Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک شاعر پیشکسوت گفت: دوسال پیش برای مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در دانشگاه تهران شعری را سرودم که سردار سلیمانی به این مراسم نیامد و نشد تا این شعر را برای این سردار بزرگ بخوانم. تاریخ انتشار: 15:20 - 14 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۳۲۹۰

اسماعیل امینی شاعر انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: حدود دوسال پیش در دانشگاه تهران کنگره بزرگداشتی مبنی بر تجلیل از سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شد، اما سردار شهید قاسم سلیمانی به علت فروتنی خاص، حاضر به شرکت در این کنگره نشد، حتی کتابی با مضمون زندگی وی به قلم حدادیان نوشته شد، ولی این سردار بزرگوار در برخورد با این بزرگداشت اعلام کرد من راضی به برگزاری بزرگداشت نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

وی در همین راستا ادامه داد: کناره‌گیری، رویکرد بسیاری از بزرگان ما در برخورد با تجلیل‌ها و یا بزرگداشت‌هایی که برای آنان برگزار می‌شود است. آن‌ها در قبال کاری که می‌کنند انتظار پاداش و یا دیده شدن ندارند و همه فعالیت‌هایی که در زمینه نقاشی، پوستر، کتاب، شعر و بسیاری از کار‌های فرهنگی انجام می‌شود به منظور الگوسازی است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین واکنش‌ها به شهادت سردار سلیمانی اینجا کلیک کنید امینی نگاه سردار شهید قاسم سلیمانی به فعالیت‌های فرهنگی را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: نکته جالب در شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی این بود که از فعالیت‌های فرهنگی استقبال بسیاری می‌کرد و بدون تکلف در برنامه‌های فرهنگی شرکت می‌کرد، اما از برگزاری برنامه‌هایی همانند بزرگداشت خودش ابراز ناراضایتی می‌کرد و بیان می‌نمود، که راضی به برگزاری اینگونه مراسم‌ها نیستم. 

وی به رویکرد تحریف شخصیت‌ها در طول تاریخ اشاره و تاکید کرد: دشمنان از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا مقاصد شوم خود را بر اذهان عمومی قالب کنند این تنها مختص زمان حال نیست در زمان خلافت «امیرالمومنین (ع)» وحتی پس از ایشان «امام حسن مجتبی (ع)»، «امام حسین (ع)» و خصوصا فاجعه کربلا، دشمنان تلاش داشتند تا چهره حقیقی «ائمه معصومین (ع)» را در اذهان عمومی منفی نشان دهند. حاکمان بنی‌امیه، «سیدالشهدا (ع)» و یارانشان را افرادی از دین خارج شده و شورشی به مردم معرفی کردند، آنان با تبلیغات و مخدوش کردن شخصیت افرادی بزرگ به بسیاری از اهداف شوم خود می‌رسیدند، این رویه‌ای است که حتی در زمان ما نیز وجود دارد و استکبار تلاش دارد تا با تبلیغات نادرست اهداف ارزشمند افرادی همانند سردار شهید قاسم سلیمانی را مخدوش کند. 

امینی در همین راستا ادامه داد: در زمان حکومت بنی‌امیه بر سرزمین‌های اسلامی تبلیغات فراوانی جهت وارونه نشان دادن حقیقت زندگی و فعالیت «ائمه معصومین (ع)» انجام شد. عمق این تبلیغات به حدی بود که تبلیغات سوء سینه به سینه انتقال یافت و همچنان نیز در بین برخی مسلمانان افکاری نادرست در مورد «ائمه معصومی (ع)»وجود دارد با این حال این راویان، شاعران و نویسندگان بودند که توانستند، واقعیت‌ها را به گوش جامعه امروز برسانند. 

وی لزوم کوتاه کردن دست سلطه استکبار را با شفاف سازی و معرفی شخصیت افراد بزرگی همانند سردار شهید قاسم سلیمانی، رویکردی ارزشمند دانست و اظهار کرد: مبارزه با تحریف واقعیت‌ها از سوی استکبار نیازمند بسترسازی دارد و برای این منظور باید از طریق فرهنگ سازی وارد شد تا با ساخت فیلم و یا نوشتن کتاب در این زمینه حقیقت حرکت سردار شهید قاسم سلیمانی به وضوح برای مردم حال و آینده مشخص شود. رسانه‌های بزرگی وجود دارند که در دست دشمنان هستند و با توسعه اطلاعات کذب و نا‌درست تلاش دارند تا چهره سردار شهید قاسم سلیمانی را وارونه نشان دهند، در این میان نویسندگان باید دست به کار شوند و با نوشتن کتاب‌های فاخر جایگاه ارزشمند سردار امنیت را برای نا آگاهان روشن کنند.
امینی پیرامون شعری که برای سردار شهید قاسم سلیمانی در گذشته سروده است خاطرنشان کرد: دوسال پیش برای مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در دانشگاه تهران شعری را سرودم.

آینه بندانِ مهرِ طالعِ سرمد
بزمِ شهیدانِ سربلندِ سرآمد
سلسلۀ نور از ازل به ابد نور
این صفِ بی رخنه، پرصلابت و ممتد
صادق و آزاده، پای بند به پیمان
منتظران، رهروانِ دینِ محمد
خیلِ دلیران، نه پُرشمار، نه خیلی
مثلِ شبِ قدر، در نهان و زبانزد
مثلِ نگین در کفِ زمینِ تهی‌دست
گوهرِ یکدانه‌اند و دُرّ و زبرجد
حجتِ حق‌اند و اخترانِ شبِ تار
وسعتِ دریای بی‌کرانۀ بی حد
از افقِ بی‌کران برآمده سردار
تا که به پیمانِ دوست دست گشاید
رایتِ فرزانگی‌ست، مردِ مصمم
تهمتِ مردانگی‌ست، مردِ مردد
مردِ حقیقی میانِ این همه اشباه
چون خبرِ خوش در این همه خبرِ بد
جاهِ سلیمانی است و ذلتِ دیوان
طالعِ او چون دمید، دیو گریزد

تنهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات سردار شهید قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، نماینده منتخب شهرستان‌های رشت خمام در این مراسم گفت: شهدای مدافع سلامت با ایثار و تلاش شبانه‌روزی جان خود را برای سلامتی و زندگی مردم فدا کردند، نام و یادشان در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.
مهدی فلاح افزود: پرستاران در روز‌های سخت در کنار مردم بودند و آرامش و آسایش خود و خانواده هایشان را فدای سلامت آحاد مختلف جامعه کردند.
شهیدراحله روشنگر ۸ فروردین ۱۴۰۱ در اثر ابتلاء به کووید ۱۹، به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست.

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر