Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر منصور غلامی، در دهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: ادامه فعالیت پردیس‌های دانشگاهی منوط به ارزیابی عملکرد آنها توسط هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش عالی است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری با محوریت بررسی وضعیت پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی با حضور وزیر علوم و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، دکتر غلامی، ضمن تشکر از گزارش مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، درباره پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی، خواستار تطبیق عملکرد پردیس‌ها با ضوابط و مقررات و بررسی میزان تحقق اهداف آنها توسط مرکز نظارت شد.

وی، با بیان اینکه هر گسترشی در آموزش عالی باید محدود به تأمین شاخص‌های کیفی شود، ادامه فعالیت پردیس‌های دانشگاهی را منوط به ارزیابی عملکرد آنها توسط هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش عالی عنوان کرد و از مرکز نظارت خواست تا شاخص‌های ارزیابی پردیس‌ها را تعیین و در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد.

وزیر علوم، با بیان اینکه وجود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی باکیفیت نیز بخشی از راهبرد آموزش عالی در آینده است، تأکید کرد: باید تلاش کرد با نظارت و ارزیابی‌هایی که شکل گرفته است، دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی به لحاظ کیفیت ارتقاء یابند و نباید دولت با افزایش دوره‌ها و ظرفیت‌ها در پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی به عنوان رقیب آنها وارد شود.

در ادامه این جلسه، دکتر زکائی، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف نیز با اشاره به اینکه در زمان تأسیس تعدادی از پردیس‌های دانشگاهی به ضوابط تأسیس توجه کامل نشده است، گفت: این موضوع یکی از دلایل عدم تحقق برخی اهداف شکل‌گیری پردیس‌هاست.

در ادامه دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، ضمن ارائه گزارشی از رعایت ضوابط تأسیس و اداره پردیس‌های دانشگاه تهران، آمادگی دانشگاه تهران را برای ارزیابی پردیس‌های این دانشگاه توسط مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی دانشگاه تهران دولت شاخص علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن