمریکایی‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برای ترور وی را آغاز کنند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد جنایتکارانی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، در زمان و مکان مناسب با انقام سختی مواجه خواهند شد.

سناتور آمریکایی: ما به دلیل رفتارهای غیرمسئولانه ترامپ در این شرایط قرار داریمروایت لس آنجلس تایمز از تصمیم ترامپ برای ترور سردار سلیمانیسخنان ترامپ در نشست خبری پس از ترور سردار سلیمانی

 

انتهای پیام/

R36447/P/S8,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" سردار قاسم سلیمانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا سردار قاسم سلیمانی اخبار آمریکا سردار قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات

یکی از مسئولان حماس با تکذیب ادعاهای وزیر خارجه آمریکا علیه این جنبش درباره مذاکرات آتش‌بس اعلام کرد که ما همچنان درحال بررسی آخرین پیشنهاد مربوط به آتش‌بس هستیم و این نتانیاهو است که مانع توافق می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه در قاهره که البته هنوز نتیجه مشخصی از آن حاصل نشده است «سامی ابوزهری» رئیس اداره سیاسی جنبش حماس فلسطین در خارج طی سخنانی در واکنش به ادعاهای اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود «جنبش حماس مانع توافق آتش بس و تبادل اسرا می‌شود» اعلام کرد که اظهارات بلینکن کاملاً برخلاف واقعیت است.

وی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت که البته بیان این اظهارات از زبان وزیر خارجه آمریکا موضوع عجیبی نیست و در واقع او وزیر خارجه اسرائیل محسوب می‌شود نه آمریکا و این ادعاها در چهارچوب تلاش برای تحت فشار قرار دادن حماس و تبرئه رژیم اشغالگر است.

این مسئول حماس تصریح کرد که این جنبش همچنان در حال بررسی آخرین پیشنهاد مربوط به آتش بس بوده و این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر است که مانع رسیدن به توافق می‌شود.

وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، امروز چهارشنبه در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، مدعی شد حماس تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس است و گفت که این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

بیلنکن در این سخنان خود گفت: حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت نداردرسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کرد

از طرف دیگر یک منبع ارشد مصری در گفتگو با شبکه خبری قاهره اعلام کرد که تلاش‌ها برای رسیدن به آتش بس در فضایی مثبت ادامه دارد و طرف مصری در حال رایزنی با همه طرف‌ها جهت حل و فصل موارد بحث برانگیز است.

یک مقام مصری نیز در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که حماس از میانجی‌های مصری و قطری خواسته تا درباره آخرین پیشنهاد مربوط به آتش بس در غزه توضیح بدهند.

در سایه تحولات اخیر مربوط به مذاکرات آتش بس غزه که در قاهره برگزار شد یک منبع فلسطینی آگاه جزئیات روند این مذاکرات و آخرین نتیجه آن را اعلام و تاکید کرد که در سند پیشنهادی جدیدی که به جنبش حماس ارائه شده شاهد عقب نشینی طرف صهیونیستی از برخی مواضع آن هستیم.

این منبع فلسطینی آگاه در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد که سند پیشنهادی که اخیراً به جنبش حماس تحویل داده شد شامل نکات مثبت و عقب نشینی در موضع رژیم صهیونیستی است. البته حماس همچنان باید موضوعات کلیدی به ویژه آتش بس دائمی و عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه را بررسی کند.

این منبع افزود که جنبش حماس بعد از سفری که هیئت آن اخیرا به قاهره داشت، همچنان در حال بررسی پیشنهاد جدید طرف صهیونیستی بوده و در حال انجام رایزنی‌های فشرده است و تماس دائمی با میانجی‌های مصری و قطری دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد