Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@22:38:05 GMT

فیلم برای یک نفس در جشنواره زاهدان اکران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۰۴۴۷

فیلم برای یک نفس در جشنواره زاهدان اکران می‌شود

فیلم داستانی «برای یک نفس» ساخته فیلمساز یزدی با موضوع اهدای عضو در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» زاهدان به نمایش درآمد. ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، فیلم کوتاه داستانی «برای یک نفس» به نویسندگی و کارگردانی سیدمجتبی حسینی از استان یزد که به بخش رقابتی شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» راه یافته بود در سینما اشراق زاهدان به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم با موضوع پاسداشت اهدا کنندگان عضو و خانواده آنان‌، با هدف ترویج این فرهنگ نیک و پسندیده در جامعه، با همکاری حوزه هنری یزد و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تولید شده است.

این فیلم 20 دقیقه‎ای ماجرای پر فراز و نشیب خانواده‌ای که به نوعی درگیر مسئله اهدای عضو بوده‌اند را به تصویر کشیده است.

راحله علم‌چی، نسرین علم‌چی، مریم کیانوش، مینا زارعی، زهرا سادات حسینی‌پور و رضا آقایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شب شعر «انتقام سخت» در جشنواره فیلم عمار|سردار سلیمانی هزاران «سلیمانی» تربیت کرده که محکم ایستاده‌اند+عکسدهمین جشنواره فیلم عمار| «عقیل» روایتی از زندگی ابومهدی المهندس‌ها در ایرانداوران بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر «اکبر رادی» معرفی شدند

سیدفرشاد میرافضلی، رضا آقایی، رامین راستجو، وحید قاضی میرسعید و سیدمحسن افزونی به ترتیب به عنوان دستیار کارگردان، مدیر تولید، تصویر بردار، تدوینگر و طراح صحنه و لباس در ساخت این فیلم همکاری داشته‌اند.

سیدمجتبی حسینی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه جامع رسانه تهران است. این فیلم‌ساز یزدی که با فیلم «پنج» در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی خوش درخشیده، فیلم بلند «افسون گل سرخ» و چند فیلم کوتاه داستانی و مستند از جمله «چرچین»، «باروی خورشید و خشت»، «مردی از گوشه خیابان» و «دموکراسی در لوکیشن آشپزخانه» را در کارنامه دارد که برخی از این آثار با همکاری حوزه هنری یزد تولید شده است.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک در سه بخش مسابقه­ فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس با حضور11 استان کشور از جمله یزد از 9 تا 12 دی در شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان برگزار ‌شد.

گفتنی است: فیلم داستانی «برای یک نفس» همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار در جشن اهداءکنندگان عضو با عنوان «نفس» در بیمارستان شهید صدوقی یزد به نمایش درآمد و از کارگردان آن تجلیل شد.

انتهای پیام/782/ ع

R41376/P/S6,76/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در خانه سینما برگزار شد که شورا بعد از بررسی درخواست ها و موارد مطرح شده، قرارداد ۲ فیلم را ثبت کرد.

به این ترتیب قرارداد فیلم سینمایی «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد (پخش این فیلم بر عهده تهیه کننده اثر است) به ثبت رسید. همچنین فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز بعد از فیلم «تاوان» اکران خواهد شد.

مقرر شد اکران فیلم سینمایی «تگزاس ۳» از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

کد خبر 6097306 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • قرارداد سرگروهی «تگزاس ۳» و «عطرآلود» ثبت شد
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • حمایت از پروژه‌های دانش پژوهی/ همکاری ۸۹ داور برای بررسی فرآیند‌های امسال همایش کشوری آموزش پزشکی
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم
  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن