Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: شناسایی و مداخلات درمانی زود هنگام در افزایش کیفیت زندگی مبتلایان به اوتیسم موثر است.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در حال حاضر 47 بیمار مبتلا به اوتیسم تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستند.

وی افزود: اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی است که از سنین 18 تا 24 ماهگی قابل تشخیص بوده و مبتلایان به این اختلال می توانند از خدمات انجمن اوتیسم بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشاد به اهمیت آگاه سازی اشاره و عنوان کرد: آگاه سازی بیشتر مردم در شناسایی به موقع و مداخلات درمانی زودهنگام تاثیر به سزایی دارد و باعث کاهش هزینه ها و ... می شود.

وی با بیان این که دو تا پنج سالگی سن طلایی درمان مبتلایان به اوتیسم است، اظهارکرد: نقص در تعامل و ارتباطات اجتماعی، بروز رفتارهای کلیشه ای و تکرار بدون اهداف آن از علایم و نشانه های مبتلایان به اوتیسم است و انجمن اوتیسم تلاش می کند با آگاه سازی مردم در این زمینه ها به شناسایی و بهبود سریع مبتلایان کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اوتيسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ پرتراکم‌ترین نقطه در دنیا از نظر نسبت جمعیت پلنگ ایرانی به سطح واحد در خراسان شمالی قرار دارد.
پلنگ ایرانی دارای بزرگترین جسه بین زیر گونه‌های پلنگ در جهان است و در راس هرم گوشتخواران قرار دارد.
حضور پلنگ در طبیعت سبب کنترل جمعیت گراز و گرگ خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • 7 دلیل که باید به قبرس شمالی سفر کنید