Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسمات بزرگداشت سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش شهیدش در دومین روز عزای عمومی این شهیدان والامقام در استان ولایتمدار مازندران برپا شد. ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، استان علوی تبار مازندران که پیشتاز تشکیل حکومت شیعی بوده و در اعزام شهدای مدافعان حریم ولایت نیز پیشتازی کرده و قریب به 40 شهید را تقدیم نظام کرده است این روزها رنگ ماتم و عزا از شهادت سرداران و سربازان حریم ولایت و نبوی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان آغاز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و عبدالمهدی المهندس و همرزمان شهیدشان در فرودگاه بغداد، تمامی مساجد، اماکن متبرکه، مراکز اداری، دانشگاهی و پزشکی مازندران شاهد برپایی مراسم‌های عزا بوده است.

دانشگاه‌های استان مازندران از جمله دانشگاه‌های آزاد قائم‌شهر و ساری که اکنون دانشجویان آن در تکاپوی برپایی امتحانات پایان ترم هستند، مراسمات عزاداری، سینه‌زنی، روضه‌خوانی و برپایی سفره عزا در این اماکن دانشگاهی برپا کردند.

امروز در نمازخانه دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد قائم‌شهر، مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش با سخنرانی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد واحد قائم‌شهر و حضور پرشور دانشجویان برگزار شد.

ناگفته‌هایی از حضور شهید سلیمانی در منزل شهید مدافع حرم در کرج / ماجرای هادای انگشتر به برادر شهید + فیلمحذف پست‌های مرتبط با شهید سلیمانی از صفحه اینستاگرام حرم امام رضا(ع)+تصویر ماموستا خالدی: خون پاک شهید سلیمانی‌ سرنگونی قطعی آمریکا را در پی دارد

امتحانات روز دوشنبه 16 دی دانشجویان دانشگاه آزاد قائم‌شهر به دلیل برنامه‌ریزی برای حضور اساتید و دانشجویان در مراسم تشییع شهید سلیمانی در تهران به روز دوشنبه 30 دی‌ماه موکول شد.

برگزاری مراسم‌های سردار سلیمانی تا 40 روز آینده

در سایر شهرهای مازندران نیز مراسم‌های بزرگداشت سردار شهید سپهبد سلیمانی و همرزمان شهیدش برگزار و نیز ادامه دارد. بر اساس اعلام سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران، این مراسمات تا 40 امین روز شهادت این شهدای والامقام و سردار سلیمانی در جای جای این استان شهیدپرور ادامه دارد.

سردار بابایی امروز در مراسم گرامی‌داشت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در مسجد بالا محله جویبار با اشاره به اینکه سردار سلیمانی 41 سال در صحنه‌های مبارزه با دشمنان بوده است، اظهار داشت: راه وی همیشه و تا ابد زنده خواهد ماند و از هنگام به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و بعد آن اثر و برکات آن در پویایی راه انقلاب و قیام سیدالشهدا(ع) ادامه خواهد داشت.

وی با ابراز تأسف از شهادت این سردار بزرگ انقلاب و جریحه دارشدن احساسات مردم ایران و مظلومان جهان افزود: هدف دشمنان در فتنه اخیر به راه افتاده در کشور، ضربه زدن به انقلاب به دست عده‌ای از افراد داخل کشور بوده است که خوشبختانه به اهداف خود دست نیافتند و شهادت چنین دلیرمردانی باید موجب آگاهی بخشی ما شود.

بابایی بیان کرد: سردار سلیمانی کارش را انجام داده و به درجه رفیع شهادت نائل آمده است و ما باید راه این شهدا را بدون هیچ گونه سستی ادامه دهیم.

همچنین مراسم گرامی‌داشت شهادت سردار سرافراز اسلام،  شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدشبا حضور مدیرکل، امام جماعت ، جمعی از روسای ادارات ستادی و شهرستانی و کارکنان اداره کل بیمه سلامت مازندران برگزار شد.

رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران در آیین گرامیداشت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی الگویی ارزشمند برای جامعه بشری بود که همواره در راه جهاد و مبارزه با استکبار قدم بر می داشت و بی شک شهادت ، پاداش مجاهدات های او در راه اسلام و ایران است.

