Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون ریاست جمهوری افغانستان امروز (شنبه ۱۴ جدی/ دی ماه) در مراسم گرامیداشت از هفته قانون اساسی در کابل گفت: با گذشت ۱۶ سال از تصویب قانون اساسی این سند ملی هم اکنون به بازنگری نیاز دارد.

دانش اظهار داشت: ۱۶ سال از تصویب قانون اساسی سپری شده است و کاستی‌ها و مشکلات این قانون در عرصه تطبیق مشخص شده و زمینه بازنگری آن باید مساعد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مسائل مربوط به تفسیر قانون اساسی، صلاحیت‌های دادگاه عالی و کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی و مسائلی مربوط به انواع انتخابات، این قانون به بازنگری ضرورت دارد.

معاون ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد: زمینه تعدیل قانون اساسی باید از مجرایی که در این سند ملی مشخص شده اقدام شود و با مساعد شدن شرایط امنیتی باید برای بازنگری این قانون آمادگی گرفته شود.

وی به ادعای گروه طالبان مبنی بر تضاد قانون اساسی افغانستان با شریعت اسلامی اشاره کرد و گفت: این ادعا کاملا نادرست است و دلایل موجهی نسبت به آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرور دانش قانون اساسی افغانستان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از سی ان ان، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه‌ای را امضا کرد که روی کمک نظامی به اوکراین تمرکز دارد اما به فیلترشدن تیک‌تاک هم مربوط است. به‌موجب این قانون، شرکت بایت‌دنس مالک تیک‌تاک باید نهایتاً در 9 ماه آینده این شبکه اجتماعی را به شرکتی دیگر بفروشد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، تیک‌تاک در آمریکا فیلتر خواهد شد.

لایحه ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک اکنون قانونی رسمی است تا شمارش معکوس برای بایت‌دنس شروع شود. این شرکت ۹ ماه فرصت دارد تا اقدامات اولیه مربوط به فروش تیک‌تاک را انجام دهد. با‌ این‌حال، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند ضرب‌الأجل را سه ماه دیگر تمدید کند.

پیش از این مجلس سنای آمریکا این لایحه‌ای را با ۷۹ رأی موافق در مقابل ۱۸ رأی مخالف تصویب کرده بود.

 

دیگر خبرها

  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!