وی با محکوم کردن این جنایت بزرگ از سوی مدعیان حقوق بشر، افزود: هنوز گرد و غبار و داغ  دوران دفاع مقدس از یادها و چشم‌ها کنار نرفته است و برای شهید سلیمانی و امثال این مرد بزرگ، شهادت آرزو بود اما فقدان این سردار بزرگ درد و داغ بزرگی برای جامعه بشریت است.

شهادت سردار سلیمانی همان گام دوم انقلاب است

فرمانده سپاه عاشورا استان آذربایجان شرقی نیز گفت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی همان گام دوم انقلاب اسلامی است. سردار غلام‌عسگر کریمیان در مراسم یادبود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه ملت ایران امروز برای یک دلاور مرد بزرگ ماتم زده است، گفت: جمعه روز  سختی برای ملت ایران بود اما این دلاور مرد در هر جا و هر فردی را می‌دید یکی از دعاهایش شهادت فی سبیل الله آن هم به دست شقی ترین دشمن اسلام یعنی آمریکا بوده است.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم تقریباً چهره پنهانی داشت اما به دستور مقام معظم رهبری خودش را در سوریه به رسانه‌ها نشان داد، عنوان کرد: شاید شنیده باشید که حتی پیشنهاد ریاست جمهوری را به وی دادند که می‌گفت من خدمتم سربازیست و وظیفه ما خدمت به مردم است.

کریمیان افزود: شهید سلیمانی هیچ تابعیت سیاسی نداشت چرا که تابع ولایت بوده است؛ روح بزرگ وی در خدمتگزاری بود.

برگزاری بزرگداشت سردار سلیمانی در مساجد مازندران 

حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در پی شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی و مجاهد نستوه و دلاور ابومهدی المهندس جانشین گروه بسیج مردمی حشدالشعبی و همرزمان این شهیدان والامقام ضمن عرض تسلیت بمناسبت این ضایعه بزرگ و با اعلام انزجار از این جنایت هولناک توسط دولت تروریست پرور و جنایتکار ایالات متحده امریکا، اظهار داشت: راه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با قدرت ادامه خواهد یافت و این اقدام ددمنشانه آمریکایی‌ها در ترور این شهید سرافراز و همرزمانش به طور حتم با پاسخ پشیمان کننده جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت همراه خواهدبود.

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبری انقلاب در پی شهادت این سردار رشید اسلام و هم‌رزمانش و اعلام سه روز عزای عمومی از سوی معظم له ، افزود: باید برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم شهادت سردار دلاور ایران اسلامی و جبهه مقاومت و همرزمانش تمامی هیئات مذهبی و موسسات و خانه‌های قرآن و اماکن مذهبی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان سیاه پوش شوند و همه باید برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن بزرگداشت این شهید عزیز و همرزمانش تلاش و همت مضاعف داشته باشند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، صبح شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم شهادت سردار رشید اسلام سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" با بیان اینکه ویژه برنامه‌های شهادت سردار به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان ابلاغ شده، گفت: به همین مناسبت امامزادگان و بقاع متبرکه استان سیاه پوش می‌شوند و پرچم سیاه در این اماکن مقدس به اهتزاز در می‌آید.

وی ادامه داد: با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فرماندهان مقاومت به منظور سخنرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان‌های مختلف استان دعوت می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز گفت: هیئات مذهبی و مداحان نیز مراسم‌های ویژه‌ای را در امامزادگان برگزار می‌کنند.کارشناسان و روحانیون حاضر در امامزادگان نیز به تبیین محورهای مقاومت و دستاوردهای مدافعان و حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پردازند.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی فرمانده ای بصیر، زمان شناس و ولایت مدار بود که شهادت بهترین پاداش چهل سال مجاهدت ومبارزهفی سبیل الله او است و خون سردار بزرگ، حاج قاسم سلیمانی گام دوم انقلاب را بیمه کرده است.

انتهای پیام/ 681/ح

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • شهید مطهری به واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